1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 13]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Pegas, 22 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Zucht... ;)
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je het nu over de xbox? Die doet geen dvd's upscalen via componenten hoor! Alleen bij vga en hdmi.
     
  3. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Nee hoor , het was een reactie op deze post !!

     
  4. Thom!

    Thom! Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Jongens, ik heb hulp nodig van de experts :eek:

    Ik heb een tijdje terug voor een prikkie dit setje gekocht (inmiddels misschien alweer 2 jaar terug)

    http://www.trust.com/products/product.aspx?artnr=15010&cxt=keyfs

    Nu wil ik hem aansluiten op mijn laptopje met dit ding:

    http://www1.conrad.nl/scripts/wgate...aufriss_area=0415091&~cookies=1&scrwidth=1366

    Nu is mijn vraag, kan ik dit setje, in combinatie met die externe geluidskaart, op mijn xbox aansluiten?

    Ik las in de OP dat ik een Dolby Digital Decoder nodig heb, maar ik weet niet of dat hier op zit?

    Sorry, ik ben nogal een noob hierbij :p
     
  5. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Je conrad link werkt niet. De trust heeft sowieso geen dolby decoder en geen optische ingang dus je 360 kan er niet direct op.

    De externe geluidskaart is afhankelijk van je laptop, dus met die tussenstap werkt het ook niet denk ik.
     
  6. Thom!

    Thom! Active Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Oké, jammer dan. Toch bedankt ;)
     
  7. riesjart

    riesjart Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    ik hoop dat iemand me kan helpen met deze vraag, ik heb namelijk vandaag een dolby digital 5.1 decoder gekocht met een optische ingang en een G9 output die naar 3 ingangen voor 3.5 mm jacks (rood, wit en zwart) verloopt. Mijn xbox sluit ik dan aan via een optische kabel op de decoder. En ik wil hierop mijn logitech x540 aansluiten en die heeft drie 3.5 mm jacks (groen, zwart en oranje). Kan ik de 3 x 3.5 mm gewoon daarop aansluiten ondanks de verschillende kleuren, zo ja welke kleur hoort bij welke kleur?
    Is dit mogelijk?
     
  8. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,
    ik wil dit ding gaan aanschaffen en aansluiten op mijn x-540 en xbox360 heb ik dan het beste van wat mijn x-540 aankan?
     
  9. riesjart

    riesjart Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    @ blackshadow: Over dat ding heb ik het, de Qware Dolby Digital Decoder. Ik weet dus nog niet zeker of het wel kan
     
  10. EXCEDO

    EXCEDO :)

    Berichten:
    600
    Leuk Bevonden:
    0
    ow dan kunnen we snel antwoord krijgen O-)

    EDIT
    ik hoor net van een vriend dat die groen/oranje/zwart ingangen heeft in volgorde( maar misschien dat je een andere versie dan hem hebt?)
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2009
  11. riesjart

    riesjart Active Member

    Berichten:
    121
    Leuk Bevonden:
    0
    precies dezelfde specificaties en verpakking

    edit: heeft jouw vriend ook een G9 output die verloopt in 3x 3.5 jacks? anders is het denk ik een kwestie van uitproberen voor mij welke stekker bij welke kleur hoort
     
    Laatst bewerkt: 26 aug 2009
  12. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Iemand toevallig een goede keus voor goed cinema set, waarbij ik ook mijn Xbox 360 via HDMI kan aansluiten en goed 5.1 geluid heb?
    Prijs rond de 400eutjes, heb een Panasonic 37PX80 televisie...
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Kijk s naar Onkyo setjes zoals deze
    http://www.kieskeurig.nl/home_cinema_systeem/onkyo/ht-c5215/328210/

    3 x hdmi inputs en verder vele aansluitingen. Ik heb zelf deze set niet, maar wel een Onkyo receiver en in het zwart zijn ze echt mooi.

    Kijk ff op Onkyo.nl bij Product-home cinema-packages want daar staat die tussen en kan je de vele functies lezen. Direkt linken doet die niet.
    Het gaat dus om de Onkyo HT-C5215.

    Ook 1080p passthrough en de belangrijke audio-delay zitten erop.

    Edit: deze is toch niet geschikt voor je, omdat deze de audio niet uit de hdmi haalt en je extra optische kabels moet trekken.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2009
  14. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er zelf dus totáál geen verstand van, maar dit is de opstelling die ik wil krijgen:

    [​IMG]

    Ik heb een TV met HDMI.
    Digitale TV met een Humax decoder. Deze heeft optisch geluids uitgang, scart beeld uitgang.
    Xbox 360 met HDMI.

    Ik wil dus dat het geluid van mijn digiTV, Xbox 360 én de nieuwe DVDspeler (van Home CinemaSet) allemaal via 5.1 cinema set word afgespeeld.
    Verder moet al het beeld zoveel mogelijk via HDMI op mijn TV komen.
    De digitale tv staat nu via SCART, weet niet of dit beeld via SCART moet blijven...
    Dan zou er via de optische geluidsuitgang het geluid naar de 5.1 set moeten kunnen toch? Er is dan vast wel een optie dat ik op mijn decoder instel dat het geluid alleen via optische uitgang gaat..

    Hopelijk zijn mijn eisen een beetje te begrijpen..
    Heb hier echt even hulp bij nodig geloof ik :9
     
    Laatst bewerkt: 27 aug 2009
  15. halo3master3

    halo3master3 If it moves kill it

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Laatst bewerkt: 28 aug 2009
  16. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt in ieder geval een surround receiver met meerdere hdmi inputs nodig zoals deze

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/onkyo/tx-sr507/327187/

    (de vorige set die ik linkte was dus niet goed, omdat die de audio niet uit de hdmi kon halen en je extra optische kabels moest trekken)
    en eventueel een dvd-speler met hdmi uitgang zoals deze

    http://www.kieskeurig.nl/dvd-speler/onkyo/dv-sp406/specificaties/281569/

    al kan je natuurlijk ook gewoon je xbox360 als dvd-speler gebruiken, maar die maakt meer lawaai.

    Er zitten 4 hdmi inputs op en 1 hdmi output op de receiver.
    De xbox360 en de dvd-speler sluit je allebei aan met een hdmi kabel op de receiver.
    Van daaruit gaat er 1 hdmi kabel naar de tv.

    De Humax decoder heeft alleen scart en die sluit je aan op de tv. Voor het surround geluid sluit je een optische kabel vanuit de decoder aan op de receiver op de optische ingang.

    Nu kan je van alle bronnen genieten van 5.1 geluid. De receiver werkt als een soort switch waar je al je apparaten op aansluit, waarna de receiver het geluid daarvan laat horen over de speakers.
    Als je later een HD decoder met hdmi of een blu-rayspeler koopt dan kunnen die ook gewoon op de receiver aangesloten worden.

    Er zit ook een audio-delay op zodat je eventuele lipsync problemen makkelijk kunt verhelpen. Soms lopen beeld en geluid niet perfect synchroon, vaak omdat de lcd tv teveel tijd nodig heeft om het beeld te verbeteren.

    Je moet nog wel een set speakers met subwoofer erbij kopen zoals bijvoorbeeld
    http://www.kieskeurig.nl/satellietsysteem/harman_kardon/hkts_11/339188/

    Die heb ik zelf en klinken waanzinnig. Er zijn 5.1 speakersets genoeg en ook goedkopere, maar dat moet je zelf ff bekijken en vooral beluisteren.
     
    Laatst bewerkt: 28 aug 2009
  17. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Super bedankt voor je reactie, is voor mij nu al een stuk duidelijker wat ik precies moet kopen.
    Een losse receiver met boxen is dan blijkbaar toch wel de beste oplossing.
    Voor de DVD's hou ik dan eerst wel mijn Xbox (kijk toch haast geen DVD's, eigenlijk stream ik al mijn HD films vanaf PC > Xbox > TV).
    Verder game ik vooral, en daarbij wil ik nu eindelijk die volle 5.1 surround.
    Later misschien een PS3 erbij voor de Blu-Ray ervaring.

    Het vervelende is nu nog het uitkiezen van de speakers en reciever, hier zijn ook zóveel verschillende opties mogelijk dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

    Dat merk Onkyo hoor ik meer over, zal daar vanavond eens naar kijken.

    Dan nog een ding wat ik zo raar vind, is hoe je boxen aangesloten zitten op receiver. Dat gebeurt gewoon met van die kabels die je zelf moet strippen, dan erin steken en een klemmetje houd hem vast.
    Ik vind dat er zo raar uitzien, doe ik alles met mooie HDMI kabels en dit en dat.. En dan de boxen zelf met zo'n breekbaar iel iets. Is daar geen mooiere kabel/aansluiting voor?

    PS: Ik heb ook een 5.1 set bij mijn PC staan, is ook met van die strip/klemmetjes aangesloten. Vind ik zo ouderwets lijken..
     
  18. tigrau69

    tigrau69 DEVIL

    Berichten:
    611
    Leuk Bevonden:
    0

    je kan ook bananen pluggen gebruiken. ziet er gelijk deftiger uit. op het ht forum kan je daar meer over vinden en ze worden er ook aangeboden, wel 2,50 per stuk dus is niet goedkoop. voor 5.1 heb je er dan 20 nodig, dus 50 euro totaal
     
  19. LB06

    LB06 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    Bare wire geeft wel het beste signaal. Je moet alleen eens per jaar ofzo de wires uit de binding posts halen en schoonblazen met een spuitbusje lucht ofzo. En even controleren of de kabel niet aan het roesten is. Maar banana plugs zijn inderdaad ook een goede optie. Ik weet niet of je receiver ook spades accepteert maar daar zou je ook eens naar kunnen kijken. De meningen lopen op internet nogal uiteen over wat nou het beste/handigste is.
     
  20. RedDevil_NL

    RedDevil_NL Ginger Kid

    Berichten:
    2.274
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat 'bare wire' heb ik altijd het gevoel dat het zo oud is..
    En als je hem stript dat je per ongeluk wat kleine koperdraadjes meestript, waardoor niet ELK draadje uiteindelijk in het contactje terecht komt..
    Maargoed dat is eigenlijk iets van latere zorg, eerst maar eens een goed pakketje samenstellen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina