1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Je komt vanzelf wel een mooie tegen. Ik moet wel zeggen dat de bouwkwaliteit van Denon versterkers van solide kwaliteit zijn. (Heb zelf de 700 en de 1500 gehad)
    Laat graag weten en zien als je wat gevonden hebt.

@ Da Ruub

Thanks!!
    Ik weet niet of het verschil gaat maken als ik die aan m'n CD speler ga hangen (Zit 2x 24bits DAC's in, welke wil Densen niet zeggen, eigenaardig bedrijf soms)
    Maar aangezien mijn PS3 en het digitale TV kastje via de audio out op mijn TV naar de versterker lopen, lijkt het me wel een super upgrade om een TOSlink te gebruiken (vanuit PS3 en het digitale TV kastje) naar de DAC toe, en vanuit de DAC een goede interlink naar de versterker.
    Mag ik vragen wat die DAC kost ????
    Vind het zie a zo tegenwoordig al triest dat ze geen audio out meer hebben op de console zelf :mad:

Heb trouwens weer wat cd's gekocht.
    Nieuwe cd van Micheal Jackson (dangerous), best of lou Reed, Mark Knopfler (golden heart) en Santana : best of carnaval.
    Vanavond weer even lekker voor zitten.
    Heeft trouwens toevallig iemand het album van Eva Cassidy - Live At Blues Alley ?

Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  2. da_ruub

da_ruub Active Member

Leuk Bevonden:
    320

Voor de DACmagic heb ik 325 euro betaald, via een onofficiele importeur.
    De DAC heeft 3 ingangen.
    Als je wil kun je 'm een keer komen beluisteren, geen enkel probleem...

3. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Moet zeggen dat dat niet veel geld is voor zo'n apparaat met lovende kritieken. (Advies prijs in winkel zal dus wel wat hoger zijn neem ik aan)
    Ik ga er toch eens over na denken.
    Bedankt trouwens voor je aanbod, ik zal je wel PMén als ik persé eerst wil luisteren.

4. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    mijn nieuwe versterker etc voor dolby digital gamen :) lekker via hdmi geen optische meuk meer nodig.

5. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Moet een center harder staan als de links & rechts fronts?
    Of juist iets zachter?

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Mijn center iets zachter dan de main-speakers.
    Zet ik hem harder dan vind ik het geluid uit de Center te dominant aanwezig.

7. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Even een vraagje ik heb een nieuw setje hier boven genoemd heb alles via hdmi ook mijn hdtv van upc. Wanneer ik tv wil kijken en zet eerst mijn box aan daarna pas onkyo receiver dan pakt hij hem niet in 1080i doe ik het andersom eerst receiver aan dan upc box dan is alles wel prima. Iemand enig idee hoe dit kan alvast bedankt :)

8. Krinion

Krinion Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een beetje rondgekeken en heb gezien dat alle speakersets met TOSlink boven de 200 euro uitkomen. Zijn er ook setjes onder de 100 euro?

9. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Er moet nooit niks.
    Gewoon zelf luisteren tot je voor jezelf de goede balans heb gevonden.

10. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Misschien dat je een overjarig model kan kopen voor ± € 150

Hou er wel rekening mee dat het setje het DD5.1/DTS signaal via TOSlink kan decoderen want anders heb je er nog niets aan.
    Er zijn namelijk goedkope setje die alleen een mono/stereo signaal via TOSlink kan verwerken.

Het probleem wordt veroorzaakt door een conflict met de handshake.
    Doordat de Onkyo uit staat komt het signaal van de UPC-box niet over bij de HDTV !

11. Volkoren

Volkoren Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een best wel lastige vraag als het goed is, hier komt die:

Ik heb een Sharkoon 5.1 gaming headset, en die wil ik graag gebruiken als het laat is zodat die buren geen last hebben van mij. Nu heb ik op dit moment mijn headset op mijn audio out van mijn TV aangesloten, maar helaas geeft die geen 5.1 door. Een dongle is wat mij betreft geen oplossing want wil via HDMI spelen.

Ik wil namelijk ook mijn computer aansluiten op de versterker/receiver/geluidskaart. En dat ik dan kan kiezen tussen het geluid van de headset of de boxen. Ik zie alleen maar receivers met 1 hdmi uitgang en dan ook gelijk composiet, dus dan geen uitgang voor mijn computerboxen. Bestaat hiervoor een oplossing of is het onmogelijk om mijn xbox zo aan te sluiten?

12. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Wat jij eigenlijk nodig hebt is een surroundreceiver met 1 of meerdere hdmi ingangen en een optische UITgang.

(geen enkele hdtv geeft overigens 5.1 door en dit heeft te maken met een overeenkomst met de filmmaatschappijen om kopiëren tegen te gaan).

Je hebt dan ook nog een koptelefoonaansluiting nodig zodat je het geluid naar je pc speakers kan laten lopen. Let wel: dan moet deze speakerset wel een gewone aansluiting hebben zoals een enkele 3,5 mm minijack en niet 3 van die stekkertjes.

Laatst bewerkt: 4 jul 2010
  13. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    heb ik met de Onkyo TX-SR307 ook optische kabels nodig of heb ik dan aan allen hdmi genoeg?

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Neen, bij de 307 moet je ook nog een optische kabel inpluggen.

15. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor via HDMI kan er gewoon Dolby Digital en DTS worden doorgegeven via de Xbox 360, PS3, Blu-ray spelers, HD-DVD spelers, DVD spelers en UPC/Ziggo HD STB's. Mijn Xbox 360 werkt zonder problemen met slechts één HDMI kabeltje.

Laatst bewerkt: 10 jul 2010
  16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Neen, dat is niet waar. De 307 kan namelijk geen audio uit de hdmi halen

Kijk maar s op www.onkyo.nl - products - archive en toets in tx-sr307
    Bij het 2de tabblad Features staat

3 HDMI™ Inputs and I Output for Video
    HDMI Pass-Thru* (Version 1.3 Compatible with 1080p, Deep Color™, and x.v.Color™)

met een * die naar onderen verwijst en daar staat

* A separate audio connection is necessary to process multichannel
    audio.

De nieuwe 308 heeft de optische kabel niet nodig en doet alles gewoon over hdmi. De 507 kan dit ook gewoon.

Laatst bewerkt: 10 jul 2010
  17. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt ferry
    wat kan ik nog voor m'n panasonic sa-bt200 krijgen?
    wil nu echt iets met meer mogelijkheden

18. ViPeR!

ViPeR! A Turk With 2 Guns

Leuk Bevonden:
    0
    Ben van plan een Logitech Z-5500 te kopen, heb geen grote kamer dus hoef ook geen super set.
    Maar weet niet precies als de huidige setup wat ik in gedachte heb werkt.

PC aangesloten via HDMI naar TV
    X360 aangesloten via HDMI naar TV
    Digitenne aangesloten via SCART naar TV

(Samsung LE32A456)

Wat ik dan in gedachte heb is via de TV z'n Optical Out naar de Z-5500 te gaan.
    Zal alle HDMI/SCART poorten z'n geluid dan door Optical geven? Stel dat het werkt, maar zal er dan verlies zijn in het kwaliteit?

19. Ryan Mckane

Leuk Bevonden:
    2
    Weet iig wel dat het via audio out wel werkt.
    Betwijfel of je TV DTS/DD etc. decoders aan boord heeft dus je zal geen echte 5.1 hebben (geloof ik)
    Het is altijd beter om zo min mogelijk tussenstations te gebruiken, ik zou zie a zo een toslinkje van 360 naar jou Logitech setje leggen.

20. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    De tv stuurt nooit 5.1 uit bij aansluiting van een extern apparaat.

Je moet de optische kabel vanuit de xbox direkt naar de Logitech laten lopen.
    Als je meerdere apparaten hebt met een optical kabel, koop dan een optical switch (geen splitter) van een tientje.

Laatst bewerkt: 15 jul 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina