1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Serieus? Waarom dan? Hebben we bij onze Mediabox van UPC nu niet. Wat voor kabel gaat daar nog meer naartoe? Of is het alleen LAN? Want die kan dan via de switch, of is het signaal dan te zwak? Voor de duidelijkheid, dit is de 2e box, de rest van KPN komt gewoon beneden.

Ok, dan moet ik dus 1 apparaat skippen, of afwisselen, want ik heb 4 apparaten en maar 3 HDMI in-poorten. Ik zal even in de manual kijken of hij component kan omzetten naar HDMI.

Laatst bewerkt: 8 aug 2010
  2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Heb een tekening bijgevoegd bij mijn overige post !!

Het tv-signaal loopt net als bij Tele2 via internet.
    Volgens mij haal je Digitenne en HDTV door elkaar.

3. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, ik zag het later ;)

Ik wist niet dat het tv-signaal via LAN liep. dat is wel makkelijk, want ik heb op mijn kamer nog een switch liggen met een kabel vanaf de modem beneden en die loopt naar mn xbox en naar de pc op zolder. Dan kan ik daar een kabel vanuit laten lopen naar de kpnbox ipv de kabeltv-kabel (RF?) die er nu nog ligt. Digitenne ken ik niet, maar onze mediabox met digitale tv van UPC die we nu hebben is nog gewoon aangesloten met Scart en met RF-kabels, vandaar ;)

Is het signaal sterk genoeg als ik op die switch dan nog een lijn aanleg voor de KPN Box?

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Maak je over de signaal-sterkte maakt niets uit omdat een upt-kabel maximaal 100m lang mag zijn.
    Het enige wat je wel goed moet onthouden is dat een HD-signaal behoorlijk veel band-breedte vraagt.
    HD-zenders kijken en tegelijk downloaden/online gamen kan voor problemen gaan zorgen.

5. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ik kan niet vinden of ie component omzet naar HDMI, maar ik kan mn laptop natuurlijk ook met een TOSlink aansluiten, toch? Het gaat toch alleen om de muziek, dus alleen audio en geen Surround. Dan kan ik de KPNbox, Xbox en BD-player via HDMI aansluiten. Overigens kan mn Receiver een Audio Return Channel instellen, maar dat is dus niet nodig. Nou ben ik alleen nog even nieuwsgierig naar dat stukje kabel van de Audio Dongle, of dat optische kwaliteit is.

6. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, dus is de (W)LAN opstelling op deze manier wel te prefereren dan? Want beneden staat dan dus ook nog een tv met zo'n KPN-Box.

7. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Toslink = optisch = digitaal dus ja dat kan uiteraard voor je laptopaudio, en ook surround sound.
    Je dongle heeft een optische uitgang toch? (Naast die rood-wit) dus ja dat is ook optisch.

Lees op wikipedia even wat over optisch en hdmi etc. Want dit zijn hele basic vragen. :9

8. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, dan is dat ook rond. Het enige waar ik nog mee zit zijn de internetverbindingen, zowel bekabeld en draadloos, of dat allemaal genoeg kwaliteit blijft geven met al die lange verbindingen, splitsingen en apparaten.

Geupdate schema:

9. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    ik gebruik zelf ook een optische kabel vanuit mn xbox naar mn surround headset, terwijl de xbox gewoon via hdmi aangesloten is op de onkyo en dus ook surround over de speakers heb als ik de headset niet gebruik

10. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ja, dat doe ik dus ook. Er zit nog een foutje in het schema, de pc boven is rechtstreeks met de modem beneden verbonden, niet via mijn switch. er loopt alleen wel een tv kabel via het aansluitpunt beneden naar mediabox upc, naar mijn tv naar tv op zolder, maar als er straks nog extra internetkabels bijkomen haal ik die tvkabel eruit en dan hebben we maar geen tv op zolder.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik op de site kijk van KPN kijk dan is de langzaamste abonnement 8/1 al geschikt voor het opnemen (bijv Ned1) en tegelijk kijken naar Ned2.

12. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    je internet verbinding is geen probleem

13. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Ok, nou dan is het op papier allemaal klaar! \o/ Voor dit stuk alvast heel erg bedankt!! :thumbs:

Morgen komt de tv binnen en ga ik HDMIkabels en optische kabels kopen. Dan kan ik alles gaan verbouwen en aansluiten en dan begint het testen, uitproberen en instellen ;) Ik zal wel een foto maken als alles staat.

begin september komt de KPN monteur, kan dat allemaal geregeld worden met tv en internet en dan kan de oude tv-verbinding eruit en verkort worden naar de tv op zolder zodat die niet meer door alle kamers op de 1e verdieping loopt :p

14. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Wat een schema.. 8) Ik zie nu al de draden chaos haha.

Tussen de 360 en je dongle zit geen extra optische kabel he, dat is gewoon die dongle zelf.

Even om verwarring te voorkomen. :9

15. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    weet ik ;) dat pijltje is dat kabeltje van de Dongle zelf, om het schema volledig te houden :9

Ja, het worden idd heel wat kabels, maar dan kan niet anders als je deze apparatuur hebt, en ik denk dat ik nu niet heel veel minder heb, dingen worden alleen vervangen. Ik heb nu ook een Laptop, tv, xbox, headset, home cinema set, internetverbinding en tv-verbinding.

16. Arjan

Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Volgens een woordvoerder van Sony zal de PS3 voor Blu-ray films gewoon 2x een 1080p/24Hz plaatje weergeven. De maximale bandbreedte van de HDMI 1.3 specificatie is immers gelijk aan die van 1.4.

17. averagegamer

Leuk Bevonden:
    13
    Nou, mn Audio Dongle is verzonden door DealExtreme, 4a5 dagen na bestelling, dat gaat dus nooit lukken in een week zoals sommigen zeiden ;) Volgens de site duurt versturen 10-13 dagen, maar via de Air Mail moet dat toch sneller gaan dan dat?

18. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Ik verkoop de originele :p Voor 15,- inclusief verzendkosten

19. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  20. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Heb nu ff 1 kabel gestript. Een stukje dat 2x de lengte van de adereindhuls heeft. Dat stukje heb ik dubbel gevouwen en in de huls gestopt. Deze gekrimpt en in de banaanplug gedaan. Nu is het zo dat 1 schroefje de huls vast klemt en de andere gewoon de speaker kabel. Is dit zo goed of moet het op een andere manier?

Hier een foto:

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina