1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Veel budget Blu-ray's hebben een slechte TrueHD of DTS-HD track.
    Staat op de dvd versie een DD5.1 track dan heeft de Blu-ray versie ineens een DTS-HD MA 5.1 track gekregen.
    Merk geen verschil tussen beide tracks.

Op de Blu-ray's van Austin Power is ook een DTS-HD MA 5.1 soundtrack aanwezig 8)

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Alleen via de achterkant volgens mij.

Let op!: in het begin had ik de receiver altijd op Pure staan (het blauwe lichtje brandt dan) en dan is de sub heel zacht tot niet hoorbaar.
    Toen heb ik m 1 keer op Game bij het gamen gezet en ik werd van mn bank geblazen :thumbs:
    Als ik film kijk, zet ik m op Movie.

(druk op de afstandsbediening op Game en daarna nòg een keer op game (de eerste keer blijft die staan).

Laatst bewerkt: 17 nov 2009
  3. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Ik stel het geluid van de film in via het film menu. En mocht dat niet het geval zijn pak ik cinima dts of zoiets. Ik weet het niet zeker zal het vanavond wel eens kijken.

Zal hem vanaaf eens op Game zetten (zet mn sub dan wel een klein beetje open). Ben benieuwd :9

4. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    haha, heb net het lampje van mijn z5500 paars gemaakt xD. Je kan dan ook je volume beter beheren, je hebt dan veel eer stappen om op het zelfde niveau te komen. Bij gewoon volume. En de balk is ook anders.

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik had m op Pure staan en dan zou de receiver een soort passthrough doen en dus de gekozen audio optie in de film (bijv DTS HD) niet versleutelen.
    Dat leek mij het beste, maar de sub was gewoon afwezig. Nadat ik de receiver op Game of Film zette, wisten de buren ineens dat ik thuis was ;)

6. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Als het goed is krijg ik vandaag 'n demo disc binnen. Voor DD5.1, THX, DTS ben benieuwd. Maar je hebt iniedergeval geen woorden eraan vuil gemaakt. De Onkyo plus HKTS11 is super. Tuurlijk kan het altijd nog duurder en beter maar wat een geluid.

Wat is je mooiste geluidsfilm Ferry?

7. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Gisteren gekeken naar HP 6 , maar vond de Dolby TrueHD soundtrack behoorlijk tegen vallen.

Mijn favoriete geluidsfilm is Ironman.

8. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Die heb ik gisteren afgekeken. De geluidskwaliteit vond ik over het algemeen juist wel goed! 8) Ik vond alleen de dialogen op bepaalde punten wel wat te zacht. Wat viel jou tegen?

Verder is de Pirates of the Caribbean trilogy erg goed qua beeld en geluid! :)

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik vond Transformers en Sunshine indrukwekkend in beeld en geluid.

Bij beide films nog ff 5 minuten uit zitten hijgen nadat deze was afgelopen pfffff :thumbs:

10. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Sunshine is echt heerlijk inderdaad. Je wordt er bijna verblind door :D En ook die zware woesssh geluiden 8)

11. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Transformers 1 viel me kwa geluid wel iets tegen. (niet alle scenes deden mij wegblazen) Deel 2 vind ik veel foller klinken kwa geluid. Zal Sunshine eens gaan kijken.

12. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Voor de mensen met een Z-5500 subwoofer.
    Bij mij is het namelijk zo dat ik 'm vaak helemaal op vol moet zetten om echt een lekker bass te hebben (meestal is het al iets te veel).

Maar als ik 'm op 3 streepjes zet hoor ik gewoon 0,0 bass.
    Overal lees ik verhalen dat men hem niet harder kan zetten dan een paar streepjes etc maar ik moet hem dus echt op vol zetten.

Kan het zo zijn dat de mijne gewoon niet goed is?

13. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Als ik de mijne vol open zet, en ik zet het volume op 3 streepjes, dan belt mijn moeder binnen 10 minuten naar boven of ik hem zachter wil zetten. Heb hem wel altijd vol open staan. Me <3 Basss.

14. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    dan "belt" ze naar boven? Hoe groot is dat huis van jullie :D

15. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Wil net zeggen, dat ding gaat zo gruwelijk hard dat ik al bij 2 streepjes soms het gezeur heb. En dan zit ik nog wel 2 verdieping boven de woonkamer :x Maargoed, als ze niet thuis zijn gaat hij altijd veeel harder :cool:

16. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Gewoon met de telefoon. Hoeft ze niet heel de dag op en neer te lopen als ik hem weer iets te hard heb staan. En we hebben ook gewoon een deurbel naar boven, dan drukken ze op de knop en dan gaat er hier echt een heele irritante bel af. Die houden ze altijd in als hij veeel te hard staat :p

Hier dus precies het zelfde, had vandaag vrij, ouders pleite, ff getest hoe hard die nou eigenlijk wel niet kon, ben op 3 kwart gestopt xD Maar hij kan tot boost 22 :p

Laatst bewerkt: 20 nov 2009
  17. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Vaag, ik heb mn subwoofer meestal op 7 of 8 streepjes staan en niemand die er dan ook maar iets last van heeft. Bij mij is het zo dat je <5 echt bijna geen bass hoort8)

18. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Ik denk dat ik dit het beste hier kan vragen. Ik woon twee hoog, direct onder mij wonen mensen. Daaronder weer niks. Ik heb een Logitech Z5400 surround set, en kort geleden stond de subwoofer nog direct op de grond. Ik heb er nu een koffer onder staan om het te dempen maar heeft dit uberhaupt wel zin?

Niet zo lang geleden(toen de sub dus nog op de grond stond zonder iets eronder) kwam die buurman langs en vroeg wat voor gedreun dat toch was, en dat wil ik voorkomen. Ik draai allang zachter dan normaal,maar kom op zeg...het moet wel een beetje aan kunnen staan. Ik heb begrepen van iemand dat piepschuim onder de sub heel dempend schijnt te werken, of zijn inprincipe voetjes voor de sub al genoeg? (ik heb die niet hier).

19. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Wat je moet voorkomen is dat de Sub zijn trillingen aan de vloer kan weergeven. Dat doet ie door de verplaatste lucht, of door de voetjes. Vooral met downfiring heb je hier last van. Aurulex-plaat zou dus een oplossing bieden.

Wees maar blij dat je geen SVS 20-39 hebt staan (de cillinders). De mijne staat nu op een grote tuintegel en nog trilt de hele vloer...

20. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Zoiets als dit?

Dat geld heb ik er echt nog niet voor....dus in de tussentijd zou ik een groot stuk piepschuim kunnen proberen.

Laatst bewerkt: 20 nov 2009
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina