1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. massacre me

massacre me Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  2. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, krijg jij beeld EN geluid als je jouw xbox met alleen n hdmi kabel aansluit op je versterker of moet je ook nog n optische kabel gebruiken?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Tussen mijn Xbox360 en Onkyo 606 loopt maar 1 kabel en dat is de HDMI.
    De versterker doet met het beeld-signaal helemaal niets deze wordt meteen door gestuurd naar mijn Sony Bravia FullHD.
    Maar het audio-signaal wordt netjes door de Onkyo verwerkt naar DD5.1

Maak helemaal geen gebruik meer van een optische- of coax-kabel.
    PS3 , HD-decoder en Blu-ray speler werken alleen nog maar via de HDMI.

Kijk even in de volgende thread !

Dolby hoofdtelefoon compatible met Xbox360?
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=89121

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Hdmi is digitaal beeld en geluid en dus gaat dit door 1 kabel.
    Er zijn overigens wel receivers die de audio NIET uit de hdmi kunnen halen, maar dat zijn de goedkopere.

Bij de ps3 is het zelfs belangrijker, omdat op blu-ray vaak de audioformaten dolby true hd en dts hd gebruikt worden (ongecomprimeerd geluid) en dit kan alleen door een hdmi kabel en niet door een optische.

5. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb vorige week bij iBOOD het setje gekocht met een Onkyo receiver en Jamo speakertjes: http://www.ibood.com/nl/nl/product_..._met_Jamo_A402_HSC5_Design_Speakerset//page,1

Nu las ik dat er geen kabels bij zitten. Ik heb totaal geen verstand van kabels/aansluitingen, dus vroeg ik me af of jullie kunnen helpen? Ik wil graag mijn 360 en computer op de boxen/receiver aansluiten. Weten jullie hoe je dit het beste kunt doen?

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat ligt eraan of je een xbox hebt met een hdmi uitgang.

In dat geval koop je een hdmi kabel en die gaat vd xbox naar een hdmi ingang vd Onkyo.
    In de Onkyo stel je in wat de receiver moet doen met het beeld (niks, want je laat de xbox 1080p uitsturen en het geluid (5.1).

Bij de pc ligt t eraan hoe je dat nu doet met het geluid. Gebruik dezelfde aansluiting op de Onkyo als op de pc.

Je moet nòg een hdmi kabel kopen, want die gaat vanaf de Onkyo uitgang naar je tv.

Nogmaals: de Onkyo werkt als een soort switch waarop je al je apparaten op aansluit. De receiver stuurt het beeld door naar de tv en laat het geluid horen over de 5.1 of zelfs 7.1 speakers.
    Je sluit je tv via hdmi aan op de onkyo en voor de andere apparaten gebruik je de best geschikte kabels. Hdmi is dan het beste, daarna componenten etc.
    Gebruik je geen hdmi, dan kan je via een optische kabel ook surround laten doorgeven.

Laatst bewerkt: 13 nov 2009
  7. massacre me

massacre me Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. COLOSSUS NL

COLOSSUS NL Not old, just Older

Leuk Bevonden:
    29
    De Sharkoon x-tatic 5.1 dolby digital is een zeer goeie keuze als je een headset zoekt met een goed geluid en een goeie voicechat.
    Dit is met dit nieuwe model ten opzichte van de oude zeer goed opgelost.
    Ik heb er zelf ook 1 en is het geld meer dan waard.
    Als je een hekel heb aan snoeren en liever iets draadloos hebt, zou ik als ik jou was en de centen er voor hebt gaan voor de turtle beach x41.

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Is dat een koptelefoon met 5.1 effecten? Kan je dan het geluid van de game die je aan het spelen bent goed tegelijk horen samen met de stemmen van je medespelers?

De standaard koptelefoon is wat dat betreft redelijk waardeloos. Als ik battlefield aan het spelen ben met online vrienden en ik mn vrouw niet wakker wil maken, hang ik mn eigen koptelefoon om mn nek en zet daarna de Microsoft headset op. Dan kan ik èn mn maten horen èn het gamegeluid horen, maar het is niet ideaal natuurlijk.

10. COLOSSUS NL

COLOSSUS NL Not old, just Older

Leuk Bevonden:
    29
    Ik denk dat deze headset de absolute musthave is voor een echte gamer. Het geluid is inderdaad dolby 5.1 als je de complete set koopt! Je kan je medespelers supergoed horen doordat je het voicechat volume apart kan regelen. Je vrouw zal echt niet klagen als je deze headset op je kop zet.
    Die standaard headsetjes zijn wel aardig maar kunenn bij lange na niet tippen aan de Sharkoon.

11. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Ik ben bijna klaar met mn ht setup. Zal morgen wat foto's maken hoe het is geworden. En wat een geluid. Alleen zoek ik nog een goeie audio film/of demo. Binnenkort krijg ik Heat binnen op blu ray en dan wordt het genieten geblazen met de mooiste shoot out ooit gemaakt.

12. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De DTS audio-track van Gladiator is heel mooi :thumbs:

13. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Ja dat klopt ik heb laatst de blu ray versie gekocht. Misschien dat ik toch maar eens Terminator 2 ga kopen. Ik heb trouwens wel een audio demo gevonden. Kosten 5 euro maar dan heb je wel heel veel thx,dts, dd5.1 trailers.

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan DTS natuurlijk niet vergelijken met bijvoorbeeld DTS-HD MA 7.1

15. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Nee oke maar dat heb ik ook niet.

Ik heb;

Dolby Digital, Dolby Digital EX, Dolby Digital Plus, Dolby Pro Logic, Dolby Pro Logic II, Dolby Pro Logic IIx, Dolby Pro Logic IIz, Dolby True HD, DTS HD, DTS, DTS ES

THX Select2 Plus

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    DTS HD is meer een verzamelnaam voor de twee varianten DTS HD High Resolution Audio en DTS HD Master Audio. Met jouw receiver en blu-ray speler kan je beiden afspelen. :)

17. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad. Jouw Onkyo kan zowel dts hd en dolby true hd aan. Beter is er op dit moment niet.

18. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Gister was ik ff het geluid gaan testen van "The Dark Knight". Maar Dolby True HD wat de film moet ondersteunen vond ik nou niet echt super geweldig. Of de film moet het niet hebben van zn geluid. Wat ik overgens wel raar zou vinden. Of ik heb alles nog niet correct ingesteld.

De schiet scene in "The International" vond ik overgens weer wel erg goed.

19. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Is mij eerlijk gezegd niet opgevallen :eek:, maar wat vond je dan precies tegenvallen?

Ik heb bij een aantal films ook wel eens het idee dat de True HD of DTS HD mix eigenlijk niets toevoegt t.o.v. de DD/DTS track. Vaak klinkt de HD track dan vrij zacht en minder dynamisch.

20. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Precies wat jij ook zegt. Het geluid klinkt vrij zacht. Het beeld krijgt meer aandacht dan het geluid zeg maar. Oftwel dof voor mijn gevoel. Maar misschien was dat ook de bedoeling bij "The Dark Knight" Ik krijg deze week "Heat" op blu ray. Kijken wat die ervan af brengt.

@ Ferry

Hoe zet je jou sub harder? Gewoon via de achterkant of is dit ook te doen via instellingen. Want ik heb hem bij sommige films op de helft staan. En dan nog niet het idee dat ik word weggeblazen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina