1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Geachte Leden van Het Forum,

    Tot mijn grote vreugde viel mijn oog heden middag op een 5.1 home cinemaset (merk AEG, type 4611 HC), die binnenkort voor een lief prijsje (100eu) te koop zal zijn bij (let op!) de Trekpleister. Over het feit dat de home cinemaset bij de Trekpleister weg komt, hoeft van mijn kant niet gediscussieerd te worden. Ik wil gewoon een 5.1 setje hebben....en of ie nu bij de Trekpleister of bij Mediamarkt (oid) weg komt, interesseert me ff niet :) Ik wil nu zo langzamerhand ook wel eens 'leuk' geluid ervaren bij mijn 360 games.... en voor films is het vanzelfsprekend ook een must.

    Waar het mij in dit geval om gaat zijn de specificaties. Van sommige dingen heb ik geen idee wat ze inhouden, en ik hoop dat een (of meerderen) van jullie mij kunnen helpen.

    - Allereerst: AEG. Ik weet dat ze goed zijn in de productie van wasmachines, maar zullen ze ook goed zijn in het produceren van Home Cinema Sets? Ik kan op Internet niet echt info vinden.

    -USB aansluiting en SD/MCC slot --> Waar is dat goed voor?

    - PLL Tuner --> Wat is dat... radio-ontvangst? (iets waar ik eigenlijk totaal geen waarde aan hecht)

    - Coaxiale digitale audio uitgang --> Kan ik daarop mijn 360 aansluiten? Of heb je écht een optical audio uitgang nodig?

    - in totaal 500 Watt PMPO waarde, waarvan 200 Watt PMPO voor de subwoofer, 4 x 60 Watt PMPO voor de satellietspeakers en 1 x 60 Watt PMPO voor de centerspeaker --> is Watt PMPO waarde een factor 10 van het gewone aantal watt? (Ik las op Internet dat PMPO-waarde een marketingtruc van de fabrikant is voor mensen die waarde hechten aan zoveel mogelijk Watt geluidsvermogen)

    Bij voorbaat mijn meest oprechte dankwoord voor jullie reacties! :b:

    (voor een overzicht van alle specificaties: http://geizhals-preisvergleich.net/eu/a259057.html)
     
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2008
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Dit setje heeft geen optische of coaxiale digitale ingang. Je kan dus niet je 360 er op aan sluiten en echt 5.1 geluid krijgen.

    Wat jij zoekt is of een 5.1 speaker setje met ingebouwde DD / DTS decoder. Of een HTS (Speakers+dvd speler) met een optische ingang.

    Lees ook maar eens de 1e post van deze thread, dan zal het je snel duidelijk worden!
     
  3. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    PMPO is inderdaad een marketing trucje, het zegt niks. Verder zegt Gerjan genoeg.
     
  4. Julien

    Julien Ridder

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0

    Jammer. Dat er een coaxiale uitgang op zit is dus niet hetzelfde principe als een coaxiale ingang. Weer wat geleerd :)
     
  5. HydruzZ

    HydruzZ Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn ouders hebben gisteren een dikke 5.1 set gekocht. Nu krijgen we het niet voor elkaar om die set ook op gewoon t.v. aan te sluiten (dus de normale programma's van o.a. Ned 1, 2, :cool:. Ten eerste: Kan dat wel? En ten tweede: Hoe moet het dan en wat heb ik er voor nodig?

    HydruzZ
     
  6. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ligt eraan of die dikke set ook aux ingangen heeft, en niet geheel onbelangrijk, of de ongetwijfeld ook dikke tv tulp audio uitgangen heeft (spdif, tulp) Dit zijn de wit/rode stekkertjes.

    Even wat meer info aub.

    Sjoerd
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
  8. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Na 1 jaar Dolby Digital/DTS etc. heb ik het alweer gezien.
    Ik ben weer terug gestapt naar het oer oude stereo, naar mijn mening nog altijd onverslaanbaar (met name muziek) _O_
    Heb nu een simpele stereo versterker zonder toeters en bellen en ik merk dat m'n zuilen (B&W & Klipsch) nu pas echt tot leven komen.
    Heb nu een veel helderder,zuiverder en vooral een krachtiger geluidsbeeld.
    Mijn volgende stap word een goede CD-speler en mischien nog een mooie equalizer.
    Helaas staat m'n center en woofer nu stof te happen en honderden euro's aan optische/coaxiale/HDMI kabels :'-(
    Dat doet wel even pijn.
     
  9. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    ??? Jij draait stereo met links B&W en rechts Klipsch?
     
  10. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Zie een paar pagina's terug :p

     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Als ik zo kijk zijn die duurder dan die wat ik had gevonden, en hebben ze geen extra functionaliteit? Is het de moeite waard om er meer aan uit te geven?

    Maar ik kan er dus blijkbaar vanuit gaan dat dit soort splitters niet voor toslink kabels bestaan?
    [​IMG]
     
  12. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Tuurlijk wel, kijk eens naar de onderste link in mijn quote.
    [​IMG]
    Optische Splitter!!!!!

    Heb je het er nou over dat die splitter duur is? (6 euro xD) of dat kastje? Want dat kastje is gewoon handig om tussen de verschillende optische verbindingen te schakelen.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Niet duur, maar duurder. Ik ben een krent :+

    Deze is toch niet hetzelfde als deze?
    Die wat jij zegt heeft 3 female aansluitingen, die van mij heeft ook nog 1 mannetje. OF ik ben gewoon blind en zie niet dat die van jou dat ook heeft. ;)
    Een splitter met ook 1 male aansluiting bespaart me weer het kopen van een toslink kabel die van de versterker naar de splitter moet. O-)
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  14. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhm, die splitter die jij linkt is niet optisch voor zover ik kan zien xD En als hij dat in het geheim toch is, heb je er toch nog niks aan als je Dolby digital 5.1/DTS wilt krijgen omdat hij het dan ook nog eens over een (jack?) plug gooit.
    Dat splittertje wat ik heb gelinked heeft volgens mij: 1x female in - 2x female uit.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een optische splitter zonder schakelaar werkt niet met alle apparatuur goed.
    Bij mijn Samsung HD-decoder is de optische uitgang altijd actief , ook als de HD-decoder in de standby staat.

    Je zal gebruik moeten maken van verschillende adapters.
    Audio-adapter 3,5mm Optische Stekker.
    [​IMG]
     
  16. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ik quote mezelf even:

    Hetzelfde principe maar dan voor Toslink. (1 male, 2 female) Ik weet natuurlijk ook wel dat die op de foto niet optisch is, maar ik wilde daar alleen maar mee aangeven wat ik bedoelde; hoe de splitter die ik wil eruit moet zien.
     
  17. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat weet ik vandaar dat ik hem ook dat andere kastje aanraad en de persoon hiervoor idem dito.

    Als je zo een audio adapter 3,5mm gaat gebruiken heb je volgens mij dus al geen surround meer, want optisch dus overboden maakt.

    Ik begrijp wat je bedoeld maar ik weet ook niet of die uberhaupt bestaan :p
    Het lijkt mij het makkelijkste om gewoon voor zo een optisch schakelkastje te gaan:
    [​IMG]
    http://www.kabeltje.com/hq-optische-3poorts-schakelaar-p-762.html
    Kost maar 8,95 voor een hoop minder moeite.
     
    Laatst bewerkt: 16 mrt 2008
  18. Ryan Mckane

    Ryan Mckane Active Member

    Berichten:
    510
    Leuk Bevonden:
    2
    Heb in elke hoek een zuil staan, voor 2 klipschen, achter 2 B&W's.
     
  19. HydruzZ

    HydruzZ Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo, Ik heb een belangrijke vraag:
    We hebben gisteren een 5.1 home cinema set gekocht van het merk: Harman / Kardon AVR-137 met een dvd speler van: Harman Kardon DVD 37.

    Nu willen we televisie kijken met natuurlijk 5.1. audio, MAAR we weten niet hoe je dat kunt aansluiten. (DVD's kijken kan wel met 5.1)

    De televisie die we erbij gebruiken is de LG 42 pc 1 RR.

    Kan iemand ons helpen?

    HydruzZ
     
  20. r2thed

    r2thed Active Member

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je digitale tv kijkt zit er vast een Optische uitgang op je set-top box. Anders moet je even kijken wat voor audio uitgangen je tv heeft. Bijna alle ingangen heeft je HK wel dus daar zal het vast niet aan liggen!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina