1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Balen dat dit nog steeds niet lekker klinkt zeg!

Ga s ff kijken in de audio opties in je tv. Ik zie dat je bij Sound Mode (zet eerst de tv op een gewone zender en druk daana op Menu-Audio-Sound Mode) presets hebt waaronder voor games.
    Misschien dat juist de surround settings uit of aangezet moeten worden (hopelijk is het zo simpel ;) )
    Zet ook de speakers van de tv uit in dit menu, kijken of dat helpt. (Audio-Tv Speaker-aan/uit)

Laatst bewerkt: 17 jul 2009
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Weer een vraagje aan de Onkyo bezitters onder ons.

Hoe hebben jullie de speaker volumes van de Onkyo ingesteld ??
    Heb nu 3x (Setup Mic) geprobeerd en steeds liep het calliberen helemaal verkeerd , of er kwam een trein langs of een pizza koerier :mad:
    Hier komt elke 15 minuten wel een keer een trein langs , dus is Setup Mic hier geen goede keus.

Met de standaard instellen zijn de volumes van de 4x surround-speakers te laag.
    Heb deze al met 3DB verhoogd , het is al een stuk geworden maar nog steeds ben ik niet helemaal tevreden !

Over de geluidskwaliteit van de Onkyo ben ik zeer tevreden , vind hem beter dan van mijn oude Yamaha.
    De MM medewerker vond de stap van Yamaha naar Onkyo geen verstandige keus , had beter voor Denon kunnen kiezen.
    Als de Denon demo niet zo beschadigd was geweest had ik hem wel graag willen hebben.
    Ik vond € 599 voor een zwaar beschadigde voorkant veelste veel geld.

3. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Allemaal al geprobeerd.

Vind dit echt raar, zou het echt niet met de TV Headphone ingang te maken hebben?

4. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Volgens mij is dat sowieso niet de beste uitgang waar je speakers op aan kunt sluiten? Heb je geen audio-out?

5. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
  6. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Zo te zien geen Audio-out dus.

7. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Enigste optie is dat ik Optisch geluid moet zien te krijgen?

8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Nu je het zegt, je tv heeft wel een Optical Out. Maar dan moet je wel een audio-systeem hebben die Optical In heeft.

9. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    En die zijn verdomd duur :x

10. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Valt wel mee. M'n ouders hebben beneden een Home Cinema System van Sony staan, die koste €250,- en heeft Optical In. Prima set. Mijn Logitech Z-5500 heb ik ook voor €250,- gekocht. Ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken, maar je hebt genoeg leuke sets voor mooie prijzen.

11. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Naja, sinds dat ik 14 ben en geen werk heb gaat het lastig worden :lol:

12. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Je ouders lief aankijken! :+
    Maar dan gaat het lastig worden en zul je het toch via je koptelefoon-uitgang moeten doen.

13. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Naja, ik heb hier nu dus een hele kleine Subwoofer maar daar kan enorm veel Bass uit komen en dan worden mijn ouders niet zo blij, en al helemaal niet als ik daar de subwoofer van de Z5500 staat :+

14. ON 360

ON 360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    op internet zoeken naar een Creative DDTS 100 decoder met geluidsetje is ook optie. Heb die van mij zo voor 125 aan weten te schaffen.

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het handmatig instellen van het volume van de speakers is erg makkelijk vind ik. Ook ik vond de achterste speakers te zacht staan en die heb ik iets harder gezet dan de automatische instellingen.

Van die Pure instelling heb ik geen last, hij staat daar bij mij altijd op en dus hoef ik die niet te wijzigen.
    Het was wèl handig geweest als je de subwoofer had kunnen regelen met de afstandsbediening wat betreft volume! Ik ben het niet tegen gekomen.

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Aan die optical out op zijn tv heeft hij niks. Deze stuurt bij aansluiting van een extern apparaat alleen stereo uit en geen surround.

17. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Maar dat is nog altijd beter dan de hoofdtelefoon-uitgang, niet waar? :)

18. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren toch eindelijk een (Setup Mic) kunnen uitvoeren alleen , was ik over de automatische instellingen helemaal niet tevreden.
    1 surround-speakers stond -5DB lager dan de main-speakers en ik hoorde dus nu helemaal niets meer.
    De Subwoofer stond zelfs nog lager namelijk -11DB.

Dat wordt vanmiddag dus maar handmatig een beetje puzzelen met de instellingen.

19. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    Dat vind ik ook heerlijk aan de Z-5500. Je kunt daar het volume van de surround speakers en center speaker afzonderlijk regelen. :)

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kan bij de Onkyo alleen in het setup menu de volume van de verschillende speakers veranderen.
    Met de volume knop op reciever en AB verander je helaas alleen de master volume.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina