1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    [​IMG]
     
  2. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    ja dat heb ik gedaan, en er een coax uitgang op gemaakt. Blijft stevig zat, totdat je de metale behuizing ook open maakt...
     
  3. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien komt hier binnenkort een 360 met HDMI aansluiting. Mijn vraag dus, zit de volgende kabel standaard bij de Premium en de Elite en NIET bij de Arcade versie?

    [​IMG]

    Ik snap alleen niet echt hoe je deze moet aansluiten. Zit er achter op je 360 2 aansluitingen? Dus de HDMI aansluiting en de aansluiting voor je Optische + Audio kabel?
     
  4. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb in me woonkamer voor me 360 de z5400 set staan en die is echt lekker , alleen heb ikvoor in me slaapkamer me xbox aangesloten via me mengpaneel op me monitoren.

    Alleen wil ik het liefst toch een apart setje voor me 360 hier. .. is het ook mogelijk om de 360 aan te sluiten op een logitech G51 set ? link : http://www.komplett.nl/k/ki.aspx?sku=341556&cks=ASS&assoc=65B3D214-BAE6-410C-9075-06518B1B62A5

    dan word het wel niet digitaal , maar heb ik toch surround ,waar ik nu maar alleen stereo heb en zonder sub enzo.

    het enigste wat er voor nodig is dat ik de 2 tulips die uit de 360 komen op die set kan aansluiten.

    Iemand hier ervaring mee ? en weet of dat werkt op die G51 set ?
     
  5. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Die zit alleen bij de elite in de doos.
    En is ook los te koop voor rond de 50,- euro.

    Xbox360 Consoles met een hdmi uitgang hebben onder de gebruikelijke AV out een hdmi poort zitten.

    De hdmi kabel gaat in de hdmi poort en de audio dongle in de AV out.
    Houd er wel rekening mee dat die audio dongle alleen bij de Microsoft hdmi kabel zit. (En de elite)
     
  6. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand ?
     
  7. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ehm vraagje.
    Ik heb nu gewoon mijn 360 via Component hangen, de kabeltjes voor geluid gaan naar mijn subwoofer van mn 5.1 setje. Een brak setje dus de witte en rode gaan weer samen dmv een splitter, en dan in de ingang 'front'.

    Nu krijg ik straks een Xbox mét HDMI. Hoe doe ik dit dan? Dan ben ik dus eigenlijk verplicht om over mijn TV het geluid te laten horen of niet?

    Had al gelezen over die optische ingang etc, dat je dan die oude component tegelijk met de HDMI stekker erin moet hebben.
    Maar dat heeft deze geluidsset dus niet..

    Iemand oplossing?
     
  8. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Rood en Wit zijn voor stereo geluid (rechst en links)(zoals ik ook al in het hdtv topic heb gepost.)
    Bij mijn weten kun je daar zowiezo geen 5.1 surround geluid mee krijgen.
    Maar je 5.1 setje heeft dus geen optical of coac ingang?
    Denk dat het dan een 5.1 setje voor de PC is.

    ---

    Anyway ik heb zelf ook een vraag:

    ik kan voor rond de 400 euro een ongebruikte Onkyo TX-SR605 Black kopen.
    Maar ik heb totaal geen verstand van receivers.

    Is dit een goede koop voor dat geld of kan ik voor dat geld iets veel beters krijgen?

    Mijn eisen zijn dat er hdmi en component doorvoer opzit (2 of 3 keer hdmi en 2 of 3 keer component.)
    Ik heb nog geen 5.1 speakerset dat komt over een maand of 2 pas.
    Tegen die tijd kom ik daarover ook weer advies vragen :)

    Alvast bedankt voor de hulp.
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  9. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is inderdaad eentje voor de PC (officieel). Maar ik gebruik hem dus bij mn xbox, met volges mij dan 'nep 5.1'. Maargoed. Het blijven 5 boxjes weetjwel. Dus vraag me af of ik beter HDMI kan doen en dan via mn TV.. Of toch op Component blijven en dan via die boxjes.
    Óf een combo van beide door dus die kabel te mollen...

    Wat raden jullie aan? Heb Panasonic 37PX80, prima geluid uit de TV.. Maar is toch wel beetje jammer voor de cinema ervaring..

    Óf ik moet natuurlijk gaan sparen voor een mooi DVD cinema setje mét optische ingang..
    Gewoon zo eentje van Panasonic met Viera Link, zodat alles goed zit. Hoeduur is dit ongeveer?
    Dit moet wel nog even wachten want eerst op vakantie ;)

    Maar tot die tijd..?
     
    Laatst bewerkt: 24 mei 2008
  10. Cor

    Cor Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of dit soort vragen is toegestaan, maar ik vraag hem toch :)

    Ik ben al enige tijd van plan een Xbox 360 te kopen, maar ik wil dan tegelijkertijd ook een mooi geluidsetje erbij kopen. Ik heb al van veel verschillende merken en soorten ervaringen gelezen, alleen nog niet over het systeem HTP-GS1 van Pioneer.
    Hier een linkje. HTP-GS1 Pioneer
    Er staat bij geschreven dat het exlusief voor de xbox 360 is. Dat klinkt positief.

    Maar goed ik ben dus benieuwd of hier iemand ervaring mee heeft.
     
  11. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0

    was dat een antwoord op mij vraag ? dus jij hebt die G51 ?

    en hoe sluit je die aan dan ? gewoon rood en wit in dat setje en dan heb je "surround" dus ?
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ikzelf zat ook naar de onkyo's te kijken.

    €400 is veels te veel. Deze kost (ik dacht Foka in Rotterdam) €319!

    De 506 kan geen surround doen over hdmi, heb je weer n aparte kabel (bijv optisch) nodig en dat wil ik nou net niet. Kijk maar op onkyo.nl dan staat t er heel klein bij.

    De 576 kan dit wel en de 606 kan dts hd en dolby true hd aan.
    Het is mij nog niet duidelijk in hoeverre je dit merkt bij t bekijken van Blu-ray en of je dat alleen hoort met dure boxen.
    (ik heb ook geen verstand van receivers)
     
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    400 euro is, zoals hierboven ook te lezen valt, een te hoog bedrag. Zeker nu je de nieuwe Onkyo voor 40 euro meer op de kop kan tikken bij Foka. Voor 439 koop je daar de Onkyo 606. Deze biedt niet heel veel nieuwe dingen ten opzichte van de 605. Wel beschikt hij over 4x HDMI in en 1 out. De 605 heeft 2 in 1 out. Beiden hebben 2x Component in en 1 uit.

    De tweede handse is mijn inziens een echte no go. Qua speaker sets zit ik gelijk te denken aan een JBL SCS 178. Dit is een pack wat je voor rond de 200 euro op de kop moet kunnen tikken wat erg veel waar voor zijn geld biedt. Vind hem zelf erg goed klinken, heb hem gehoord op een Onkyo 604. Set klinkt aangenamer dan gelijkgeprijsde sets door zijn houten behuizing. Hierdoor krijg je een vollere klank. Ook de sub is erg goed voor zijn geld. De combinatie Onkyo 606 met de JBL SCS 178 zou mijn keuze zijn als ik op dit moment een leuke budget set zou samenstellen waarmee ik in een keer klaar ben.

    @Ferry34

    Of je de verschillen hoort is natuurlijk de vraag. De hangt van je apperatuur af grotendeels en of deze in staat zijn dat weer te geven. In de basis zou je wel verschil moeten kunnen waarnemen. Op mijn set (zie Sig) hoor ik duidelijk de verschillen tussen DTS en Dolby Digital. Het verschil tussen de huidige standaards, DTS-Dolby en de nieuwe audio formaten is behoorlijk groot. Alleen al de core DTS variant, die je ook al kunt afspelen via een optische verbinding is 1.500 KB. Dan heb ik het over een Blu Ray. Terwijl een DTS soundtrack op een DVD maximaal 640KB is (weet ik niet helemaal zeker, maar het is in ieder geval niet belachelijk veel meer). Dolby Digital soundtracks hebben een bitrate van 358KB. Dus in principe zitten er grote verschillen tussen.
     
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Laatste stukje is niet zo geloof ik hoor. Er zijn ook volgens mij dvd's met DTS bitrate's van van 754 kbps (de Lotr Extended bijvoorbeeld, FOTR zit zelfs op 768 kbps), en 1,5 mbps komt ook voor, maar dat durf ik niet met zekerheid te zeggen. Reden dat het terugbellen van de data-hoeveelheid is de beperkte opslag van de DVD wat dat betreft. Bluray en hd-dvd (wat is dat ookalweer) hebben meer ruimte, dus op geluid hhoeft niet zoveel gekort te worden.
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Bedankt Sjoerd, wist het ook niet helemaal zeker meer. Hoe bevalt je SVS eigenlijk? Ik hoop volgende maand voldoende budget te hebben voor een Marantz PM16
     
  16. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Zit er over na te denken een goed koop speakersetje te kopen: Logitech Z-5500. Het gaat alleen niet lukken om ook speakers achter me te zetten, heeft het zin om gewoon alle speakers voor me te zetten, of kan ik dan net zo goed een 2.1 setje aanschaffen?
     
  17. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    de Z-5500 is toch niet goedkoop ? ,maar als je niks achter je zet kan je idd net zo goed een 2.1 setje kopen anders is het zonde.
     
  18. Orange

    Orange One of a kind.

    Berichten:
    2.138
    Leuk Bevonden:
    0
    Kent iemand een goed 2.1 setje? Er zijn er namelijk zoveel..

    Kan die speakers wel achter me krijgen, maar dan heb ik zeker 6 meter draad nodig, denk niet dat de Logitech Z-5500 dat heeft, en ben niet van plan zelf het draad te verlengen..
     
    Laatst bewerkt: 2 jun 2008
  19. Daimler Freak

    Daimler Freak Active Member

    Berichten:
    158
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je toch in de markt bent voor een dergelijke set, kijk dan eens naar de Z-2300. Dit is een 2.1 systeem en is net als de z-5500 behoorlijk krachtig.
     
  20. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    dat is zo gekocht man bij een speciaal zaak , kost geen drol !
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina