Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik ken dat ;)

Kennis van me had problemen met haar oude stereo en dat was vervelend omdat ze die op de tv had aangesloten om wat beter geluid te hebben.
    De set reageerde niet meer op de afstandsbediening en handmatig harder zetten ging ook niet lekker.

Zonder t eerst s aan mij te vragen wat een voor haar verstandige keus zou zijn, bleek ze er al eentje te hebben gekocht.
    Een JVC 2,1 met forse subwoofer en dvd drive, hdmi output met 1080p upscaling voor €500.

Probleem is dat diegene leeft van een uitkering en een 48-55 cm crt heeft! |:-
    (waarschijnlijk had een universele afstandsbediening van €10 wonderen gedaan).

Laatst bewerkt: 31 jan 2010
  2. tigrau69

tigrau69 DEVIL

Leuk Bevonden:
    0
    whahahaha :lol:

sorry voor je zware dag, maar dit is zo ontzettend grappig.

en wij mannen zeggen niet te gauw, het is alweer een .......

maar goed, het blijft verbazingwekkend hoe onwetend mensen kunnen zijn. probleem ligt ook bij de grote verkopers van het spul. ga maar eens naar MM en vraag waarom die ene HDMI kabel zo duur is en je krijgt als antwoord dat hij een mooier beeld geeft 8)

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Bij de BCC krijg je standaard een Monster HDMI-kabel in handen gedrukt door die "verkopers".
    Zag een tijdje geleden iemand naar buiten lopen met een Samsung HCS setje van < € 250.
    Ik dacht eerst dat ik het niet goed zag , maar op de Samsung doos lag een HDMI-kabel van Monster 8)

4. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Vandaar de naam Monster. Dat slaat op de verkoper! (of was het op de prijs van de kabel? :+ )

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Op beide :+

6. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    ik heb een full hb tv met hdmi ingangen, een elite ook met hdmi dus en zojuist van logitech de Z2300 maar het aansluiten lukt maar niet, ik heb de topic een beetje doorgelezen, maar nu heb ik dus een adapter nog alleen om het systeem te laten lopen?

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Er zit een 3.5 mm minijack ingang op toch?
    Je kan heel makkelijk de audio uitgang van je tv gebruiken en dan een 3.5 mm verloop kopen. Zo'n stekkertje kost een paar euro.

Je kan de ook de xbox audiodongle kopen voor €30. Deze dus:

Omdat hiervan de AV stekker smaller is, kan je deze tegelijkertijd met de hdmi kabel in de xbox prikken.

Dan kan je de stereo uitgang nemen en een verloop tulpjes-minijack 3.5 mm ertussen zetten.

Je kunt ook heel makkelijk een oude xbox AV kabel strippen

http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=2823140&postcount=28

en dan gebruik je daar de stereotulpjes van met een minijack 3.5 minijack.

Laatst bewerkt: 6 feb 2010
  8. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    het filmpje met dat ventje in de OP _O_ het werkt perfect :D "they did that op purpose" :lol: ik vond dat dikke stukje aan de kop er al raar uit zien :x

thanks!

9. sjaakie1987

sjaakie1987 Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    ik weet niet of ik het goed begrijp
    maar je xbox zit via hdmi in de tv neem ik aan?
    je kan de headphone uitgang gebruiken van je tv en naar je set aansluiten via jack aansluiting(zo heb ik het)
    of gebruik de audio out en stuur die na je boksen met tulpjes.

10. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Logitech Z-5400

In mijn zoektocht naar een surround systeem(hoef geen home theater set) binnen mijn beperkte budget leek mij de Logitech Z-5400 die ook in de OP wordt genoemd de beste.

Helaas is deze werkelijk nergens meer te krijgen, zelfs op marktplaats zijn ze schaars. Wat is nou een vergelijkbaar setje in deze prijsklasse? Of is de Logitecht nog ergens te krijgen?

11. JoJo

JoJo ☆☆☆

Leuk Bevonden:
    0
    De Logitech Z-5500.

12. Probailer2

Probailer2 Casual gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Z5500, kost je rond de 280€ dacht ik

EDIT: JoJo was me voor

13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je wilt geen home theatreset? Jammer, want ik zag in n folder van BCC een Onkyo receiver met 5.1 speakers en hdmi uitgang voor maar €249 en daar kan je nog veel meer dingen op aansluiten.

14. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Ik wou eerst ook geen home-theater, omdat dat het niet onder mijn tv zou passen.
    Maar aangezien ik de Z5500 te duur vond en dus geen andere keus had heb ik toch maar een mooi 5.1 setje gekozen.
    En daar heb ik geen spijt van, dus ik zou als ik jou was gewoon een HT set kopen, heb je waarschijnlijk veel meer profeit van.:)

15. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Uhh kweenie maar de z5500 is ook 5.1 ;). Maar met een losse componenten set kan je wel meer ja. Kijk vooral naar de uitbreiding die je met een losse reciever kan.

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Kijk maar s naar wat voor externe apparaten je erop kunt aansluiten.

De Logitech Z-5500 heeft
    http://www.logitech.com/index.cfm/speakers_audio/home_pc_speakers/devices/224&cl=us,en
    1 digitale optische ingang
    1 digitale coaxiale ingang
    6 channel direct (3 stereo-mini connectors) for 2, 4, or 6 channel PC sound cards OR
    6 channel direct (3 stereo-mini connectors) for 3 stereo analog mini audio sources, like CD and DVD players, Playstation 2, Xbox, or 2 channel PC sound cards (somedevices may require stereo mini to dual RCA adapter, sold separately)
    Analog stereo-mini (on side panel of control center) for portable CD, MP3,or MiniDisc® players (dat zal een 3,5 mm minijack zijn?)

Zo'n Onkyo heeft
    http://www.vandenborre.be/WEB/NL/Page188.vdb?Detail=K6qaL2NnPqNn#info

3 hdmi inputs (ik neem aan dat voor de audio ook een optische kabel moet worden aangesloten).
    1 hdmi output
    2 optische inputs
    1 coaxiale input
    R1 remote voor Ipod
    3x componenten inputs
    2x stereo tulpjes input
    1x stereo tulpjes output
    3x composiet input
    1x composiet output
    en zo te zien zowel aansluiting om de 5.1 speakers aan te sluiten, maar ook nog 2 zuilspeakers voor mooier stereo geluid.
    1x koptelefoonaansluiting (erg handig!)

Dat is dus het verschil. Zo'n receiver werkt als een soort switch waar je vanalles op aansluit. Voor ietsjes meer geld koop je een Onkyo 507 die wèl uit de hdmi de audio haalt en zelfs Dolby True HD en DTS HD aankan in 5.1 en 7.1 en ook nog een audio delay heeft.

17. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    en de onkyo is (waarschijnlijk) ook goed afstelbaar. Ik heb de z-5500 gehad en aangezien mijn kamer niet vierkant is en ik niet in het midden zit kon ik de surround speakers nooit goed afstellen. (beide surround boxen hadden 1 volume)

Gebruik nu een pioneer receiver en vindt persoonlijk het geluid ook stukken beter klinken.

edit de ingangen van de Z-5500:
    1 coax
    1 optisch
    3 x 3,5 mm (die je kan gebruiken voor: 3 x stereo aansluiten OF 1x 6 channel direct (surround door 3x 3,5mm jacks zoals je nog weleens bij pc's ziet)
    nog 1x 3,5mm aan de zijkant voor stereo input. (overruled de bovende 3,5mm aansluitingen, dus als hier iets inzit doet de bovende het niet)

Laatst bewerkt: 9 feb 2010
  18. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Helaas ligt die Onkyo buiten mijn budget.

Het fijne van de Z-5400 was juist dat hij twee optische ingangen heeft(kan ik zowel Xbox als Digitale TV Decoder op aansluiten) en de Z-5500 niet.

Daarnaast hoef ik geen extreem goed setje en daarom leek me die Z5400 zo perfect. Balen dat hij niet meer gemaakt wordt!

19. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    je kan een optisch naar coax convertertje kopen. Zo had ik mijn ps3 en 360 op de z-5500 aangesloten

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Die Onkyoset stond 2 weken geleden bij de BCC voor €249!

Ik weet niet wat die Logitech kost?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina