1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    En welke Onkyo heb je en met welke speakers?

    Ikzelf heb zeker 2 weken zitten klooien omdat ik maar geen echte surround uit mn set kreeg!! Alleen die Neo deed het op alle boxen, maar dat is stereo verdeeld over alle boxen.

    Wat bleek: speakers niet goed aangesloten. Heel onlogisch bij Onkyo (vind ik ;) ). Bij een 5.1 opstelling moeten de achterste 2 speakers worden aangesloten op de receiver op Surround Left en Surround Right en niet op Surround Back Left en Surround Back Right. |:-

    Vaak moet je de subwoofer ook aan zetten en zit er een draaiknop aan waarbij deze harder of zachter gaat.
    Ook bij de instellingen moet je vaak aangeven in hoeverre de speakers de lage tonen weergeven.



    http://sonder-fjh.magix.net/

    klik op gameroom en op de pijltjes rechtsboven voor volledig scherm, dan zie je mn set. Bij sommige foto's had ik de kabels nog niet mooi weggewerkt, op latere foto's zie je dat dit wel is gebeurd.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
  2. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    Chille setup dat je daar hebt!

    Wat is dat costum gemaakte ding? Is dat stereo.. dies nice :9
     
  3. coen the stig

    coen the stig Active Member

    Berichten:
    164
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had laatst deze verksterker gekocht. http://www.kieskeurig.nl/receiver/pioneer/vsx-1018ah/226718/ pioneer vsx1018

    Had ook wel naar onkyo gekeken maar vond deze toch een stuk beter met meer opties. heb er nu 2x 100watt wharfedale boxen op zitten.(kleine boxen) maar er komen nog wharfdale diamond 9.6 boxen bij. iemand trouwens ervaring met pioneer versterkers?
     
  4. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    RTFM.. ;)
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mooi hè?

    eh, gemaakte ding? ;)


    Iets te snel er overheen gelezen ja ;) Gelukkig wist de eigenaar van de winkel waar ik m had gekocht, meteen te vertellen wat ik verkeerd had gedaan toen ik hem vertelde van mn probleem.
     
    Laatst bewerkt: 8 jun 2009
  6. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik vind het wel zielig dat je vakantie je gameroom is en je geen vrienden hebt:):....
     
  7. AnklyosoR

    AnklyosoR Active Member

    Berichten:
    99
    Leuk Bevonden:
    0
    De 13de foto als je op gameroom klikt, die bedoelde ik.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    lol!


    Ah, dat is mn pc! Lijkt op een shuttle pc en heeft 3 vernsters met neon. Heb deze van een jongen van marktplaats gekocht die zulke dingen voor zn lol in elkaar zet en daarna verkoopt.
    Prachtding en heerlijk stil.
     
    Laatst bewerkt: 10 jun 2009
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik lees die dingen maar heel zelden.
    Meestal verdwijnen ze met de doos bij het oud papier.
     
  10. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    het leeft nog steeds hier zie ik!!


    tis een eeuw geleden dat ik in dit topic gekeken heb.


    leuk dat een hoop volk hier lekker mee bezig is.........


    gr van de aanstichter van dit geheel :+
     
  11. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zag gisteren dat de MM ook het merk Onkyo verkocht , helaas was mijn pret maar voor korte duur
    Geen TX-SR607 of TX-SR706 alleen maar de TX-SR506 :mad:
    Daar vroegen ook nog eens € 399 voor.
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    €600 voor de 706 bij FOKA. Ik zie niet meteen wat er beter is dan de 606.

    Nog beter upscaling ofzo? Ik gebruik zelf geen upscaling, dus heb t niet nodig.
     
  13. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb me nog niet verdiept in de verschillen tussen de 606 en 706.
    Weet wel dat ik de Onkyo ga kopen bij Foka.

    Kwam hier gisteren de 706 tegen en de winkel vroeg er nog €875 voor.
    Ik gooi wel €30 benzine in de auto en rij wel "even" naar Rotterdam.
     
  14. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb mijn Onkyo ook bij Foka gekocht. Is een prima winkel met scherpe prijzen. Ze claimen ook de laagste prijzen in Nederland te hebben wat Onkyo receivers betreft. :)
     
  15. Shcaap

    Shcaap Liev Gastje

    Berichten:
    2.443
    Leuk Bevonden:
    4
    Moah, aanstichter zou ik het niet willen noemen, het was er sowiso wel eens van gekomen. Jij was toevallig degene die het eerste een topic aanmaakte :)
    ( aan de kwaliteit van de openings post te zien is het een wonder dat er gereageerd werd :+ )
     
  16. Kenman

    Kenman psn: oneshot1tkill

    Berichten:
    396
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb tot nu toe altijd de logitech Z5500 5.1 set gebruikt. Goeie en mooie set. Geluid vind ik echter erg "ruw". Voor gamen op zich goed, maar voor het volgen vn films kan het volgens mij beter.
    Ook ik ben van plan en Onkyo reciever te kopen waarschijnlijk de 506, mij gaat het om de hdmi aansluitingen zodat ik maar 1 kabel naar mijn plasma heb lopen. Echter ben ik dus op zoek naar een betaalbare 5.1 geluidset die de Z5500 overstijgt. Max budget van 300 euro. Iemand ideeen of ervaring met vervanging van zijn Z5500??
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66

    De 706 kan ook analoge input upscalen tot 1080p. De 606 kan analoge inputs upscalen tot 1080i en doet alleen digitale input upscalen naar 1080p.

    Mn receiver krijgt echter alleen 1080p toegestuurd dus is het voor mij sowieso nutteloos.

    Vergelijk ff de opties op onkyo.nl. Je kan eventueel alle handleidingen downloaden en bekijken zodat je alles kunt vergelijken.
    Anders koop je een receiver met opties die je nooit zult gebruiken maar je wel voor betaald ;)

    Voor jou kan de 1080p upscaling handig zijn als je dvd's bekijkt via een componenten aansluiting. (mn hdd recorder met dvd speler doet al 1080p upscaling).

    Belangrijk zijn natuurlijk het aantal hdmi inputs, surround via hdmi, dolby true hd en dts hd ondersteuning, audio-delay. Daarna komen de speakers natuurlijk.
    De 607 heeft zelfs 5 hdmi inputs en 1 output, de 606 en 706 heeft 4 inputs 1 out
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2009
  18. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren bij de MM gevraagd wat de prijs van een Onkyo 706.
    Schrok behoorlijk toen ik de prijs hoorde , ik kon de 706 bestellen voor bijna € 900 :eek:
    Dit was ook nog niet eens de definitieve prijs , die wist hij pas als de reciever binnen was.
    De medewerker was wel heel eerlijk en vertelde dat de prijs nog wel hoger kon zijn.

    Tussen Foka en MM zit een prijsverschil van > € 300 :eek:
     
  19. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    MM rekent inderdaad belachelijk hoge prijzen t.o.v. een aantal andere winkels. Zodra je je vervolgens beroept op hun laagste prijsgarantie beweren ze dat het in de goedkopere winkel grijze import betreft, zonder Nederlandse handleiding en garantie. Dus in strijdt met hun 'voorwaarden'. Ook al kan je aantonen dat het wel degelijk om een product gaat voorzien van een Nederlandstalige handleiding en garantie. Dit is mijn ervaring met MM Rotterdam Alexander over Foka. Ze maken je gewoon voor leugenaar uit. Leuke tent voor koopjes of btw acties, maar ik koop m'n av spul wel bij 'echte' winkels waar je tenminste als klant wordt behandeld. ;) Loop je ook niet zo'n groot risico dat je een apparaat koopt dat al een keer is teruggebracht. 8)
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Zo'n zaak als de MM is inderdaad nogal aan de prijs totdat ze ergens een aanbieding van hebben, want dan zijn ze soms erg scherp!

    Prima zaak als je al precies weet wat je wilt hebben en je ziet toevallig dat die daar in de aanbieding is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina