1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
  2. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat is ook een upgrade welke ik nog moet gaan aanschaffen, de Auralex bassplate.
    Interesse in de Denon 3808? ;)
     
  3. egelhunter

    egelhunter It's all in the game

    Berichten:
    1.842
    Leuk Bevonden:
    49
  4. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Er was vandaag echt een fucking mooie Ibood, echt spotgoedkoop.
    [​IMG]
    Ibood NL
     
  5. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Joost, ben je je 3808 weer zat dan? Marco ik dacht dat je een SVS had joh?
     
  6. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Joost, wat is er loos met de Denon :p

    Mark, Klopt, zie jij een andere subwoofer dan :p De SVS gaat uit elkaar en krijgt een likje verf. Hij wordt zwart :)
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Oooow hij wordt zwart. Als dat alles is:p. Ja joost, ben je hem al zat?
     
  8. (---Cono---)

    (---Cono---) XBW nOOb

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem je Denon wel :)

    Maar even serieus, JBL is van zichzelf vrij warm, en Denon ook? Zou deze combi dan overkill aan warmte worden of zou het wel meevallen?
     
  9. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Het advies is heel simpel. Luister de combinatie, klinkt het prettig in jou oren. Dat is het belangrijkste, daar kan ik niet naar oordelen. JBL is vrij bombastisch en warm. Denon is vrij warm, maar niet overdreven. Onkyo of pioneer zou ook mooi matchen met JBL. Een Onkyo SR605, zou een leuk begin kunnen zijn?
     
  10. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn 5.1 receiver is geschikt voor alleen 8 Ohm speakers (staat op de achterkant). Ik heb van een oud setje nog 2 leuke 3 Ohm speakers. Wat gebeurt er als ik deze aansluit op mijn receiver als front speakers?
    Center en achter heb ik gewone 8 ohms speakers.

    Zou dit schade doen aan de speakers of receiver?
     
  11. (---Cono---)

    (---Cono---) XBW nOOb

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Luisteren is altijd het beste advies en om te doen. Echter zit ik nu in de begin fase waar ik alvast een aantal opties kan/wil weg strepen om zo tot een select gezelschap kan komen om te beluisteren. Nu is warm absoluut mijn ding en voelt/klinkt voor mij goed vandaar mijn keuze voor JBL. Alleen komt mijn H/K 135 nu een beetje te kort en in combinatie met upgrade drang wil ik nu een receiver waar ik voorlopig/toekomst gericht klaar mee ben. Upgrade naar speakers die de receiver waardig zijn zal dan ook wel weer een keer gebeuren. Het voelt net alsof ik pandoras doos open heb gemaakt met mijn ht/hifi herontdekking.

    Tot zover kom ik op: Onkyo 875/905 Marantz 7002 of Denon 3808 waarvan me deze laatste het nog het meeste aanspreekt. Vraag me niet waarom omdat ik daar nog niet achter ben. De planning is om rond juli tot aanschaf over te gaan omdat ik dan wel weer genoeg overgewerkt heb om mijn aankoop te rechtvaardigen :) Tot die tijd zoveel mogelijk informatie inwinnen en gebruikers lastigvallen met mijn vragen. Tips altijd welkom!

    Ps, best verrot om dit te schrijven met een wii-mote...
     
  12. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee nee is geouwehoer! :)

    Je hebt ieder geval een mooi lijstje receivers samengesteld. En dat zijn toch wel de receivers met de nieuwe standaarden op dit moment.
     
  13. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    De Marantz wil ik ook binnenkort gaan beluisteren. Mooie specificaties en ben erg benieuwd.

    Joost, was is nou de reden dat hij weggaat?
     
  14. (---Cono---)

    (---Cono---) XBW nOOb

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies, toekomstgericht waar ik voorlopig wel even mee vooruit kan.

    Mocht je tijd en zin hebben om je luister sessie hier neer te kalken dan heb je mij iig als lezer ;-)
    Ik vind alleen de upscaling mogelijkheden wat beperkt en er zijn geen ethernet mogelijkheden? dit in vergelijking met de Denon en Onkyo

    Keuzes keuzes...
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Marantz is Qua klank wel erg lekker. Heerlijk muzikaal, alblijft de match met je speakers wel cruciaal natuurlijk. Die Onkyo's heb ik een beter gevoel bij dan Denon, met name door de prijs kwaliteit verhouding. Voor hoeveel kun je ze aanschaffen, heb je daar al zicht op?
     
  16. Pjotrski

    Pjotrski Army of One

    Berichten:
    481
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand een idee?
     
  17. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf het echt niet te zeggen eerlijk gezegd. Ik heb er nooit bij stil gestaan. Als het goed is moet er wel iets in de handleiding van je reciever staan.
     
  18. dave123

    dave123 Active Member

    Berichten:
    836
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf het ook niet helemaal 100% zeker te zeggen, maar ik meen dat hoe lager het aantal Ohm hoe minder moeite de versterker moet doen om er geluid door te jagen. Dus als het ''goed'' is kan je alleen je speakers opblazen (:+) als je hem te ver opendraait. Nogmaals dit weet ik niet zeker :p
     
  19. FraHel

    FraHel Active Member

    Berichten:
    386
    Leuk Bevonden:
    59
    Kan ik mijn Samsung LE27S7 ook aansluiten op de logitech Z 5500 heb zitten zoeken maar helaas niks hierover kunnen vinden.

    Edit: en welke optische kabel kan ik het beste kopen
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2008
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan toch met deze ding ?!?!
    [​IMG]

    Koop zelf de optische-kabels bij de plaatselijke onderdelenhuis.
    Hier betaal ik voor 1½m ongeveer € 10
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina