1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij HDMI zal je gauw genoeg merken wanneer je een slechte HDMI-kabel hebt.
    1080p gamen via de Lidl HDMI-kabel gaat perfect.

    Weet nog wat er gebeurt als gelijktijdig een 1080p en DTS HD signaal door de kabel gaat.
     
  2. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nieuwe sub kabel gekocht van QED:

    [​IMG]

    Kan er alleen nog niet veel mee, omdat ik nog zit te wachten op nieuwe speakerkabels (Canare 4s11) en netfilters. Vorige week is namelijk een glazen thermometer van een plank gevallen, precies achter m'n av-meubel. :mad: M'n tv, stekkerdozen, blu-ray speler en Xbox 360 waren zeiknat. De stekkerdozen heb ik weg kunnen gooien, de rest werkt gelukkig nog. De voeding van de 360 was helemaal verzopen in de olie, het liep er gewoon uit. 8)
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik zit al een hele tijd te kutten met de stekkers op de slaapkamer, zat ik wat te shoppen voor een mooi stekkerblok en vroeg ik me af of zoiets genoeg is om een lcd+hts op aan te sluiten

    http://www.amazon.co.uk/Belkin-PureAV-Cinema-Surge-Protector/dp/B0002AGD7W

    of dat ik beter meteen voor zoiets kan gaan

    http://www.twenga.nl/aanbieding/35170/6659366961179050688.html

    geld maakt me niet zo veel uit maar als die 2e echt overkill is en alleen voor echte audiofielen met duizenden euro's aan apparatuur is is het misschien een beetje overdreven D
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb zelf ook zo'n surge protector van Belkin gehad, en die heeft altijd prima gewerkt. Over die HTS1000 van Monster heb ik positieve en negatieve ervaringen gelezen. Bij de één is de beeld- en geluidskwaliteit er op vooruit gegaan, terwijl bij de ander het geluid minder dynamisch is geworden. Sommige merken helemaal geen verschil, wordt er niet beter op maar ook niet slechter.

    Als bijlage nog een recensie uit Media Totaal.
     
  5. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    maar los van de winst in kwaliteit , is er qua veiligheid een verschil?

    de Monster heeft een netspanningsfilter en de belkin alleen een overspannings belasting?

    toen ik gister mijn lcd via hdmi op mn harman kardon aansloot zag ik een klein vonkje overspringen en ik begon daardoor te twijfelen of ik niet eens rap moest gaan kijken naar een netspanningsfilter.

    of kan zo'n vonkje ook andere oorzaken hebben?
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de Belkin gekocht bij de MM , ze zijn daar tekoop vanaf € 14,95
    Gebruik ze voor mijn Audio en Video apparaten en heb er 1 voor mijn computers.

    Het blok met 6x 220volt , 3x telefoon en 2 coax koste daar maar € 24,95

    Als ik een scart-stekker scheef in de aansluiting druk , dan zie ik ook af en toe een vonkje overspringen.
    Vonkjes ontstaan doorat op het ene pinnetje eerder spanning komt te staan en op het andere pinnetje.
    Vonkjes kunnen ook veroorzaakt worden door statische elektriciteit tussen 2 apparaten.
    Heb dit regelmatig tussen een apparaat die geaard is en een apparaat zonder aarde ( mijn oude videorecorder ).
     
  7. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Hey jongens, ik heb nu al geruime tijd een kapotte stereo op mijn kamer staan, en het wordt nu echt tijd voor wat nieuws!

    Ik zoek een setje waar ik mijn TV, Xbox 360 en laptop op kan aansluiten. Ook wil ik graag dat ik radio kan luisteren via die boxen zonder dat ik daarvoor mij labtop moet opstarten om via internet-radio te luisteren! Ik weet dat het nogal wat wensen zijn, maar kunnen jullie me vertellen of dit uberhaupt mogenlijk is? En zoja, hebben jullie dan ook een goed setje voor me?
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
  9. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Bij Wehkamp kost die nu € 399 , wat ik een behoorlijk netje prijs vind.

    Eisa Award best product: Audio compact system 2008 - 2009.
     
  11. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Moet alleen even kijken of deze genoeg aansluitingen heeft voor zowel de laptop en mijn tv + Xbox360.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het setje heeft maar 1 AUX ingang , hadden er meer verwacht.

    Gebruiksaanwijzing.
    http://www.p4c.philips.com/files/m/mci500h_12/mci500h_12_dfu_nld.pdf

    Was zelf ook opzoek naar een simpele setje voor in de kamer.
    Van onze Sony Mini-set is de volume knop helaas overleden.
     
  13. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Damn, dat is minder!

    Ik wil echt heel graag al die dingen daar op aansluiten.
     
  14. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Oei geluk gehad! Die dingen vinden dat soort ongelukjes vaak minderprettig. Welke Qed is dat? De PS-W? Ik zit namelijk ook nog aan een subwoofercable upgrade te denken. Net me Receiver geupgrade van een SR7400 naar een SR7002 van Marantz. Ook leuk speelgoed...
     
  15. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Hehe, ja, heb wel geluk gehad! Bizar dat alles tot zover lijkt te werken, ondanks dat het zo nat is geweest. :eek: De subkabel is van het type SR-SW. Dat is een mooie upgrade btw, naar een 7002. Kan je voorlopig weer wat hdmi apparatuur op kwijt. 8) Ben je al aan de automatische calibratie toegekomen? Werkt imo echt uitstekend van Audyssey.
     
  16. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ja dat systeem doet zijn werk! Ik moet echt een nieuwe subkabel, de huidige zorgde ervoor dat de subs niet eens hoorbaar was voor de microfoon. Kan niet de bedoeling zijn. Door de Audyssey integreert mijn Audiolab 8000se die op de preout is aangesloten ook perfect met de marantz. En idd, meer hdmi inpust en straks switchen tussen beamer en tv8)
     
  17. mompel

    mompel Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo heb een vraag heb mijn dvd speler de philips hts3357 aan mijn upc digitale kast aangesloten en die weer aan mijn tv de philips 42pfl5603 en wil nu mijn x-box aan sluiten om 5.1 geluid te krijgen maar heb geen hdmi op mijn x-box en ik kan het ook niet via optisch ingang krijgen omdat mijn dvd speler dit niet heeft is er iets mogelijk om alsnog 5.1 geluid te krijgen
     
  18. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
  19. mompel

    mompel Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    kijk dat moet ik dus hebben ga hem gelijk bestellen bedankt:thumbs:
     
  20. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    Sub moet je ook altijd een aantal decibel hoger zetten dan de Audyssey aangeeft.. Ik heb ook de mic gebruikt van de Denon 3808, maar ook nog met de DVE calibratie blu-ray de check gedaan.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina