1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Je kan idd met een truukje de kabel slopen (casing er af halen) zodat de hdmi er bij in past. Ik heb het zelf ook gedaan en de hele kabel was naar zijn mallemoer.

    Link:
    http://www.chadledford.com/?p=50

    Er zijn nu ook hdmi-kabels met hdmi-out er apart naast (officieel ms-product), via Gamehubs was ie toen zeer redelijk geprijst.

    Optisch voor beeld kan niet ;)
     
  2. stook024NL

    stook024NL Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt voor je reactie. Als ik het goed begrijp zijn er nu dus hdmi kabels beschikbaar met een afsplitsing voor optisch geluid?

    ik bedoelde component ipv optisch in mijn vorige reactie
     
    Laatst bewerkt: 28 mei 2009
  3. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik je goed begrijp wil je optisch naar je HS250 doen voor geluid.. en component erin voor het beeld.. en dan vanuit de HS250 naar de tv via HDMI?

    Let wel op dat de HS250 HDMI upscaling heeft naar 720p of 1080i.. wat dus in feite gelijk is aan component direct naar de tv! ;)
     
  4. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens of je tv een audio out heeft. Als dat toevallig Optical is ben je al een eind opweg :) Anders kun je gewoon de case van de standaard kabel af halen, heb ik ook net gedaan. Een mesje via het metaal onder het plastic krijgen, beetje om hoog duwen tot een klik en dan de zijkantjes. Voor je het weet issie er af. Zet het schuifje op HDTV ( anders gaat Xbox gek doen denk ik) en tadaa, optical en hdmi
    en als je voorzichtig bent kun je later het plastic er weer opdoen.

    Als je geduld hebt kun je ook via DealExtreme een optical ding kopen. Nog geen tien dollar en gratis verzenden.
     
    Laatst bewerkt: 29 mei 2009
  5. stook024NL

    stook024NL Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor de reacties! Ik wil het beeld van de xbox via hdmi laten lopen en het geluid via de optische kabel (moet wel want de hs250 heeft geen hdmi ingang).

    De hs250 ga ik via hdmi aansluiten (heeft wel hdmi uit).
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    yep die is er :)
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb zelf de onkyo 606 icm harman/kardon hkts11 en dat is in 1 woord geweldig! Wàt een geluid zeg met gamen en films!


    Neen, die zijn er dus niet! ;)

    Er is een audio-dongle van Microsoft te koop, met daarbij een hdmi kabel die er los bijgeleverd wordt. Deze kabel is een gewone hdmi kabel die je ook in de winkel kunt kopen voor 10 euro.
    De audio dongle heeft dezelfde aansluiting (die in de AV input van je xbox gaat), maar is platter waardoor die nu wel tegelijkertijd met de hdmi kabel in de xbox past.

    [​IMG]

    Rechts zie je de AV aansluiting en links zie je het uiteinde van deze dongle. Daarin stop je je audiokabels zoals de rode en witte tulp voor stereo of de optische kabel voor surround. Je kan als je goed kijkt de ingang hiervan zien, links van de rode input.

    Het grote nadeel was dat deze audio dongle €50 euro kostte (belachelijk duur), maar ik las laatst een site waar die nog maar 9 euro kostte. Helaas weet ik niet meer waar dat was en wat de verzendkosten zijn.
    Een kennis van me had laatst trouwens die plastic kap eraf gesloopt zoals eerder is gepost door mij en anderen en dat ging perfect!


    Jij sluit dus sowieso je xbox met een gewone hdmi kabel direkt aan op je tv voor het beeld. Het surround geluid doe je door een optische kabel vanuit de xbox naar je surround te laten lopen.
    Dit moet je nooit via je tv laten gaan (als deze een optical out heeft) omdat deze dit downmixed naar stereo.


    (misschien wil de topic-starter dit in de startpost vermelden met het plaatje van de audio dongle en ook de handleiding voor het slopen van de plastic kap van de oude kabel om hiervan het geluid te halen? Het wordt namelijk erg vaak gevraagd)
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2009
  8. Fantasy

    Fantasy Active Member

    Berichten:
    28
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb net mijn Logitech X-530 binnen gekregen, en die adapter zat er gelukkig gewoon bij!:)

    Het klinkt echt geweldig, zeer tevreden over!\o/
     
  9. stook024NL

    stook024NL Active Member

    Berichten:
    6
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks voor je zeer heldere antwoord! het is me nu helemaal duidelijk. Hopelijk kan ik die losse audi dongle ergens vinden.
     
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan mogen ze de informatie op de site wel een keer aanpassen.
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Graag gedaan, ik ga ff op zoek naar die site waar ik m heel goedkoop zag. Ikzelf had de site niet gevonden, maar iemand had een link geplaatst in 1 van de forums.
    Ik heb mijn dongle net weggegeven, had m niet meer nodig.
     
    Laatst bewerkt: 30 mei 2009
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Staat er nu in :thumbs:

    Heb er ook een Youtube filmpje ingezet !!
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Jij bent goed bezig! :thumbs:
     
  14. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand enige ervaring met VIERA LINK?? ik heb namenlijk een Panasonic tv en een geluids systeem van panasonic en alles staat aangeloten via HDMI maar toch heb ik geen geluid door mijn speakers als ik op de xbox speel:confused:
     
  15. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Beetje meer informatie is makkelijk.. Watvoor geluidssysteem heb je? Kan er extern geluid door je geluidssysteem gestuurd worden? Het beste is namelijk om geluid via optisch van de xbox naar een geluidssysteem te sturen en het beeld direct naar de tv. HDMI kabel vanuit de tv naar het geluidssysteem zal niet werken aangezien het op de TV hdmi-ingangen zijn en geen uitgangen.

    VIERA link wil overigens zeggen dat je basale functies met een afstandsbediening kunt bedienen, dus play, stop, pause, fwd, rwd etc.
     
  16. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik de dvd speler op AUX zet dan moet al het geluid dat uit de tv komt op uit de speakers van de tv komt afspelen maar dat doet ie niet:mad:


    [​IMG]

    TV = Panasonic TH-42PZ85
    Homecinema set = Panasonic SC PT560
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2009
  17. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Is het niemand opgevallen dat er "Welkom in alweer het 12e deel van de thread" in de start post staat?
     
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Waar ? , ik zie niets O-)
     
  19. Schizo007nl

    Schizo007nl Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    0
    Dan moet er dus wel een geluidskabel in de aux-ingang van je SC PT560 zitten heh ;) Bijvoorbeeld een stereokabel van TV naar AUX in
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    Als je een surround hebt zonder hdmi inputs (en dus alleen een hdmi output die naar je hdtv gaat), dan moet je om surround te horen vanuit je dvd speler of xbox360, een optische kabel vanaf je dvd/xbox direct op je surround aansluiten.

    Wanneer je het geluid vanaf de tv doorlust naar je surround, dan krijg je alleen stereo en geen surround. De tv geeft alleen stereo door namelijk.

    Kijk in de startpost naar de manieren om een optische kabel tegelijkertijd met een hdmi kabel te kunnen gebruiken. Lees het stukje over de audio dongle en bekijk het filmpje hoe je een oude kabel kan slopen.
     
    Laatst bewerkt: 4 jun 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina