1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SaaMocin

SaaMocin Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oh dat is jammer ik had gehoopt dat de TV het signaal ongemoeid zou laten, en ik dus zowel de TV zelf als de Xbox aangeloten had op mijn 5.1 versterker.

Aangezien mijn TV het signaal downmixed kan ik dus net zo goed een analoge oplossing gebruiken voor TV ==> versterker.

De digitale ingang heb ik dan vrij voor de Xbox.
    Bedankt voor je antwoord!

2. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb je digitale tv? Want dan kan je ze alle bij erop aansluiten.

3. Willem-P

Willem-P Fifa 09

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil nu graag mn speakers aan de receiver gaan aansluiten, heb alleen nog kabels nodig. Alle HDMI kabels heb ik al, maar moet nu nog speakerkabels. Het gaat hier om 5 speakers, waarvan de lengte:
    Voor 0.5m
    Links/recht voor 2m
    Links/rechts achter 6m

Waar kan ik dit het beste bestellen? En welke diktes enzo moet ik nemen?

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Is het probleem dat je maar 1 optische ingang hebt op je receiver, dan kan je dat redelijk makkelijk oplossen door een optische switch te kopen.
    Die dingen kosten maar een tientje en daar kan je 2-3 apparaten op aansluiten.

Je hoeft dan alleen maar een knopje/schuifje om te zetten als je t geluid van t andere apparaat wilt horen.

http://www.popelectronics.nl/optische-switch-3-in-uitgangen-pr-1454.html

Laatst bewerkt: 10 dec 2009
  5. Syn3rgy

Syn3rgy Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Mijn Pa wilt een Harmony 525 kopen, en ik wil weten of die compatibel is met mijn Creative GD580 en de Xbox 360 zelf, UPC lijkt me wel ?

6. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
  7. Smütn =)

Smütn =) GT: Smutzig

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

Ik wil graag mijn huidige setup van al mijn apparaten eens posten om zo jullie mening te vragen of je het ook zo zou doen of anders. Geef aub tips en suggesties.

Ik heb staan:

- TV = Samsung LE32s81b (HD ready)
    http://tweakers.net/pricewatch/reviews/153909/samsung-le32s81b.html

- Onkyo TX-SR303E receiver:
    Voorkant: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/16858717_b73f032869.jpg
    Achterkant: http://www.eu.onkyo.com/ir_img/16858720_a070b55a9a.jpg

- Xbox 360
    Heb ik nu aangesloten aan TV dmv HDMI. Kan evt. ook dmv:

http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360componenthdcable/
    of
    http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360hdmiavcable/

Welke is best denken jullie? (let op, geen full HD TV dus)

Het geluid is nu als volgt geregeld; Kabel met aan ene kant Scart (in TV) en aan de andere kant rode en witte tulp (in Video 1, rode en witte ingangen) Deze regelt dus geluid van zowel TV als Xbox. Geluid is over alle boxen.

Volgens mij kan dit beter, zit ik in de goede richting als ik die gele ingangen op afbeelding 2 zou gebruiken? Bijvoorbeeld een kabel die vanaf Xbox apart naar receiver loopt en in gele ingang gaat en een aparte kabel tussen mijn TV en andere gele ingang op receiver? Dit zou betekenen dat dan:

Video 1 = TV (waar steek ik die kabel in mijn tv dan? welke ingang?)
    Video 2 = Xbox 360 (bij gebruik van de component hd cable van Xbox?)
    Video 3 = PC, coaxial

Is die gele kabel dan de supervideo kabel, of heet die ook weer anders?

Ik wil graag zoveel mogelijk uit mijn huidige set halen, zit ik in de goede richting?

Alvast bedankt voor de tips

Laatst bewerkt: 12 dec 2009
  8. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Video 1 : Sluit hierop alleen de Audio-uit van de Samsung.
    Video 2 : Leg een optische kabel tussen de Xbox360 (stekker component-kabel) en Optical in (Dolby Digitaal 5.1).
    Video 3 : Als de pc een Coaxial aansluiting heeft kan je hem daar op aansluiten.

De gele-stekker ( Composiet) heb je helemaal niet nodig.
    De Xbox360 sluit je aan via een Component-kabel op de Samsung.

9. Smütn =)

Leuk Bevonden:
    0
    Video 1 : Sluit hierop alleen de Audio-uit van de Samsung. Dus die kabel met aan de ene kant Scart voor TV en aan de andere kant rode en witte tulp voor in receiver
    Video 2 : Leg een optische kabel tussen de Xbox360 (stekker component-kabel)http://www.xbox.com/en-US/hardware/x/xbox360componenthdcable? en Optical in (Dolby Digitaal 5.1).Bedoel je dus een optische kabel tussen de stekker van de Componentkabel (die daar een ingang voor heeft?)en de receiver?
    Video 3 : Als de pc een Coaxial aansluiting heeft kan je hem daar op aansluiten.Yep, heeft ie.

De gele-stekker ( Composiet) heb je helemaal niet nodig.
    De Xbox360 sluit je aan via een Component-kabel op de Samsung.

Ik denk dat ik je snap. Ga ik er qua beeldkwaliteit niet op achteruit ten opzichte van HDMI denk je? Ik heb dus een HD Ready TV van 32".. Thanks voor de info tot nu toe man en sorry voor het posten in verkeerd gedeelte in eerste instantie..

Laatst bewerkt: 12 dec 2009
  10. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Aan de huidige situatie van Video 1 en Video 3 hoef je niets te veranderen.

Bij Video 2 kan je aleen het maximale eruit krijgen als je gebruikt van een toslink (optische-kabel).
    Alleen dan kan je genieten van Dolby Digitaal 5.1 of DTS 5.1

De kabels zijn voor een paar Euro's te koop bij elke onderdelenhuis.

Wil je genieten van DD5.1 via de HDMI , dan moet je het volgende nodig.

Microsoft Xbox360 Audio Dongle

Wil je bij de Xbox360 met HDMI genieten van optische geluid dan heb je 2 mogelijkheden
    1. De Xbox360 Audio Dongle.

De Dongle + HDMI-kabel is niet goedkoop , de adviesprijs van Microsoft is € 49,95

2. Gelukkig is er nog een ander manier en dat is het aanpassen van de huidige AV-kabel.
    In het volgende Youtube filmpje wordt uitgelegd hoe je dat snel en simpel zelf kan doen !
    [yt]FptCB_3DOz4[/yt]

11. Smütn =)

Leuk Bevonden:
    0
    Hartstikke bedankt man! Ik wist niet dat dit de opties waren..

De vraag nu is dan vooral, is HDMI beter dan component HD? Is dat nog afhankelijk van mijn tv? (HD ready, 32")

Edit: Dit maakt niet zoveel verschil lees ik. In ieder geval niet genoeg om een Component HD cable aan te schaffen. Daarnaast heb ik ook een HD-DVD uitbreiding staan, hierbij word aangeraden HDMI te gebruiken. Wat ik me wel afvraag is of de HDMI kabel het geluid niet blijft regelen als ik daarnaast nog een optische kabel gebruik. Weet jij dit?

Als ik dus voor de optie ga zoals in het filmpje en HDMI gebruik:

Ik heb hier een 'XBox 360 AV Scart Cable'. Een simpele kabel met aan de ene kant een scartblok (dus geen losse tulpjes) en aan de andere kant een stekker met een daarop ook een ingang voor een optische kabel.
    Denk je dat ik deze kabel ook kan gebruiken? En zo ja, zou ik het scartblok dan niet in mijn TV pluggen? Ik zou dan namelijk alleen de optische ingang van de stekker gebruiken, het snoer en de scartaansluiting zelf niet. Zou ik het snoer wat aan de stekker zit dan niet kunnen verwijderen zodat ik alleen de stekker met optische ingang overhoud? Dat scheelt weer snoeren wegwerken.

Bij optie 1 noem je de Audio Dongle. Stel ik gebruik die, dan zou ik toch in mijn geval (bij gebruik optische kabel) de rode en witte ingangen op die stekker niet gebruiken?

Bedankt voor je info.

Laatst bewerkt: 13 dec 2009
  12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Bij gebruik icm een hd-dvd speler add-on wordt een hdmi aangeraden, omdat alleen daarmee op 1080p kan worden gekeken.

Bij gebruik van een hd componentenkabel worden hd-dvd's in max 1080i doorgegeven, vanwege kopieerbeveiliging.

Ik ben niet 100% zeker of het met de scart ook lukt, maar ik zou niet weten waarom niet.

Bij gebruik van de optische kabel icm de audio dongle, gebruik je idd de rood/witte uitgang niet.
    Net links daarvan zit de optische uitgang.

13. Smütn =)

Leuk Bevonden:
    0
    Okay, maar mijn TV gaat maar tot 1080i, dus dat maakt niet zoveel uit. Stel dat ik ooit een andere TV koop met 1080p, heb ik vast de goede kabels.

Ik ga het proberen met die Scart en optische kabel. Ben alleen benieuwd wat je met de andere kant van het snoer doet, dus de Scart kant. Dat jochie in het filmpje steekt de andere kant van het snoer volgens mij ook nergens in, maar gebruikt hem alleen voor de optische ingang op de stekker. Vandaar mijn vraag of ik het snoer van de Scartkabel niet kan verwijderen. Wat denk je?

14. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Melbuuln, weet jij dan misschien waarom mijn xbox dan nog steeds opnieuw opstart als ik de xbox aanzet voordat de tv aan is. Het probleem wat je dan dus hebt als je een HDMI kabel en een MS Component kabel gebruikt. Dit was op te lossen door een kabeltje door te knippen. Maar die dongle is daar toch juist voor gemaakt?

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb alleen het probleem via de HDMI.
    Moet eerst mijn Onkyo 606 aanzetten en daarna pas de Xbox360.
    Anders blijft de Xbox360 (Arcade 2008 ) zich zelf maar opstarten.

Ontdekte het probleem pas toen ik mijn nieuwe Digitale reciever Onkyo 606 kocht.
    Daarvoor gebruikt ik altijd een HDMI-splitter van Conrad , deze stond altijd via een adapter onder spanning !!

Je moet nooit geen kabels afknippen.
    Het beste kan je de kabel oprollen en vervolgens met bundelbandje vast maken.

16. Smütn =)

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als je zowel HDMI als optisch gebruikt, zet je eerst je receiver aan zodat deze het geluid regelt en vervolgens pas Xbox? Zodat HDMI geluid niet meer kan regelen?

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Jij begrijpt het niet helemaal ;)

Op mijn Onkyo 606 zijn 4 apparaten aangesloten via de HDMI (Xbox360 , PS3 , tv-decoder en Blu-ray speler).
    Vanaf de Onkyo gaat er dan maar 1 HDMI-kabel naar mijn tv.

Het beeld-signaal wordt door de Onkyo meteen naar mijn tv gestuurd ( geen bewerking).
    De Onkyo haalt alleen het audio-signaal uit de kabel en zet deze om naar DD5.1 of DTS.
    Je hebt dan geen optische-kabel nodig !!!

18. Smütn =)

Leuk Bevonden:
    0
    Aha, vandaar. Handig om die HDMI's op je Onkyo te hebben, heb ik niet.. Ik zal de boel niet afknippen, wie weet wanneer ie nog eens van pas kan komen.

Ik zie net op mijn Onkyo dat ik per videokanaal kan kiezen of die het geluid pakt via rode en witte tulp, de optische ingang, of de coax ingang van het apparaat!

Dan word het dus:

Video 1 - Handmatig kiezen voor optisch: TV (Optische kabel tussen Digitenne kastje en schakelaar op Onkyo)

Video 2 - Handmatig kiezen voor optisch: XBox 360 (Optische kabel tussen stekker AV Scart en schakelaar op Onkyo)

Video 3 - Handmatig kiezen voor Coax: PC (Digitale Coax kabel tussen PC en receiver)

Omdat er maar één optische ingang zit op de Onkyo heb ik dus een schakelaar nodig. De ty-raps bestel ik dan ook meteen via kabeltje.nl .. Thanks voor de tip.

Laatst bewerkt: 13 dec 2009
  19. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De schakelaar is een goede en goedkope oplossing :thumbs:

Ik heb altijd een grote aantal tyreps in huis :9

20. Smütn =)

Leuk Bevonden:
    0
    Nogmaals bedankt voor je moeite en hulp man! Ik laat het nog wel weten als alles werkt!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina