1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SyKeS1

SyKeS1 Avatarjattert

Leuk Bevonden:
    6
    Ik heb vor de z5500 trouwens 1 box waarvan de kabel net iets te kort is om netjes weg te werken langs de muur. Waar kan ik extra meters kabel halen voor derglijke apparatuur?

Groet

2. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Ff mediamarkt/bcc/electronicawinkel binnenhoppen.

Gewoon goedkoopste nemen voor prijsklasse van jouw setje. Wel aan te raden om 1 lang stuk te nemen ipv een korter stukje en een kroonsteentje oid...

3. samuraYpizzacat

samuraYpizzacat Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Okay mensen hopelijk kunnen jullie mij helpen. Ik heb zojuist hjet volgende setje bij de mediamarkt gekocht:

Trust Soundforce 5.1

Het leek mij helemaal geweldig om een 5.1 setje te hebben in combinatie met mijn xbox 360.

Nu heb ik het volgende beeldscherm (tv/monitor):

Samsung Syncmaster 2032mw

Nu ging het aansluiten volledig goed totdat ik 3 kabels op het scherm moest aansluiten, degene voor center kon ik in de algemene ingang plaatsen maar die voor Rear en Sub/Center kon ik nergens plaatsen.

Is dit beeldscherm niet geschikt voor 5.1 of kijk/doe ik iets verkeerd? Moet ik eventueel een kabeltje kopen ofwat?

Ik hoop dat iemand hier mijn vragen kan beantwoorden...\o/

4. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Geluid gaat vanuit een optische uitgang naar de optische ingang van je trust ding.
    Zie openingspost voor plaatjes.

Als je geen optische ingang hebt, jammer, maar dan ga je geen Dolby Surround krijgen.

Succes

5. samuraYpizzacat

Leuk Bevonden:
    0
    Ja misschien werkt dit systeem alleen op de pc omdat ik vanuit de set 3 kabeltjes heb die naar het scherm of de xbox moeten, nog even checken hoe het zit met een eventuele kabel...

Edit: ik heb nu 3 kabels een groene, oranje en zwarte, is er een manier waarop ik deze 3 kabels kan samenvoegen?

Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  6. SjoerdV NL

Leuk Bevonden:
    2
    Vriend,

je beschrijft het niet echt duidelijk. Zoals ik al vermeldde, je moet over een optische kabel beschikken wil je 5.1 geluid krijgen. Dat betekent dat je Trust ding ook over een optische ingang moet beschikken. Dat zijn de 2 voorwaarden. Heb je die poort niet, breng hem maar terug naar de winkel...

Uit je beeldscherm ga je nooit 5.1 krijgen trouwens...

Zoals ik het nu zie heb je het over analoge ingangen. Dit gaat niet werken omdat je xbox en je tv niet over analoge uitgangen beschikken. Je hebt een optische kabel nodig.

7. samuraYpizzacat

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals je zegt gaat het niet lukken, heb nog met iemand gesproken en die maakte het mij ook duidelijk dat deze set niet zal werken op een xbox 360.

Anyway, ik ga morgen terug naar de mediamarkt, hopelijk krijg ik gewoon mijn geld terug en koop ik een andere set die wel op mijn 360 werkt.

Iig bedankt voor het helpen!

8. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Snap wat je bedoelt en dat je 3x 3,5mm plugs hebt om surround te krijgen zoals dit op pc gebruikelijk was. Helaas.

9. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Je kan ook een 3d dolby monitor display kopen, dan kan je wel surround dts 7.1 -ex krijgen.

10. henk111

henk111 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi, ik heb alles beetje doorgenomen, maar kom er echt niet uit, iemand zin om even te helpen?

Ik wil graag mijn Philips HES 4900 2.1 set zo aansluiten dat ik hem kan gebruiken bij tv kijken en bij gamen op mijn xbox360 elite. Als tv heb ik een een samsung flatscreen, met alle nieuwere uitgangen. Ook de 2.1 set beschikt over de meeste uitgangen. Op dit moment is de surroundset alleen verbonden met de tv via rood/wit/gele tulpstekkertjes.

Wie kan mij helpen?

11. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook nog een vraag.

Ik heb een Z-5500 van Logitech die de geest heeft gegeven. De boxen zijn echter nog goed.

Nu woon ik nog een half jaar in mijn kamer en verhuis daarna. In het nieuwe huis wil ik graag richting de 7.1 gaan. Nu zat ik het volgende te denken:

Ik koop de VSX-919AH-K van Pioneer (Klik voor specs). Klopt het dat ik hier de boxen van de Z-5500 kan aansluiten als tijdelijke oplossing? In het nieuwe huis komen ook nieuwe boxen. Specs van de z-5500 boxjes: (dat ik nu nog een halfjaar 5.1 heb en daarna upgrade na 7.1 bij de verhuizing?)
    Zou dit als tijdelijke oplossing voldoen?

Daarnaast zou ik een nieuwe Sub moeten hebben aangezien die van de Z-5500 voor zover ik weet niet los is te gebruiken. Klopt het dat ik op de Pioneer een Active sub moet aansluiten? En welke zouden jullie aanraden?

Misschien vraag ik veel, maar het begint beetje voor mijn ogen te draaien al die getalletjes :+ Ik hoop dat ik jullie iig van voldoende informatie heb voorzien ;)

Laatst bewerkt: 19 jan 2010
  12. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga mij ook proberen te wagen aan een Dolby Surround/Digital setje maar heb er alleen geen verstand van.

Graag wil ik een setje waar ik zowel mijn (digitale TV) als Xbox kan aansluiten. Alleen heeft elke weer andere aansluitingen en andere mogelijkheden.

TV: Samsuns LE32A LCD tv
    Geluidseigenschappen
    Mono/stereo geluid: Stereogeluid
    NICAM stereogeluid
    Virtual-Surround-Sound
    Full-HD met 3 HDMI-ingangen

Decoder: Humax 5000C
    Surround sound geluid: Dolby AC-3 (Dolby Digital Plus)
    Met HDMI

Xbox 360 zonder HDMI.

Is het mogelijk om zowel de digitale televisie als Xbox op een zelfde setje aan te sluiten? zonder constant van kabels te verwisselen? Wat voor setje heb ik dan nodig? Kan het bij elk setje met optische ingang en Dolby Digital decoder?

Laatst bewerkt: 23 jan 2010
  13. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Beiden kan je inderdaad via de optische kabels aansluiten op een setje dat twee optische ingangen heeft.

Of er nog een switch ding tussen zetten.

Dus:

14. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt voor de snelle reactie.

Dan ga ik maandag even kijken naar een 5.1 setje met twee optische ingangen en een dolby digital decoder dus!

15. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Net pas mijn elite aangesloten op mn versterker. (luiheid) :emo: Wat een wereld van verschil! Volgend project 3d tv, beamer en film kast. (ongeveer 1000)

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Moest vanmorgen bij iemand een Bose 321 setje aansluiten en bij het uitpakken van de doos de begin de ellende pas.

1. Ze wilde niet hebben dat de subwoofer werd aangesloten.
    * Speakers en versterker krijgen hun spanning via de subwoofer.

2. De speaker moesten aan de muur bevestigd worden.
    * Dat gaat moeilijk met tafelstandaards.

3. Wilde de oude dvd-speler verwijderen , maar dat mocht niet.
    * Ik vertelde dat de Bose een eigen dvd-drive heeft , maar dat was volgens haar niet zo.

4. Het geluid van de Humax 5500 moest ook via de Bose lopen.
    * Volume van de Humax moest op de helft staan en van de tv ook ???
    Nu komt er er zowel geluid uit de tv en Bose 321 , daarbij ook nog eens dat het geluid van de Humax naar de Bose veelste zacht is.

De speakers staan zo raar opgesteld dat het hele 321 effect weg is.
    Kwam er vanmiddag bijna overspannen weg , wat kunnen mensen toch stront eigenwijs zijn.

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Het leven van een multimedia verkoper/installateur is zwaar.
    En als ze het zo toch willen, prima! Dan doe je dat en dan snel wegwezen :+

18. Dutchman020

Dutchman020 Wtf.

Leuk Bevonden:
    0
    LoL. Waarom huren ze iemand in om het te installeren als het zelf zo ''goed'' weten?
    En waarom kopen ze een setje met subwoofer als ze die niet willen gebruiken...?
    Stelletje randdebielen....

19. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Duidelijk gevalletje van "weet wat je koopt"

20. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Das wel heel zonde, koop dan gewoon wat boxen van 10 euro bij de Aldi, knoop ze allevier aan een mini jack en plug die in de headphone slot 8)

Had ongeveer hetzelfde verhaal bij m'n tante, gelukkig om die reden kon ik haar gewoon dwars zitten en de zooi installeren zoals ze ervoor betaald heeft. Achteraf was ze me toch wel erg dankbaar :+

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina