1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 12]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door dynamike, 22 dec 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Als het apparaat een aparte optische uitgang heeft , zou dat geen probleem zijn.
    Bij de PS3 gaat het beeld via de HDMI (1080p) en de het geluid gaat via de optische kabel.
     
  2. Cor

    Cor Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Nou ik ben nog geen kabel tegen gekomen die eindigt in HDMI kabel voor beeld en Optisch voor geluid.

    Ik test gewoon wat het mooiste is. Ik sluit de component en de hdmi aan. En dan maak ik mijn keuze.
     
  3. SysanApse

    SysanApse Guest

    HDMI is het mooiste.
     
  4. Cor

    Cor Active Member

    Berichten:
    66
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoezo is het het mooiste? Het signaal is namelijk hetzelfde. Alleen HDMI is digitaal en component analoog.
     
  5. SysanApse

    SysanApse Guest

    Voor TV , dan kan de HDMI 1080 P

    Edit : Heb nu m'n Z-5500. Erg vet dingetje ;)

    Als ik AC3 geluid heb bij een DIVX betekend dat dat het geluid Surround is ?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 16 jul 2008
  6. SysanApse

    SysanApse Guest

  7. Caedes

    Caedes Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een tijdje lopen zoeken maar kan nergens een eenduidend antwoord geven.

    Ik ben in het bezit van het volgende:

    - Samsung LE46F86 (46'' LCD)
    - Harman Kardon AVR 147 ( 2 optische in, 2 coax in, HDMI doorvoer)
    - PS3
    - Xbox360 met HDMI uitgang

    Nu wil ik graag mijn beide consoles zo aansluiten dat ik de keuze heb tussen volledige surround geluid via de receiver of gewoon rustig alleen via de speakers.

    Nu heb ik dat voor mezelf al beetje uitgevogeld en kwam ik tot de volgende oplossing.

    PS3 en Xbox 360 via HDMI met TV verbinden en via een optische kabel met de receiver

    Nu is mijn vraag, blijven de XBOX en de PS3 ook het audio signaal doorgeven naar de TV als er een optische kabel is aangesloten ?
    En als je de truct gebruitk bij de Xbox door je bijgeleverde kabel open te breken en die te gebruiken voor de optical, gaat dat niet ten koste van het audio signaal op de HDMI kabel?

    Naar mijn idee is dit de beste mogelijkheid om zowel op m'n tv als op me receiver goed geluid te krijgen. Ben geen expert op dit gebied, doe wel me best, maar als mensen iets andesr weten dan hoor ik het graag !
     
  8. CylonNL

    CylonNL Active Member

    Berichten:
    833
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo gisteren voor het eerst fatsoenlijk geluisterd naar de nieuwe set die ze bij een kameraad van me hebben staan.

    Wat een componenten zeg,

    Audio Analoque maestro. 54kG schoon aan de haak. :'-(

    [​IMG]

    Monsterlijk lelijk, maar wat klinkt hij lekker i.c.m met Totem Hawk zuilen.

    Heb gisteren bij hun vandaan Totem Mite's op proef (kleine monitoren, net zo groot als een dubbel gevouwen A4'tje) Maar wat een muziekmakertjes zijn dat zeg! Vele malen beter met muziek dan wat ik nu heb staan.

    Moet me namelijk een beetje gaan orienteren voor een 2de setje voor op Kamers. HT'tje blijft thuis achter. :'-(
     
  9. michel1989

    michel1989 Active Member

    Berichten:
    22
    Leuk Bevonden:
    0
    Stereo + dolby surround

    heey,

    Ik heb een vraagje! Ik heb sind kort een subwoofer gekocht. Maar nu lijkt het me ook wel heel tof om dolby surround te hebben. Bestaan er bepaalde systemen van dolby surround waar ik achter gewoon rode en zwarte aansluitingen heb waar ik mijn speakers zelf op aan kan sluiten. En misschien ook nog eentje voor een subwoofer. Of ben ik gewoon verplicht om een nieuwe set te kopen?

    Alvast bedankt!

    groetjes michel
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je zou natuurlijk een losse digitale reciever kunnen kopen.
    [​IMG]

    Welke subwoofer heb je gekocht ??
    Actief = Ingebouwde versterker.
    Passief = Geen eigen ingebouwde versterker.

    Een digitale reciever zoals op de foto werkt alleen met een Actieve Subwoofer !!
     
  11. JeePee

    JeePee Guest

    Ik heb een vraagje. Hopelijk is hij niet globaal:

    M'n pa zit er eindelijk (na veel aandringen van mij) aan te denken zijn huidige 2.0 set te upgraden naar een 5.1 instalatie. Hij wil hierbij alleen zijn huidige kwaliteit niet kwijt. Momenteel staat dit in de woonkamer:

    Versterker: Marantz PM 17 MK
    CD-speler: Marantz CD 17 MK
    Stereo Tuner: Marantz ST 17
    Speakers: B&W CDM 7NT

    De speakers, cd-speler en tuner wil hij behouden. Om 5.1 te krijgen moet dus het volgende aangeschaft worden:

    5.1 versterker
    2x Surround speaker
    Center speaker
    Subwoofer

    Omdat de CDM 7NT's vrij laag gaan is een sub wellicht overbodig. Anyway's: zijn budget is 3000,- voor bovenstaand apparatuur, en hij zou graag advies willen over welke apparatuur het beste bij ons huidige past. Welke versterker sluit mooi aan op de speakers en moet er meer geld gaan naar de surround speakers of naar de center bijvoorbeeld?

    De versterker moet aangesloten kunnen worden op de CD speler (tulp of toslink), de tuner (tulp) en een Blu-Ray speler + HD Decorder (2x toslink dus, maar daar kan je ook een toslink-hub voor aanschaffen)

    Nog meer vereisten zijn dat de nieuwe apparaten in het huidige 'design' moeten passen (onderstaand plaatje). Dit houdt in dat de versterker zwart van kleur moet zijn, en dat deze niet hoger mag zijn dan 16.5 cm (kast is op maat gemaakt dus dat middelste plankje is niet verstelbaar in hoogte). De centerspeaker moet het liefste een donkere houtkleur hebben. Waar die komt te staan verzinnen we nog wel. De surround speakers mogen er op elke mogelijke manier uitzien, als ze maar niet lomp groot zijn. Zelfde geld voor de sub.

    [​IMG]
    De decorder wordt een HD-decoder en de DVD-speler gaat
    veranderen in een Blu-Ray apparaat.


    Hopelijk heeft iemand een goed advies :) Er is tegenwoordig zoveel op de markt dat je niet meer weet hoe of wat.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Eindelijk weer een post in deze thread O-)

    De foto in de vorige post is van mijn digitale reciever.
    Deze heeft 1x Coax + 3x toslink ingangen en 1x toslink uit.

    Zou persoonlijk toch een versterker nemen waarop een HDMI 1.3 poort zit.
    Deze ondersteund namelijk Dolby TrueHD en DTS HD , dit is niet mogelijk via coax of Toslink.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Hmm ben ik nou gek of is HDMI voor beeld :9 ?
    Meestal laat je toch bijvoorbeeld bij een PS3 de HDMI kabel naar de TV lopen en de toslink naar de versterker? Wat moet je met een HDMI kabel richting je versterker?

    En is het verschil tussen DTS HD in vergelijking met Dolby Digital zo groot?
     
  14. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    kwa reciever zouden jullie kunnen kijken naar bijv. de Marrantz SR8002 (zwarte versie dan uiteraard) dan kun je ook het beste de blu ray speler hdmi naar de reciver sturen en dan van daaruit naar de tv. Dit omdat je alleen via hdmi de hd audio formaten kan krijgen en de marrantz ondersteund deze ook, dus dan heb je en het optimale beeld en het hoogst haalbare geluid. (natuurlijk wel een blu ray speler nemen die dit ook kan versturen.

    kwa speakers is het eigenlijk wel aan te raden om ook bij B&W te blijven omdat het dan toch meer een geheel is en een ander merk speakers kan weer anders klinken, (persoonlijk vind ik dat absoluut niet mooi maar het kan zijn dat jij en/of je vader het wel mooi vinden klinken).

    (of de reciver aan de maat voldoet weet ik zo 1,2,3 even niet maar vaak worden de recievers toch al wel een stuk groter als alles erop en eraan zit)
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    HDMI is beeld en geluid.

    Hier loopt het beeld via HDMI en het geluid gaat via de toslink.
    Mijn volgende versterker krijgt een HDMI 1.3 ingang.

    Bij HDMI 1.3 gaat de kabel van de PS3 eerst naar de versterker en van de versterker naar de LCD/Plasma.
    Het beeldsignaal wordt netjes door de versterker doorgegeven naar de tv en het audio-signaal (Dolby TrueHD en DTS HD) wordt vervolgens door de versterker verwerkt.

    De verschillen tussen Dolby Digitaal en DTS zijn al enorm , kan je nagaan wat de verschil zou zijn tussen Dolby Digitaal en DTS HD.

    Goed voorbeeld is de DVD Gladiator.
    Bekijk de begin scene (veldslag met de Germanen ) maar eerst in DD en vervolgens in DTS.
     
  16. JeePee

    JeePee Guest

    Ok duidelijk :)
    De Marantz SR8002 is net 1.5 cm te groot helaas :+
     
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Jeepee, gaat de Marantz PM17 dan de verkoop in? Zoja, dan heb ik intresse in een overname.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Waarschijnlijk wel ja. Mocht het zover komen dan neem ik wel contact met je op ;)
     
  19. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    @JeePee NL

    Laat je vader deze vraag stellen bij htforum.nl

    Geheid dat die antwoorden krijgt waar die wat aan heeft.
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Jah had ik ook al gedaan.
    Ik zie net trouwens dat de plank in het kastje nog één standje lager of hoger kan. Scheelt weer 3 cm (SR8002 past er dus wél in :9)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina