1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Deepeej

    Deepeej Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    0
  2. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    komt nog € 6.90 verzendkosten bij .. maar het is wel dezelfde :)
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  4. djpunt

    djpunt Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0

    het is bedoeld voor PC, maar hoeft in de praktijk niet.
    zo heeft mijn dvd-speler 6 uitgangen (l/r front, l/r achter, center en subwoofer). met gekochte kabeltjes laat ik front, achter en center/subw in respectievelijk groen, oranje en zwart uitmonden.
    perfect 5.1 geluid op die manier.

    bestaat het (zoals ik het hierboven beschrijf) niet op een of andere manier voor de Xbox 360? bijv. een optische kabel die in de genoemde kabeltje uitmondt?
     
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee .. dan is het gewoon stereo .. het kan wel als je een decoder er tussen zetten *maar dan kan je net zo goed een nieuwe surround set kopen* Tulp is geen dolby .. hij faked het geluid (als je bijv bij de linker box staat zal je al het geluid van links achter ook horen (alleen dan iets onder drukt)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    2 jaar geleden verkocht Conrad een speciale converter.
    Hierop kom je een toslink (optische) kabel aansluiten en het apparaatje zette deze vervolgens om naar 3 jack-pluggen.
    1. Front links/rechts.
    2. Surround links/rechts.
    3. Center/Subwoofer.

    Heb dat ding ooit gezien in de Conrad winkel (Boekelo) , helaas is de winkel er niet meer en op hun site/cataloges ben ik hem nooit gezien.
     
  7. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb gekeken en gekeken en gelezen heb gekozen voor de Logitech Z-2300:thumbs: alleen het is een grote doos en moet kijken hoe ik hem uit de mediamarkt moet zien te krijgen naar huis:confused::confused:[​IMG]
     
  8. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    er,.. iemand met een auto lief aankijken? of de mediamarkt hem thuis laten bezorgen.
     
  9. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    THUIS BEZORGEN:x dat kost €30 die mediamarkt gasten zijn wel gek.:lol:

    Ik heb hem thuis en heb hem geprobeert met The Dark Night en het geluid is bruut:thumbs:
     
    Laatst bewerkt: 16 jan 2009
  10. DonGevity NLX

    DonGevity NLX Active Member

    Berichten:
    350
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben dus helemaal niet thuis in deze aansluiting-wereld, vandaar dat ik het hier maar even vraag*)

    Hoe sluit ik de boxen van mijn dvd-speler (Medion) aan op mijn Xbox-360?

    Ik heb een Xbox 360 die aangesloten is op een Samsung 26" HD-ready TV met behulp van deze kabel:
    [​IMG]

    Ik heb nu gewoon de rode-blauwe-groene pluggen in de rode-blauwe-groene gaatjes gedaan van mijn tv. Dit zorgt dus voor het beeld. Dan heb ik nog die rode-witte voor het geluid. Die heb ik daarnaast ingeplugd (op mijn tv staat daar bij 'component in'.) Op die manier heb ik dus het geluid van de Xbox 360 uit mijn TV.

    Ik wil echter het geluid uit mijn boxen hebben van mijn dvd-speler. Dit is me een jaar geleden eens gelukt, maar ik heb nu alle combinaties geprobeerd maar het wil maar niet lukken.

    De rode-witte pluggen kunnen in nog meer dingen. Op de tv is namelijk nog plek voor de 'AV in','DVI in' en 'Audio out' voor deze rood-witte dingen. Achterop mijn DVD-speler is ook een rood en wit gaatje voor deze plugjes en hier staat 'Audio out' bij.

    Verder heb ik de DVDspeler aangesloten op de TV via een scartkabel en heeft deze DVD-speler de functies 'aux' en 'dvd'.

    Ik weet zeker dat ik destijds geen andere kabel nodig heb gehad om het geluid uit de boxen te krijgen, maar ik heb geen idee hoe ik alle kabels moet pluggen.

    Als iemand hier zo uit weet te komen dan heb ik daar diep respect voor! :9
     
  11. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Je dvd speler zal een 'audio-in' ingang moeten hebben wil je extern geluid via je dvd speler laten lopen. Via 'Audio-out' gaat het geluid, 'uit' je dvd speler. Die moet je niet hebben, je moet echt een ingang hebben.

    Welke medion dvdspeler heb je?
     
  12. dctjuhlp

    dctjuhlp Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga binnekort een nieuwe geluidsinstallatie kopen (z-5500) maar k heb een "oude" tv met alleen zo'n geel component kabeltje voor video en natuurlijk een scart aansluiting. nou wil ik dus die geluidsinstallatie aansluiten met een optische kabel. wat kan ik heb best kopen.
    en word het beeld slechter als ik met scart speel I.P.V. component
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het gele kabeltje is geen component maar Composiet ;)

    Als jouw tv via de scart-aansluiting RGB ondersteund dan zou ik een Scart Advanced kabel kopen.
    Het beeld is veel scherper en kleurrijker.

    Koop wel een Scart Advanced kabel met een optische uitgang , hierop kkan je de Z-5500 aansluiten.
     
  14. dctjuhlp

    dctjuhlp Active Member

    Berichten:
    148
    Leuk Bevonden:
    0
    thx
    hoe kan ik zien of mijn tv RGB ondersteund?
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je het het helaas niet zien van de buitenkant.

    Je kan het proberen met een losse dvd-speler en deze aansluiten via scart.
     
  16. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Afgelopen tijd het volgende gekocht(oude set was een Philips: LX3600D, all in one set...was wel aan wat groters toe):

    Receiver: Onkyo TX-SR706
    Blu Ray: Sony BDP S350
    Speakers: JBL SCS 178 (Wil later als fronts 2 b&w 685's en er 7.1 van maken)

    En dat ga ik vandaag allemaal installeren, connecten en configureren met een hoop kabels erbij.
     
  17. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nog een complete QED speakerkabel set te koop.. Allemaal afgemonteerd met airlocks.
     
  18. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    BEn er eindelijk achter wat het is, bijj een digitaal signaal raakt de hs200 en en de tv soms out of sync, als op dat moment de hs200 met hdmi of scart aangegesloten is op de tv gaat hij kraken/vastlopen.

    het gebeurt ook met de interne dvdspeler van de hs200 maar niet als hij op stereo ingesteld staat dus ik vermoed dat het de Dolby decoder is,.. zo HK nog maar s een mailtje sturen
     
  19. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Antwoord uit het pats topic, anders wordt het weer zo off topic.

    Hm, had de speakers niet geteld op het plaatje, maar heb 4 surrounds, 1 center en 1 sub. Denk die 6de speaker maar even weg. Ben trouwens wel van plan om over een tijdje een 7.1 opstelling te plaatsen, wil eigenlijk nog 2 b&w 685's erbij.

    Ja, toch echt goud, beide hdmi kabels + optische kabel van vivanco. Heb ze zelf niet gekocht, ze waren ook niet zo heel duur. En ze zeggen dat goud betere geleiding doorgeeft, al vraag ik mij af of dat wat uitmaakt met HDMI. But than again, ik heb ze niet gekocht, kosten bij elkaar waren geloof ik: 80, maar 1 hdmi kabel kreeg ik gratis, dus heb er van die 80, 45 voor betaald.

    Kan nu in iedergeval gamen in surround, kon met mijn vorig setup niet(philips lx3600d, geen optische uitgang) en de films op dvd en blu ray klinken zacht gezegd heel leuk vooral Blu ray films, zoals The Dark Knight klinken in Dolby TrueHD zeer aangenaam.
     
  20. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Het principe gouden connector is bij hdmi inderdaad bullshit. Geleiding is alleen van belang bij een analoog signaal. Echter is het wel zo dat de betere hdmi kabels goldplatted zijn. Met bijvoorbeeld een compleet metalen socket, die niet zo snel stuk gaat.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina