1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Probleem kan natuurlijk ook in de HS200 zitten.
    Bijvoorbeeld een slechte aarding , contact of Elco (condensator).
    En dan helpt een netspanningsfilter ook niet.

    Weet niet waar de HS200 gekocht heb , maar ik zou hem morgen omruilen.
     
  2. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    hoop tniet:mad: ben gister een middag bezig geweest dat ding te installeren en alle kabels te trekken. ik pruts eerst nog even door , firmware update, paar goeie stekkerblokken op 2 aparte groepen. Als t dan nog kut is ruil ik m wel om
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hoef toch niet alles om te ruilen.
    Je kan alleen de recivier omruilen en speaker en kabels thuis laten.

    Ik heb hier alles achter 1 groep zitten , maar niets stoort op mijn Yamaha.
    Alleen bij mijn vorige JVC setje had ik last van een irritant brom , maar dit bleek veroorzaakt te worden door de JVC.
     
  4. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enige iedee of je een game console adapter nodig hebt voor de Logitech G51:confused:
     
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb je antwoord gegeven via PM.

    Je kan een Xbox360 alleen aansluiten op de G-51 via de AUX aansluiting.
    De G-51 maakt vervolgens van een stereo geluid een soort 5.1 geluid , ook wel bekend onder de naam Dolby ProLogic.

    De G-51 is eigenlijk bedoelt om aangesloten te worden op de 5.1 geluidskaart van jouw pc of laptop.

    Een game adapter heb je bij de G-51 niet nodig , want je drukt de rood/wit audio-stekkers van de Xbox360 rechtsreeks achterin de G-51.
     
  6. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    nee ik vind de z-5500 veel te duur kan ik beter voor €200 een sony homecinema set kopen.
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zou dan wel een setje kopen met een optische ingang.
    Hierop kan je dan de Xbox360 aansluiten en genieten van echte Dolby Digitaal 5.1 of DTS geluid.

    Helaas zijn er maar weinig setjes van € 200 met zo'n optische ingang.
     
  8. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een aantal gezien bij de media markt voor €250 van sony echt hele mooie alleen ik heb de kamer er niet echt voor zo`n setje dus wil ik een en goedkoop maar wel een goed setje hebben:)

    Maar werkt dat eigenlijk wel 2.1 hoor je dan bij COD4 mensen achter je lopen hoor je dat dan ook echt in je rug word het geluid dan goed terug gekaatst door de muur als je een kleine kamer hebt want dan wil ik voor 2.1 gaan
     
    Laatst bewerkt: 11 jan 2009
  9. Tom. V

    Tom. V Active Member

    Berichten:
    10
    Leuk Bevonden:
    0
    Neen. Simpel. Ofwel 5.1 ofwel geen surround.

    Die virtuele speakers werken nog voor geen meter. Ze voegen wél iets toe aan de game-ervaring maar geven absoluut géén 5.1 weer.

    Goedkoopste setje wat in mijn ogen de beste instapper is: Sony DAV-DZ260. Optical input voor je xbox/ps3. En true 5.1 surround. Te vinden à 200-250 euro.
     
  10. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn kamer is niet gemaakt voordat omdat ik in de zolder chill zit de steun balk in mijn rug en kan ik geeen rear speakers plaatsen:confused:

    Kan iemand misschien een lijstje maken van de top tien beste 5.1 speakers van onder de €150.

    Thanks
     
    Laatst bewerkt: 12 jan 2009
  11. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1

    Rear(surround) speakers plaats je aan de zijkant, als je het over 5.1 hebt. Als je 7.1 hebt plaats je er nog eens twee achter je.

    Aardig artikeltje over het plaatsen van je luidsprekers:
    http://dvd.nl/achtergrond.php?id=12

    Ik zou het iig afraden om een compleet 5.1 HC set te kopen en toch voor de Logitech te gaan, goed instapmodel met een aardige sound.
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2009
  12. Mota15

    Mota15 MC

    Berichten:
    408
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik wou even vragen of mensen hier een audio adapter gebruiken met een optische kabel die rond is?

    Ik heb namelijk een audio adapter (neppe) net binnen gekregen en daar paste mijn ronde optische kabel niet in.

    [​IMG]
     
  13. niellie

    niellie BFBC

    Berichten:
    15
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo ik heb een logitech G51 setje en ik wil de 2 achterste sataliet speakers achter mij hebben duhh... maar die kabels zijn te kort om ze lang de muren zo achter mijn bed te plaatsen.

    dus ik dacht : zouder en ergens kabels te koop zijn die een tulp male en tulp female hebben ?? zodat ik de achterste speakers toch kan plaatsen ??
    ik had op een ander forum gelezen dat je dan ook rekening met de stroom enzo moet houden is dit waar.
    ik heb hier niet zo'n verstand van speakers dus hou het graag een beetje simpel en als je wilt zou je me dan willen PM'en dat is wat makkelijker te zien of iemand gereageert heeft.

    m.v.g Niel de Vries
     
  14. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Die kabels bestaan , maar ik weet niet of een winkel die ook op voorraad heeft.
    Je hebt ze in 1.5 , 2.0 , 2.5 , 5.0 en 10.0 meter.

    Er is een veel goedkoper oplossing en dat ik alles los kopen.
    Koop bij het onderdelenhuis het aantal meter kabel wat je nodig hebt , daar kan je dan ook losse Tulp Male en Tulp Female kopen.

    Koop het liefst een kabel van 2.5mm dik !!
     
  15. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een vraagje. ik heb een xbox 360 momenteel digitaal op de z5500 aangesloten. Is het mogelijk om op de z5500 zowel de xbox 360 als de ps3 tegelijkertijd op de z5500 digitaal aan te sluiten??
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan met een Toslink Switch.
    [​IMG]
     
  17. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
    Okee bedankt, dan maar keer bestellen denk ik.
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij is tekoop bij Conrad.nl voor € 24,99
     
  19. djpunt

    djpunt Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    Ongelofelijk wat een vragen allemaal!
    Daar kom ik dan ook nu nog even tussen; want door de bomen heb ik slecht zicht op het bos!

    Ik heb een (5.1)-speakerset van Creative; de GigaWorks ProGamer G500.
    Gamers kunnen hier hun ei kwijt? Daar vrees ik dus een beetje voor!
    Dit speakersysteem heeft 2 soorten ingangen:
    - drie tulipstekkertjes (groen, oranje en zwart)
    - een enkele tulipingang, aux

    Dus geen optische ingang, zodat ik op die manier de Xbox360 kan aansluiten.

    Ik heb zelf zitten nadenken: ik kan de witte en rode stekker van de Xbox natuurlijk samenbrengen met een verloopstukje in een enkele tulip en die in die auxingang doen.

    Maar de vraag aan een van jullie is: kan ik niet op een andere manier surround-geluid (of dat wat dit het beste benadert) van de Xbox360 krijgen op mijn Creative GigaWorks ProGamer G500??
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    De tulpstekkers zijn bedoelt voor het aansluiten op een 5.1 geluidskaart van een pc.
    De Xbox360 kan je alleen aansluiten op de AUX aansluiting.

    Sommige setjes kunnen daarvan Dolby Prologic (surround) maken.
    Weet alleen niet of de creative dit ook kan.

    Dolby ProLogic is gewoon een stereo signaal wat omgezet word naar meerdere speakers.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina