1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Kan je mij zo n mooi setje noemen. Of alles los? Geld is niet zo n probleem. Al moeten het natuurlijk geen torenhoge kosten worden.
     
  2. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Wat is je budget?
     
  3. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    6 a 800 euro
     
  4. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Met dat budget valt absoluut een mooie set samen te stellen. Wil je perse nieuw of is tweedehands ook een optie?
     
  5. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Onkyo 606
    Panasonic bd35
    jbl scs 178

    valt volgens mij in je budget, heb je een topset.
     
  6. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=337782 een voorbeeld van een receiver die als mooi uitgangspunt kan dienen. Niet veel vermogen maar wel een fijn apparaat.

    http://www.correct.nl/artikel.php?ARTNR=337781 zwaarder en iets duurder. Blijft er nog voldoende geld over vooree fatsoenlijke set speakers.

    http://www.correct.nl/artikel.php?D...boxen&VOORRAADSOORT=A&SOORT=9942&ARTNR=352234

    Dali Matcht erg lekker met Marantz. 4x de Concept 2, vervolgens de center uit de concept reeks. Je kan het ook in stappen opbouwen, dus niet alles in een keer aanschaffen maar beginnen met een receiver en 2 fronts. Dan haal je meer kwaliteit, maar zal de totaal prijs wel stijgen.
     
  7. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Jongens, ik heb een vraag over de Phillips MCI500

    http://www.consumer.philips.com/con...d_WIRELESS_MICRO_HIFI_SYSTEMS_SU_NL_CONSUMER/

    Er staat dat dit apparaat draadloos is. Ik kan dus muziek van mijn laptop draadloos naar dit apparaat streamen als ik het goed begrijp. Maar wanneer ik dus bijvoorbeeld een filmpje op mijn laptop kijk, is het dus niet mogenlijk om het geluid hiervan draadloos af te spelen via het setje? Of begrijp ik het verkeerd.
     
  8. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een probleem, sinds het begin eigenlijk al, met mijn PCH (Popcorn Hour).

    Hij speelt alles af, behalve files die wma pro ondersteunen, hier hoor je eventjes geluid bij als iets afspeel met bovengenoemd formaat, en vervolgens naar een paar seconden heb ik geen geluid meer.

    settings in audio/video van de pch(vaak nog geswitched tussen analoog en digitaal tussen de verschillende formaten, zonder resultaat helaas):

    DTS - DTS-HD (RAW)
    AC3 - Digital (RAW)
    AAC - Digital (RAW)
    WMA Pro - Analoog (PCM)

    Als ik wma pro op digital raw zet ik hoor helemaal niks, op analoog hoor ik het geluid dus een paar seconden, ook heb ik nog eventjes geluid als ik videofiles doorspoel, eveneens weer een paar seconden.

    PCH zit verbonden aan mijn Onkyo 706 via een hdmi kabel. Laatste firmware zit erop

    Zou heel mooi zijn als iemand dit kan oplossen, wordt er gek van.
     
  9. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Allebij heel erg bedankt.
    Een paar vraagjes:

    Maakt het geen verschil dat je een ander merk speakers, receiver enz koopt?
    Ik kijk vaak films zijn de producten die jij noemt Marx, daar goed geschikt voor?
    En is het geluid zuiver of helder hoe ze het ook noemen.
    Zijn er ook speakers zonder draad of krijg je dan veel verlies kwa geluid?

    Alvast bedankt alle 2
     
  10. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Nee, maakt totaal niet uit als je verschillende merken wil hebben aan speakers receiver etc.
    De producten die mark noemt zijn er perfect voor, zo'n "losse componenten set" zal sowieso een veel mooier geluid weergeven dan een all in one setje wat je koopt voor 400 euro.

    Er zijn speakers zonder draad, maar als je een beetje een goede investering wil maken met draadloze component speakers ben je veel duurdere uit.

    Persoonlijk denk ik dat je beter voor een onkyo kan gaan dan voor een marantz, onkyo biedt namelijk meer voor weinig dan marantz, lees de hd audio formaten waar je al veel meer voor uit moeten geven met een marantz.
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Een Onkyo 606 zou het ook leuk doen, setje wharfedale 9.1 erbij in surround + de center uit de reeks en je bent voor onder de 800 wel klaar.
     
  12. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Nog maar een keer :)
     
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Overigens bied Marantz ook veel waar voor zijn geld. Mijn SR7002 kocht ik voor 749. Nieuw. Vergelijkbare Onkyo is de SR876 die was toen 999. Dus het gaat niet altijd op wat je zegt.
     
  14. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Nogmaals alle 2 erg bedankt.

    Ik koop denk ik wel het setje wat Marx zei.
    pain of salvation is niks persoonlijks hoor!!

    Als ik de spullen heb laat ik wel ff weten hoe het klinkt.
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Welke set?
     
  16. Boxmeer

    Boxmeer El Vatso

    Berichten:
    558
    Leuk Bevonden:
    23
    Die pak ik. Maar pak wel de dure versie zeg maar.

    Oja klopt het dat ik daar geen sub bij zie staan?
     
  17. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Dit apparaat heeft overigens maar 1 AUX ingang. Ik wil er echter meerdere apparaten op aansluiten. Geeft het zich daar een oplossing voor?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn Cinch-splitter te koop.
    Bijvoorbeeld zo'n ding !!

    [​IMG]
     
  19. Bram87

    Bram87 Active Member

    Berichten:
    393
    Leuk Bevonden:
    2
    Okey dat is mooi!:thumbs:

    Die phillips MCI 500 lijkt me een heel mooi dingetje. Maar mischien weten de kenners hier nog een goed alternatief?

    Wat ik dus graag wil is mijn Xbox360, TV, en laptop aansluiten op het setje. De MCI 500 heeft ook internet-radio. Maar maakt de internet-radio dit setje nu zo duur of is dat het feit dat je met dit setje draadloos muziek over kunt zetten van je pc naar de harde schijf van het setje?

    Weten jullie mischien nog een mooi, eventueel wat goedkoper setje?
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Er zijn wel meer merken die met een Wifi-setje , maar Philips blijft Superieur op dat gebied.

    Vergeet niet dat de MCI500 ook een ingebouwde 160GB HDD heeft.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina