1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    je wil toch wel een 1.4 tussen de tv en reciever om het geluid van de tv door diezelfde kabel naar de reciever te kunnen sturen?

2. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Dat moet dus wel een 1.4 zijn? En waarom zou dat met een 1.3 niet kunnen?

3. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb mijn bedenkingen bij HDMI 1.4

Sony heeft altijd gezegd dat de PS3 (HDMI 1.3 ) geschikt is voor het doorgeven van 3D.
    Waarom zou ik dan een HDMI 1.4 kabel moeten kopen !?!

Moest vorige een nieuwe HDMI-kabel hebben en ik heb me weer een 1.3 kabel gekocht.
    Als ik zou overstappen op 3D dan probeer ik eerst mijn 1.3 kabels.

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    omdat die dat niet ondersteunen dacht ik. Ik meen dat dat een feature is die vanaf 1.4 geintroduceerd is

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    1.4 heeft een audio return channel. Dus het geluid van je tv (misschien bij digitale tv) naar je reciever via dezelfde HDMI 1.4 kabel.

1.3 heeft dat dus niet. Daarnaast ondersteund HDMI 1.4 dus 3D, Ethernet en 4k x 2k resoluties (4096×2160p24 = toekomst).

Over de kwaliteit kabels, koop er niet één van 2euro, maar ietsje meer zodat de bouwkwaliteit goed is. Maar verder maakt het helemaal niks uit omdat het een digitaal signaal is. Een beetje kort door de bocht: het werkt of het werkt niet.

Zodra het signaal uit je versterker naar je speakers gaat is het inmiddels weer een analoog signaal geworden, puur het geluid zeg maar. En analoog signaal heeft niks te maken met die standaarden. Vanaf het moment dat het signaal analoog is gemaakt gaat de kwaliteit van de speakerkabels wel meespelen. Maar daar hoef je je geen zorgen over te maken (tenzij er geen speakerkabel bij je Onkyo setje zit, want dat doen ze soms).

6. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    ps3 doet wel 3d over hdmi 1.3 maar ik denk dat de kans groot is dat dit 1080i is.

hdmi is altijd backward compatibel en dus doet al je hdmi 1.3 apparaten het gewoon.

Bedenk wel dat bij 1.4 àl je apparatuur dit moet ondersteunen. Je kunt wel denken dat er een audio return van de tv door de hdmi kabel gaat, maar als je tv geen 1.4 heeft, gaat dit niet werken.

Ik gebruik al jaren de hdmi 1.3 van Het Onderdelenhuis van een tientje en die doen perfekt 1080p met dolby true hd.
    Ook is mn tv gecalibreerd met deze kabels en ook hij vond ze top.

Laatst bewerkt: 8 aug 2010
  7. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    1080p betekend wel dat er een gigantische hoeveelheid data op de BD disc zal moeten staan.
    Denk dat de film Avatar 3D niet eens op een normale 2 laags BD disc zal passen.

Dat is bij digitaal wel zo , het werkt of het werkt niet.

Een HDMI 1.0 t/m 1.4 ziet er precies het zelfde uit.
    De stekker is het zelfde als het aantal draadjes door door de kabel lopen.
    Het enige verschil zit hem in het woordje gecertificeerd.

Het verschil zit hem in de afscherming tussen de verschillende onderlinge kabeltjes.
    Een dure 1.3 kabel zal net zo goed moeten zijn als een goede 1.4 kabel.

Daarom kijk ik bij het kopen van een HDMI-kabel altijd naar dingen.
    1. dikte van de kabel.
    2. naar de stekker.

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, de speakerkabels voldoen dus, qua HDMI-kabels maakt het dus niet uit of je een goedkope of een dure neemt, maar je moet wel ff kijken naar de bouwkwaliteit, dus niet de allergoedkoopste nemen, maar een kabel net daarboven van een a-merk.

Nou zit ik alleen nog even met welke versie HDMI ik wil nemen.

In principe voldoet 1.3 dus voor alle technieken behalve 3D, maar wel voor FullHD, TrueHD en DTS HD? Maar dan zit je dus met dat stukje TV <--> Receiver, omdat Xbox en BD-speler qua beeld via de Receiver naar de TV lopen, maar de TV moet qua audio weer terug naar de receiver. Daar moet ik dus een 1.4 kabel voor hebben? Of kan ik beter voor de zekerheid maar gewoon overal 1.4kabels tussen planten? Ik kan ze iig kort houden, omdat de apparatuur bij elkaar komt te staan, dus dat scheelt weer in kwaliteitsverlies.

9. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Waarom moet je geluid van de tv weer terug naar de reciever ??

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Om het geluid van de tv via de boxen af te spelen.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Dan moet zowel de tv als reciever 1.4 (retour-audio) ondersteunen.
    Tussen mijn Onkyo en Bravia ligt een normale cinch-kabel , meer dan Stereo gaat er toch nooit door.
    Veel gebruik maak er toch niet van omdat bijna altijd kijk naar digitale tv !

12. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dus? Heb je dan een verbinding tussen je DTVbox en Receiver? en geluid gaat dan via receiver naar speakers en beeld door via kabel naar TV?

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Helemaal goed.
    Alleen voor het analoge geluid loopt er een kabeltje van tv naar Onkyo.
    Maak hier alleen gebruik van als er een storing zal met digitale tv , maar dat komt bij Ziggo gelukkig heel weining voor.

Ik ken zelf mensen die het beeld via HDMI hebben lopen en het geluid via Toslink of zelfs Cinch (tulp).
    Mijn zwager maakt het zelfs nog gekker.
    Bij hem loopt het beeld via de scart en het geluid gaat via de Coaxiaal ingang :F:

14. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Dan hoef ik dus geen 1.4 kabel te hebben met een audio return channel, omdat ik ook een dtv en hdtv box krijg, dus dat zal wel met hdmi gaan dan, maar zal iig zn eigen verbinding krijgen. Worden het gewoon een setje 1.3 kabels van 10-15 euro per stuk ;)

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    In mijn audio/video meubel liggen nu ook 5 HDMI 1.3 kabels.

1. Interactieve HD-decoder.
    2. Xbox360 Elite.
    3. PS3 launch voor games en SACD's.
    4. Sony BDP-S350 BD-speler.
    5. van Onkyo naar Bravia FullHD.

Heb bij de MM 2 weken een 2m HDMI-kabel gekocht voor € 12,95

16. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, het kabeltje van de Audio Dongle, van kop die in de Xbox gaat tot verdeelstukje met optische uitgang, is dat ook optisch?

Die KPN-box die ik krijg met Digitale en HD zenders, wat voor kabel loopt er naar die mediabox toe en van de mediabox? Is die laatste een HDMI naar de Receiver? Hopelijk krijg je die kabels erbij van KPN.

Dan heb ik zelfs nog een HDMI ingang te weinig op de receiver.
    Ik moet een poort hebben voor KPN box, xbox, laptop en bd-player, allemaal hdmi's en dan nog een hdmi naar de tv.

17. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als je de Xbox360 gaat aansluiten via de HDMI dan heb je de Audio-Dongle (toslink) helemaal niet nodig omdat het audio-signaal door de HDMI-kabel gaat.

18. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Weet ik, maar die gebruik ik voor de 5.1 headset. Dus daarom vroeg ik me af of dat stukje kabel dat aan de Audio Dongle zit van Xbox naar dat blokje met de rood/wit en optische uitgang ook optisch is.

Ik heb een organogram getekend van de hele situatie en kom wss 1 HDMI-poort tekort, maar ik weet niet zeker wat voor verbindingen die Digitale/HD TV box van KPN meebrengen, zowel naar de box toe vanaf beneden en vanaf de box naar tv of receiver.

19. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Voor de duidelijkheid, zo komt het er als het goed is uit te zien:

20. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voor de HDTV-box van KPN heb je ook een LAN-aansluing nodig !!

De HDTV-box heeft naast een Scart- en Composiet-aansluiting ook de beschikking over Component en HDMI.

Kijk eens in de gebruiksaanwijzing van de Onkyo of deze een Component signaal kan omzetten naar HDMI.
    Je zou dan de HDTV-box via Component kunnen aansluiten.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina