1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HayabusaDOAgamer

HayabusaDOAgamer Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Voor echt 5.1 geluid waar elk kanaal (= 1 speaker) een eigen signaal krijgt moet het setje een digitale decoder hebben + een optische ingang voor de 360. Je gebruikt dan namelijk niet meer het rode en witte kabeltje, maar een speciale digitale kabel.
    Door die digitale decoder worden de setjes een stuk duurder.

Een setje zonder digitale decoder aan boord zal gewoon het stereo signaal van de rode en witte kabel verdelen over de speakertjes.

3. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik ga in dat geval dan denk ik voor de G51 maar kzie er niet echt bij staan of het een digitale decoder heeft.
    misschien dat iemand dit weet?

volgens mij lees ik net van niet -.-
    maar weet iemand dan vanaf hoeveel ong de prijs begint van setjes met een digitale decoder?

Laatst bewerkt: 3 jun 2008
  4. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
    Nee speakersetjes met digitale decoders kosten minstens €200. Of je moet een simpel home theater setje met dvd speler en optische ingang kopen. Die kunnen het ook en zijn wat goedkoper.

5. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm ik denk dat ik dan toch maar voor de G51 ga.
    bedankt voor je hulp gerjan :)

6. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Waarom ga je voor een set die niet doet wat je wilt? Dat is imo onnodige geld verspilling, meer kopen om het kopen. Spaar lekker door, dan heb je tenminste iets waar je echt tevreden over kunt zijn. Maja, dat ben ik en ik ben niet snel tevreden.

7. Gkid

Gkid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    omdat het maar voor op me kamer is en het niet over de top hoeft ;)

8. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Bij mij staat het ook maar op me kamer en is het ook niet top, maar ik denk dat je teleurgesteld gaat worden. Twas verder niet bitchie bedoeld ;).

9. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  10. Sjtuff

Sjtuff Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben op zoek naar een mooi surround setje. Ik heb nu een philips "pro-logic" ding met dvd speler, maar dat is het net niet zeg maar. =(

Het liefst heb ik een setje zonder dvd speler. Dus alleen een reciever met de nodige aansluitmogelijkheden evt. radio en wat luidsprekers. Ik heb een hd-ready tv, een xbox360 en een ps3 die ik op de beste manier aan wil sluiten.

Online kom ik of sets tegen met een dvd speler of ze zijn peperduur. Natuurlijk heeft kwaliteit zijn prijs maar meer dan €500,- wil ik echt niet uitgeven.

Ik heb al wat georienteerd in wat winkels in de buurt, maar die verkooppraatjes van die stropdassen trek ik gewoon echt niet.

Is er hier iemand die me wat tips kan geven?

11. double u 2

double u 2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

wil je perse een receiver om later uit te bouwen? anders zou ik de radio functie laten vervallen en mooi voor een logitech z5500 gaan

of heeft deze maar 1 optische ingang?? mmm. anders zou ik idd gewoon voor een receiver gaan.

Laatst bewerkt: 5 jun 2008
  12. Gerjan

Leuk Bevonden:
    221
  13. Sjtuff

Sjtuff Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jaa, die set heb ik zien staan bij ibood, zoiets zoek ik eigenlijk ook. Zo'n logitech setje vind ik niet echt wat voor mij.

Maar ik weet niet zeker wat ik van ibood moet vinden, heb al het een ander gelezen dat de communicatie over leveringen nogal brak is. En ik heb geen zin om weken te wachten op zoiets. Wel een goede deal idd

14. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    He audiofielen :D

Ik heb een aantal vragen, ik ben nogal een leek op dit gebied. Om te beginnen.
    Op sommige receivers zit ook HMDI aansluiting, wat kan je daarmee? Wordt het geluid dan door een HDMI kabel gegeven ipv optische/coaxiale kabel? Zijn er veel producten (bv blu-ray speler) die dat vereisen?
    Daarnaast vraag ik me af wat je aan een HDMI/optische/coaxiale uitgangen hebt, zou iemand die kunnen uitleggen?

Zo dat waren de vragen. Hopelijk kan iemand mij hier antwoord opgeven! Mooi setje trouwens wat hierboven is vermeld.

Groetjes,

Ronald

15. JT Chinaski

JT Chinaski Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    @Gerjan Zit daar een optiche ingang op? zie het niet in de tekst staan, lijkt me sterk dat het er niet op zit eigenlijk.

16. Sjtuff

Sjtuff Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, 2 stuks optische ingangen. Staat niet bij de specs maar wel op de afbeelding, moet je even inzoomen op de achterkant. Ze zitten linksboven.

Ik ga zo even naar de mediamarkt en als ik daar niks tegenkom dan gaat het de ibood aanbieding worden, dan kan ik de dvd speler wel aan mijn ouders of zusje geven ofzo

17. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik zit ook wel met een probleempje, mijn 360 is via HDMI op onze tv aangesloten maar mijn bijna toekomstige Marantz PM-7002 (enkel stereo receiver, zie foto voor een demo opstelling met 2x Paradigm Monitor 9), heeft geen HDMI ingang.

Hoe kan ik het beste het geluid uit mijn 360 en PS3 naar de receiver krijgen?

Bijgevoegde bestanden:

18. Daimler Freak

Daimler Freak Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de BCC staat een setje met Harman Kardon receiver en dvd speler, inclusief infinity speakers. Het past mooi binnen je budget. Misschien is dit wel iets. De receiver heeft in ieder geval voldoende aansluitingen (uit mijn hoofd bijvoorbeeld 3 keer optische ingang voor geluid)

Edit: linkje is ook wel makkelijk
    http://www.bcc.nl/shop/Aanbiedingen...NTU-7SjAqA1v_J4AAAEalAEINEkT?JumpTo=OfferList

19. Big Boss

Big Boss blaat

Leuk Bevonden:
    0
    Moet er nog ergens rekening mee worden gehouden met de aanschaf van front-/rear-/centerspeaker? Is het van belang om een overeenkomend aantal ohm te hebben?
    Momenteel heb ik deze receiver op het oog:
    http://www.yamaha.com/yec/products/productdetail.html?CNTID=567576&CTID=5000300

Wie-o-wie kan mij helpen?! Bijvoorbaat dank.

Ronald

-EDIT- Nog tips met waarop te letten bij aankoop van tweedehands speakers?

Laatst bewerkt: 10 jun 2008
  20. Rolopo

Rolopo Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb nu al 3 jaar voor mijn consoles en pc de Logitech X-230,
    deze bevallen goed maar worden wel minder.
    Dus ik ben op zoek naar nieuwe en kwam de Z2300 tegen.
    Iemand ervaring? Of kan ik beter een andere nemen?
    Ik heb niet veel ruimte dus word geen 5.1 veel te klein hier=(

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina