1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ben dus van plan om de Z-5500 te bestellen alleen heb ik nog een vraagje.
    Moet ik dan nog een optische kabel erbij kopen dan of wordt die erbij geleverd?
    Als ik er zelf een moet kopen, waar kan ik dat het beste doen? Gewoon bij de lokale elektronicawinkel?
    En moet ik dan een hele dure kopen of is eentje van €10,- ook goed?
     
    Laatst bewerkt: 22 jun 2009
  2. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    ik vraag me af waarom redelijk veel mensen hier kiezen voor onkyo in plaats van bijvoorbeeld marantz, denon, harman kardon ? de onkyo's zijn inderdaad aantrekkelijker geprijst dan de andere merken maar klinken ze dan ook echt zo goed? (heb er eigenlijk nog nooi een beluisterd maar de specs zijn intresant maarja je koopt natuurlijk niet alleen op specs).

    Wat doet de onkyo zo goed?



    kan iemand mij eventueel helpen ben aan het denken om mijn huidige marantz een upgrade te gen naar
    -Marantz SR7002
    -Marantz SR6003
    -H/K AVR255
    -Denon AVR 1909 (of evt 2309)

    op het moment spreken de marantz mij het meest aan kwa design en ben er vertrouwd mee weet hoe het klinkt, dus wat is de betere keus de 7002 of de 6003 ?
    Er worden KEF speakers op aangesloten van de IQ serie
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Het liefst wil ik weer een Yamaha maar deze kost vele malen duurder dan de Onkyo.
    €1399 of € 599 de keuze is dan gauw gemaakt.

    Hoop dat mijn werkgever volgende week het vakantiegeld overmaakt dan staat er een paar dagen later een Onkyo in huis.
    Twijfel alleen nog over de kleur van de Onkyo.
     
  4. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk dat het over het algemeen een kwestie van smaak is! :) Ze zijn inderdaad aantrekkelijk geprijsd, en qua features lijken ze wat meer in huis te hebben dan vergelijkbare receivers van andere merken. Met name de 30X, 50X en 60X modellen. Onkyo en Yamaha klinken eigenlijk een beetje hetzelfde, en ik ben net als Melbuuln een 'Yamaha man:+', maar de laatste keer ging mijn voorkeur toch uit naar Onkyo. Had meer gewicht in het geluid dan de Yamaha, en beter stereo geluid.

    Wat ik even snel op kan maken uit de specs op de site van Marantz:

    7200 / 6300
    THX Surround EX / geen
    High Grade Audio Components / geen
    geen GUI / GUI
    Variable Cross Over / Fixed Cross Over
    geen Videoscaling up to 1080p / Videoscaling up to 1080p
    4 HDMI in en 2 uit / 3 HDMI in en 2 uit
    geen front USB / front USB

    - THX zou ik geen waarde aan hechten.
    - High Grade Audio Components, zou bijv minder ruis/vervorming kunnen geven
    - GUI is makkelijk, maar imo niet noodzakelijk
    - Variabele cross over is prettig, dan kan je zelf een goed punt kiezen afhankelijk van hoe laag je speakers kunnen
    - upscaling tot 1080p is op zich overbodig wanneer je gebruik maakt van consoles, blu-ray spelers of dvd spelers die al kunnen upscalen.
    - 4 of drie HDMI ingangen, meer is makkelijker :+

    Persoonlijk zou ik voor de SR7200 gaan, maar ik heb de 6300 nog nooit horen spelen.
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Toen ik op zoek ging naar een betaalbare receiver, kwam Onkyo met de 606. Dit was een receiver die dolby true hd & dts hd aankon. De prijs lag toen op ong €460 terwijl andere receivers die dit ook deden, een paar honderd euro duurder waren.

    In mn woonplaats stond in een winkel met luisterruimte de 606 opgesteld icm de harman/kardons die ik ook op t oog had.
    Toen de film begon wist ik meteen dat dit m ging worden, wàt een mooi vol geluid zeg!

    Aangezien dit mn eerste echte receiverset was (daarvoor gebruikte ik een pc 5.1 setje van Creative) ben ik absoluut geen kenner, maar ik ben zwaar onder de indruk van de Onkyo.
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Zag hem vorige week staan bij de MM , alleen koste die daar € 399
    Heb er even naar gekeken en ben toen maar weer doorlopen , ik vond de prijs veelste veel en de info op het kaartje klopte niet met de info op de site van Onkyo.
    De MM geeft wel vaker de verkeerde informatie bij hun producten.

    Heb mijn zinnen nu gezet op de 706 en die wil ik dan ook HEBBE.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    ik lees net de BCC folder en moest meteen aan jou denken (een enge gedachte ;) )

    Daar staat de 506 voor €199 en de 576 voor €249
     
  9. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een hele enge gedachte 8)

    Morgen avond even een bezoekje brengen aan de BCC.
    Even kijken welke Onkyo recievers ze nog meer verkopen.
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Eigenlijk vreemd met die type-aanduidingen, aangezien de 507 wèl dolby true hd en dts hd ondersteunt en de 576 dit niet doet.
    Kijk ff in de manual naar de verschillen in upscalen vanaf component of analoge inputs, dat wil nog wel s verschillen tussen 1080i en 1080p.


    Hahaha!

    Ja ik ben eigenlijk wel benieuwd wat ze nog meer hebben.

    Toch lijkt die 607 ook echt iets voor jou. Deze heeft 5 hdmi inputs (volgens onkyo 6 inputs, maar ik zie er echt "maar" 5)

    Ik heb geen idee wat die kost.

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr607/327183/

    hm, ongeveer €500
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2009
  11. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Nummer zes hebben zie hier verstopt:

    [​IMG]

    :+
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    302,-

    http://tweakers.net/pricewatch/237570/onkyo-tx-sr507-zwart.html

    upscalen boeit me niet. Doet mijn ps3 wel en verder zijn al mijn films doorgaans 720 of 1080p. True hd zit er gewoon op. Hmmm dit wordt hem denk ik....
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Onkyo geeft veel waar voor je geld , maar persoonlijk vind ik hun design echt niks. Veel te druk komt het over imo.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Er zijn mooiere, maar het gaat mij toch echt om het geluid.

    De zwarte uitvoering vind ik overigens best mooi, de zilveren vind ik niet zo mooi nee.


    Lol! Ik had alleen de achterkant bekeken!


    Kefv: die 507 lijkt mij ook helemaal kompleet, perfect ding
     
    Laatst bewerkt: 24 jun 2009
  15. scweek

    scweek Active Member

    Berichten:
    147
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb niet echt heel veel verstand van dit soort electronica en nou ben ik geadviseerd om een Marantz SR-5003 Receiver te kopen met als boxen Bose Accoustimass 10.

    Heeft iemand hier ervaring mee? Of heeft iemand betere alternatieven voor dit geld (+-1800 euri).
     
  16. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    OMG, bij bol.com de Z-5000 besteld. Maar door een technische storing van bol.com ging er iets mis. Ik kreeg mijn bevestigingsmail dus niet. Ik dus mailen, en ik kreeg een mail terug dat ik wat gegevens moest terugmailen.
    Nou kreeg ik net een mail dat het opgestuurt is en dat het tenminste 10 werkdagen kan duren voordat de bestelling getraceerd is!!!
    10 werkdagen of langer:mad::mad:

    Als ik het vandaag bestel heb ik hem morgen binnen maar nee ik moest natuurlijk net storing hebben en duurt het zo'n 2 weken langer:mad:
     
  17. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb zelf geen ervaring met bovenstaande combinatie, maar met de Marantz zal het wel goed zitten. Met Bose heb ik geen ervaring, daar zijn de meningen over verdeeld; de één vindt het absoluut niks, terwijl de ander erbij zweert.

    Er zijn in ieder geval genoeg alternatieven (HarmanKardon, Denon, Pioneer, Onkyo) in dat prijs segment. Ook in speakers is veeeeel meer keuze dan alleen Bose (Kef, Infinity, B&W, JBL, MordauntShort, etc). Ik zou zeggen, maak een lijst met wat je allemaal wil aansluiten (ook toekomstig zoals HDtv/blu-ray e.d.) en ga eens naar een goede audiozaak en hoor verschillende combinaties aan. Een goede audiozaak kan je goed informeren naar de mogelijkheden.
     
  18. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Kan je het dan niet beter gewoon annuleren en hem ergens anders halen?
     
  19. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Normaal gesproken wel, maar ik heb al betaald en het duurt dan 3 weken geloof ik voordat ik mijn geld terug krijg dus ik wacht gewoon even af.
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Veel soeps had de BCC niet , zag alleen de Onkyo's uit de folder.
    De MM blijft wel een rare winkel.
    De 507 koste bij de BCC € 199 en bij de buurman (MM) € 349 , goedkoper kon je hem ook niet krijgen.

    De BCC had er wel een mooie Demo Yamaha staan voor € 349.
    Snap niet hoe ze het voor elkaar hebben gekregen maar de bovenste rand zat 2 deukjes.
    Leek wel of er iemand met een scherp voorwerp op de Yamaha heeft staan meppen.

    De MM had vanavond wel een 605 (Silver) staan voor € 349 , de zwarte uitvoering koste € 399.
    Het begint nu echt bij mij te jeuken :cool:

    Mischien toch voor een iets simpelere Onkyo en de rest van het geld besteden aan een paar nieuwe surround speakers.
    Upscalen naar 1080p hoeft voor mijn niet , dan kan beter gedaan worden door de PS3.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina