1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toet007

toet007 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel dus dat kabeltje, setje is net 3 maanden oud.............lijkt me sterk dat die set dood is.

2. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij mij werkt de samsung set perfect! :thumbs:

3. toet007

toet007 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jij heb die HT-BD1250..............., dan moet het wel aan het kabeltje liggen, heb het idee dat het licht uit het poortje 20 keer scherper is dan uit het kabeltje.

4. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    misschien heb ik het gemist, maar hoe heb je het aangesloten? Ik heb een component kabel van mijn 360 naar mijn tv, en dan een optische kabel naar de samsung receiver in poortje d.in 2 en het werkt als een trein.

5. toet007

toet007 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgens dat 'bekende'' youtube filmpje, hdmi erin av kabel erin............optische kabel erin en klaar, maar heb ook gedaan zoals jij het ehbt maar doet ie ook niks, ..........ik denk dat de kabel gaar is, want vanuit mijn decoder doet ie ook niks, maar heeft hij het wel in het begin heel even gedaan.

6. LostBoyz

LostBoyz JWT

Leuk Bevonden:
    0
    Na lang wikken en wegen ben ik van plan het volgende aan te schaffen..

Onkyo 607 reciever
    Harman Kardon HTS11 boxen + 2 HKTS2 standaards

Zijn er hier mensen die ervaring hebben met deze combinatie? Het budget ligt ongeveer rond de 800-900 euro.

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb zelf de Onkyo 606 icm de Harman/Kardon HKTS11 en ik vind de set waanzinnig met games en films. Wàt een belevenis zeg!

Op de vorige pagina heb ik n aanbieding geplaats van n Onkyo N706 die maar €249 kost.
    Ik kan niet zo heel veel info vinden over die receiver, maar misschien is t wat.

Laatst bewerkt: 11 mrt 2010
  8. Boxmeer

Boxmeer El Vatso

Leuk Bevonden:
    23
    Ik heb zelf net een half jaartje de Onkyo TX-SR707, Harman Kardon HKTS11. Klinkt gewoon super. Kijk wel ff op kieskeurig.nl of prijsvergelijker. Scheelt veel kwa prijs.

9. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Mmm zit even met een vraag. Op mijn redelijke recente Philips tv (9664h) zit een "Digital Audio Output (coaxial)". Betekent dit dat mijn tv het signaal ook in Dolby Digital door kan doorsturen of betekent dit alleen dat het digitaal wordt verzonden in stereo? Kan er niks over vinden op de Philips website dus vandaar mijn vraag hier.

Zou mooi zijn als dat werkt anders heb ik 3 apparaten waarvan er maar een of twee op DD5.1 kunnen. :+

EDIT:
    2 pagina's terug mijn antwoord :+

Nou heb ik maby nog een kleine kans aangezien ik een Philips tv bezit.

Laatst bewerkt: 12 mrt 2010
  10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Verdomme, ik had op kabeltje.com een optische splitter besteld maar nu doet hij het niet! Bij een maat van me deed dat ding het ook niet, dus dat lijkt me geen toeval. Ik heb maar eens een mailtje gestuurd wat ze denken hieraan te gaan doen.

Koop dat ding dus niet!

11. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
  12. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Je hebt het recht om een product gekocht op internet binnen 7(of 5 of 10?) werkdagen zonder opgaaf van reden terug te sturen, met recht op geld terug.

Gebruik dat recht dan ook :+

13. HomerJ

HomerJ Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heb een Logitech Z-5400 setje weten te scoren, zat eerst een half uur met de optische kabel te prutsen, dacht dat ik de verkeerde had maar had dat bescherm dingetje er dus af moeten halen O-)

Nu alles aangesloten en werkt perfect, wat is dit genieten zeg. Wat een geluid _O_

14. pkager

pkager Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    En ik maar denken dat ik de enige ben die dat beschermhoesje over het hoofd zag. Een vermelding op de verpakking van die kabeltjes was zeker te duur? :x

15. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Irritant probleempje|:-;

Krijg niet echt een optimaal 5.1 surroundsound uit mijn 360.

Set up:
    360 Elite met HDMI aan de HDTV, optisch via een switch naar mijn cinema setje (sony dav dz680).

Mijn PS3 heeft exact dezelfde set up als hierboven, en daarop heb ik perfect pro logic II sound.

Bij de 360 heb ik op de voor speakers wel geluid, maar er komt maar vaag wat geluid uit mijn achterste speakers; niet zo helder en mooi als op mijn PS3.

Hoe kan ik dit oplossen?

Ondersteund de 360 eigenlijk wel prologic II??

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Pro Logic II is toch geen echt 5.1 surround, maar wordt er van een stereogeluid een surroundsound gecreërd?

Heb je daadwerkelijk een optische kabel vanuit je xbox direkt naar de receiver gedaan of gaat de optische kabel van tv naar receiver.
    Vanaf je tv gaat dus niet lukken omdat deze stereo uitstuurt.

Staat de receiver wel op Dolby Digital?

Laatst bewerkt: 13 mrt 2010
  17. MAD 1976

MAD 1976 Useless info here...

Leuk Bevonden:
    1.285
    Het enige wat ik nu krijg is DD....maar ik heb niet het idee dat het echt 5.1 is.

Zoals ik heb aangegeven hierboven, gaat de optische kabel naar een switch, en vandaaruit naar de cinema set. Dus niet naar mijn TV.

18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    DD staat bijna altijd voor Dolby Digitaal , alleen betekend DD niet altijd 5.1
    Ik heb hier een aantal dvd's liggen met een DD 2.0 audio-track.

19. NeonovA

NeonovA XBW VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    14
    Net mijn tv via digital coax aangesloten op mijn Logitech set om te kijken of DD5.1 wel op mijn Philips 9664 tv werkt. Xbox 360 op DD 5.1 gezet en het werkt! Als er linksachter mij geschoten wordt met Halo 3 komen de schoten ook echt uit de linker achter box. Ook op het scherm staat Dolby Digital. Erg blij dat het zo werkt er liggen namelijk al genoeg kabels achter mijn tv kast. 8)

20. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Daarom ben ik heel blij met HDMI \o/
    Nog maar 2 kabels per apparaat ( spanning en HDMI ).

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina