1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2

Als ik nu mijn xbox, tv en laptop op mijn stereo wil aansluiten, dan heb ik dus 3 optische ingangen nodig he? Of zijn daar weer andere ingangen voor:p

Edit://

Volgens mij heb ik voor de Tv en xbox 360 samen maar 1 ingang nodig he?

Laatst bewerkt: 6 feb 2009
  2. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    kan, maar een tv heeft vaak geen optical out maar alleen bijv een stereo out, rechtstreeks optical out naar je reciever van de xbox klinkt beter.

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Het optische signaal bij de meeste tv's is alleen maar Stereo en dan is een optische-kabel een beetje teveel van het goede.
    Zou een normale cinch-kabel (rood/wit) gebruiken tussen tv en versterker.

4. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Okey, ja want ik probeer een beetje helder te krijgen hoeveel aansluitingen mijn nog te kopen stereo setje nodig heeft.

Dus als ik het goed begrijp heeft hij dus een stereo aansluiting nodig en 2 optische ingangen?

(Ik wil dus mijn laptop, xbox, en tv erop aansluiten).

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Setje met >2 optische ingangen zijn heel zeldzaam.
    Wil je meer optische ingangen hebben zijn er 2 mogelijheden.
    1. Toslink switch.
    2. Digitale versterker/reciever.

Op een toslink switch kan je 3 apparaten aansluiten , met een simpele draaischakelaar kies je dan de optische bron.

6. Bram87

Bram87 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zo'n Toslink switch is niet eens zo duur volgens mij. Zag hem ergens voor 9 euro staan:)

7. TruthLies

TruthLies Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zojuist een 5.1 setje aangeschaft.
    Deze heeft 2 jack poorten( 1 voor Rfront, Lfront en Center en de ander voor Surround )

Ik heb mijn Xbox aangesloten met een VGA kabel en hier zitten 2 tulp aansluitingen op.
    ( Ook een Tulp naar Jack converter ) Ik heb de Tulp naar Jack nu in de poort voor Front en Center aangesloten maar geen geluid.

Nu kwam ik op internet deze splitter tegen.

Werkt dit? en is dit te verkrijgen in een Nederlandse webshop?

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Die splitter verdeeld het normale stereo signaal over 6 speakers ( 2x front , 2x achter , 1x subwoofer en 1x center ).
    Bij de front en achter speakers zal het geluid het zelfde zijn , maar bij de center en Subwoofer is het vragen om problemen.
    Tussen de front speakers die een Stereo geluid hebben , plaats je nu de Center met een links of rechts signaal.
    Het hele stereo gevoel is meteen weg.

Ook zal het geluid uit de subwoofer schrikkelijk zijn !!

Ben deze splitter nog niet tegen gekomen , maar ik zou hem ook niet kopen.

9. TruthLies

TruthLies Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe moet ik nu geluid krijgen dan?
    Is er een andere kabel mogelijk of...?

10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    5.1 geluid kan je bij de Xbox360 alleen krijgen via de optische-kabel.
    Op de rode/witte stekkers op de VGA-kabel heb je maximaal 2 stereo.
    Er zijn versterkers die van een stereo signaal een soort 5.1 ( Dolby Prologic ) kunnen maken.

De 5.1 setje die je nu heb is eigenlijk bedoelt om aangesloten te worden op een 5.1 pc geluidskaart.
    Voor de XBox360 zijn ze helemaal niet geschikt , je had beter een 2.1 setje kunnen kopen.

11. TruthLies

TruthLies Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus ik kan nu via mijn Xbox ook geen 2.1 geluid krijgen op mijn speakers?

Alvast bedankt voor de hulp. :)

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je zou het kunnen proberen met deze stekkers , ze zijn te koop in verschillende uitvoeringen.

Je hebt alleen een splitter nodig met 2x cinch ingangen en 2x jackplug uitgang.
    Deze zijn te koop bij elke onderdelenhuis !!

De Xbox360 sluit je aan op de Cinch aansluiting en de speakers sluit je aan op de jackplug.

13. TruthLies

TruthLies Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Na wat Google werk ben ik er nog niet achter welke kabel je precies bedoelt.
    Heb je toevallig een linkje voor me? :thumbs:

Alvast bedankt!

Edit:

Deze 'Splitter?' match je plaatje, Maar deze was meegeleverd met de VGA kabel.
    Hier komt nu geen geluid uit.

Laatst bewerkt: 8 feb 2009
  14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt een andere splitter nodig ( kan zo gauw geen foto vinden ).

Aan de ene kant zitten 2 cinch-aansluiten en aan de andere kant zitten 2x 3,5mm jackplug gatjes.
    Ben deze splitter een keer tegen gekomen bij het onderdelenhuis.

15. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    zo ga morgen een digital surround headset halen van tritton :D
    een gamewinkel (foregames in tilburg) verkoopt sinds kort als 1 van de weinige in NL de Audio Xtreme Pro 5.1 Headset :: TRI-GA611

dus maar besloten om die te gaan halen.
    lijkt me een goed ding toch? alleen de prijs van 189.- maarja dan heb je ook wat.

16. End of zero

End of zero Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb hem vandaag gekocht bij ForeGames! Ben er echt wel tevreden over. Echt super geluid!! Is de prijs echt wel waard...

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    goed om te horen! ik ga er over een paar uur heen om hem te halen, ben erg benieuwd!

edit: heb hem net gehaald alleen kan hem nog niet testen want zit op school :mad: wel een erg groot ding zeg :eek: maarja laat wel weten hoe hij bevalt :)

Edit 2: zo net ffe getest en wow wat een verschil! erg mooi design (alleen een beetje groot) maar wel erg fijn.
    lekker makkelijk het surround regelen via een tussen switch in de buurt van je headset zodat je niet naar dat kastje hoeft te lopen!
    alleen wel erg stom dat je 2 adapters nodig hebt! maarja daarvoor krijg je wel lichtgevende zijkappen van je headset voor terug :9

Laatst bewerkt: 17 feb 2009
  18. Aerschtuner

Aerschtuner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net de Logitech Z-5500 gekocht en aangesloten en ik ben er zeer over te spreken. Heb even de demo van Killzone 2 gespeeld en de Bluray van Cars gechecked. Ik ben helemaal blij.

Die headset bij Foregames is ook wel tof trouwens, heb hem vorig weekend even kunnen proberen en is inderdaad een aparte ervaring.

19. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Heb 'm een aantal jaren gehad, die set.
    Was er ook erg over te spreken. :)

20. Aerschtuner

Aerschtuner Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ai, ik zit nu bij een maat van me die gisteren tegelijkertijd met mij een Z-5500 heeft gekocht en ik heb geen tijd om iets op te zoeken...schaam...schaam...schaam.....

We hebben zijn tv met HDMI aan de Xbox gehangen en een optische kabel van de Z-5500 naar de Xbox getrokken. Hoe kunnen we nu zorgen dat het geluid niet over de HDMI naar de tv wordt gestuurd, maar alleen via de optische kabel?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina