1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hou er wel rekening dat de koptelefoon uitgang moet gebruiken , omdat deze lcd geen audio uitgang (cinch) heeft.

    Uit de koptelefoon uitgang komt een normaal stereo geluid , dus aan een 5.1 setje heb je helemaal niets.

    Speedlink maakt mooie en goede setjes.
    Zelf gebruik ik dit setje voor mijn Mac.

    SpeedLink Dynamic L.
    [​IMG]

    Er is ook een XL versie te koop !!
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    je kan je tv ook op je stereo aansluiten, is ook een optie.
     
  3. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    uh ik heb geen stereo, maar bedankt voor de reacties!. dus die stekker uit die speedlink dynamic l of xl past in mn uitgang voor de koptelefoon? ik heb geen andere kabels nodig verder?

    en als ik ooit nog eens een 5.1 steje wil kopen zoals de z5500, die kan ik aanlsuiten op mijn tv? of kan ik hem dan wel aansluiten op mijn xbox rechtstreeks?
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de Speedlink zit een normale 3,5 mm jackplug !!

    Alle kabels die je nodig hebt wordt bij de Speedlink meegeleverd.
    1. Spanning.
    2. kabel tussen beide speakers.
    3. 3,5mm jackplug.

    Op een Z-5500 zitten zowel analoge aansluitingen ( tv , mp3 speler ) als Digitale (optisch) voor Xbox360 of PS3.
    Een Xbox360 sluit je natuurlijk rechtstreeks aan op de Z-5500 want zo kan je alleen genieten van Dolby Digitaal 5.1
     
  5. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    alright, dus die 3,5 mm jackplug, die past in mn koptelefooningang?

    en als ik die boxen erop aansluit, wordt de kwaliteit van het geluid dan echt mooier, beter? want als ik bijvoorbeeld Race Pro speel, ben ik de enige die heel veel gekraak en geruis hoor. die boxen zouden dit moeten verhelpen?
     
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt zowel grote als kleine koptelefoonaansluitingen. De kleine is 3.5 mini jack.
    Als de tv een grote uitgang heeft, kan je een verloopje kopen. Dat is geen kabeltje maar een metalen plug. Is een paar euro.
     
  7. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    hij is ongeveer even groot als de groen/blauw/geel/rood/ zwarte aansluitingen.

    en dat verbetert mijn geluidskwaliteit enorm?
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Dat ligt natuurlijk aan hoe slecht de speakers van je lcd zijn (aangezien deze kraken zijn deze niet best) en de kwaliteit van de speakers die je koopt.

    Wanneer je 2 van die goedkope pc speakertjes koopt, zal de winst niet zo heel groot zijn. (wel als je deze gebruikt bij een laptop).
    Als je echter een 2.1 koopt (dus met subwoofer), dan heb je echt lekker geluid met gamen en films.
    Kijk anders ff of je wat van die dingen kan beluisteren in een winkel.
     
    Laatst bewerkt: 11 apr 2009
  9. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    tja, nog ff mn xbox aangesloten op mijn oude grote lopme beeldbuis en die geeft echt veel beter geluid uiteraard. alleen is het beeld geen gezicht;)

    maar mn tv staat idd niet bekend om zn geweldige geluid. sommige 'ingewikkelde' geluiden, zoals bij forza2 over de curbs rijden en bij race pro sommige motorgeluiding klinken heel raar op mn lcd.
    maar een 2.1 setje, waar moet ik die op aanlsuiten. gewoon op me xbox?
    want als ik gewoon tv kijk, stoor ik me absoluut niet aan het geluid.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kan zowel direct op de xbox als op de tv. Als je een hd componentenkabel gebruikt dan zorg je dat je een 2.1 koopt waar de 2 tulpjes (rood en wit) van de xbox op kunnen worden aangesloten, eventueel met een verloop naar mini jack 3.5mm.

    Als je de 2.1 op de tv aansluit dan kan je deze gebruiken zowel bij gamen als bij tv/films kijken. De beleving van een film gaat echt met sprongen vooruit als je mooi geluid hebt.
    Wat je moet zoeken is dus een 2.1 set met een 2 xstereo input of een 3.5mm mini jack input.

    Misschien heeft iemand hier ervaring met een 2.1?

    Deze is bijvoorbeeld geschikt, omdat deze een 3.5 mm mini jack input heeft. Je ziet in de handleiding dat je er ook een verloopje aan kan hangen voor 2x tulpje rood en wit.
    http://nl.europe.creative.com/produ...4&subcategory=789&product=14056&nav=1&listby=

    http://files2.europe.creative.com/m...B/I-trigue 3220 Connectivity Multilingual.pdf

    http://www.kieskeurig.nl/pc_speaker/creative/i-trigue_3220/reviews/261073/ (€50-€80)
     
    Laatst bewerkt: 12 apr 2009
  11. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    ik heb wel ervaring gehad met 2.1 setje :)
    ik gebruikte altijd mijn pc boxen (de logitech X-230) en die geven prima geluid voor dat bedrag! (rond de 30/40 euro) dat is echt dus een aanrader!
     
  12. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik zoek is gewoon een setje dat goed geluid geeft. het hoeft absoluut niet erg hard te zijn. de kwaliteit vind ik veel belangrijker. en de prijs tot 50 euro ongeveer
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Laat merken zoals Konig, Sweex , Trust links liggen.
    Naar 5.1 setjes hoef je ook niet te kijken omdat deze setjes geen optische ingang hebben.

    Dan blijven er nog 2 mogelijkheden over 2.1 of 2.0.
    Persoonlijk ben ik van mening dat een subwoofer (2.1) niets toevoegt aan een normaal stereo signaal.

    Ga wel een paar winkels langs voordat je een setje gaat kopen want de prijs verschillen kosten behoorlijk groot zijn.
    Bij de grootste computerwinkels kan je vaak de speakers eerst uit proberen (Test opstelling).
     
  14. duco3101

    duco3101 Active Member

    Berichten:
    785
    Leuk Bevonden:
    0
    okee. welke merken blijven dan nog over?:D
     
  15. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    ik heb een beetje een vreemd probleempje, hoop dat iemand dit eerder heeft meegemaakt (en een oplossing weet:D )

    ik heb een harman kardon HS200, mijn 360 is hier via optical op aangesloten.

    de 360 zit met component in mijn samsung lcd

    de HS200 is met scart verbonden met de tv voor audio out van de tv zenders

    de HS200 is met HDMI verbonden met de lcd om dvd's te kijken

    Het probleem is als volgt; als de video output van de HS200 op 1080i of 720p staat (en dus over HDMI gaat) stoort het optical signaal van de 360. Het geluid valt vaak en at random heel eventjes weg.

    Als ik de output op SD zet (en dus via de scart gaat) is het optische signaal perfect.

    Op de een of andere manier is er dus een storing in het verwerken van het digitale signaal van de 360 op het moment dat de HDMI kabel actief is.

    Ik heb al verschillende HDMI poorten geprobeert op de lcd maar daar ligt het niet aan.

    Ik heb ook alle aansluitingen al losgehaald en 1 voor 1 weer verbonden en ben er nu 100% zeker van dat het probleem zich alleen voordoet wanneer de HS200 op Digital-in staat (dus de optische source van de 360) en de output op een HD format staat (dus via HDMI loopt).

    Let wel , op dat moment loopt dus de video van de 360 niet door de HS200, die gaat rechtstreeks via component de lcd in, het enige wat er op het HDMI kanaal te zien is is het setup scherm van de HS200...

    iemand enig idee?
     
  16. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    de Logitech X-230 blijft mijn favoriet voor 2.1 setjes voor weinig geld
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Die zag ik ook, maar t was mij niet duidelijk of deze makkelijk op de xbox is aan te sluiten.
    Er wordt gesproken over een adapter voor consoles. Zit die er bij en wat is dit voor adapter?

    -----------

    D3lphiki: misschien een andere optische kabel proberen? Wellicht dat die interference oppikt?

    Wacht s ff! Waarom stuur je het beeld vd xbox via de receiver? Blijkbaar haalt deze t geluid niet uit de hdmi, aangezien je n optische kabel gebruikt voor het geluid.
    Sluit de hdmi vd xbox direct aan op de tv en kijk of t probleem weg is.

    (accepteert je tv geen 1080p over hdmi?).
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2009
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn zwager heeft de X-530 , maar daar zat geen "adapter" bij.
    (persoonlijk vind ik de X-serie van Logitech niet mooi ).

    De "adapter" is te koop bij het onderdelen huis voor nog geen € 2
    Het is een zwart-blokje met 2 cinch-ingangen en 1 jackplug uit-gang.
     
  19. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    het beeld van de xbox gaat rechtstreeks via component naar de receiver, ik heb een ouwe 360, zonder HDMI.

    optische kabel heb ik ook al vervangen
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Lol! Ze hadden t op sites steeds over speciale console-adapters!

    Lijkt me n leuk setje voor als je weinig wilt uitgeven en voor games en films lijkt mij een subwoofertje perfect

    -----
     
    Laatst bewerkt: 13 apr 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina