Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Zou geen mogen zijn omdat de stroom toch altijd de weg van de minste weerstand neemt.
    Door het 2e vast te draaien om de mantel heb je wel een soort trekontlasting gemaakt.

De banaanstekkers die ik nu gebruik hebben maar1 schroefjes.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Melbuuln: over onze Onkyo...

Wanneer ik een film kijk dan staat de receiver automatisch op Pure Audio (dacht ik. het scherm toont dan geen enkele info en het blauwe ledje brandt).
    Ik hoor dan heel duidelijk de surround effecten, prachtig!

Echter, ik vind dan de subwoofer nogal tam en dus klik ik 2 keer op game of movie (bij het gamen vind ik het geluid ook te mager van de subwoofer) en dan komt de set helemaal tot leven. Geweldig geluid, maar.....dan hoor ik geen surround effecten meer!

De receiver schakelt dan ook over op dolby PII en dat is geen echte surround.

Is er een stand waarbij je wèl de echte surround hebt, maar dan mèt de kracht van de subwoofer?

3. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    Kan iemand mij helpen, ik heb een samsung ht-c5500 home cinema set gekocht. als ik een cd in doe maakt hij wel geluid en als ik tv kijk niet. ik heb hem aangesloten met een HDMI kabel. de tv is ook een samsung en daar zit hij in HDMI poort 1 en in de het setje in de HDMI-out port. wat doe ik verkeerd?

ik dacht dat moet wel goed gaan 2 keer het zelfde merk maar als ik mijn afstandbediening van het ene apparaat gebruik doet hij het op de ander... makkelijk dat anynet.....

thanks alvast

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Als je het geluid van de tv wilt horen wie de C5500 dan zal je tussen de tv en C5500 een extra audio-kabel (Cinch) of Toslink* (Optisch) kabel moeten aansluiten.
    Geluid terug sturen via de tv naar de C5500 via de zelfde HDMI-kabel kan niet.

* = De tv moet dan wel een optische uitgang hebben en de C5500 een optische ingang.

Ben even aan het spelen geweest met de verschillende instellingen echter zonder resultaat.
    Heb de subwoofer op +10DB staan als ik een film kijk via Pure Audio.
    Het zou mooi geweest zijn als ik de volume van de subwoofer direct kon regelen met de afstandbediening.

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Van het weekend de instellingen van mijn Onkyo maar een keer resetten.
    Vanavond naar de blu-ray Planet 51 gekeken en de dialogen via de center waren soms heel slecht te verstaan.
    Automatisch zette die de volume iets hoger , op een gegeven moment stond de volume zelfs op 50.

6. Hempie

Hempie Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoi allemaal,

Ik heb de posts op dit forum gelezen en wil even een korte vraag aan jullie voorleggen. Puur om na te gaan of ik het goed begrepen heb.

Ik heb boxjes gekocht (Logitech x-540 5.1) met het idee dat ik deze aan zou kunnen sluiten op de xbox. De boxjes beschikken niet over een optische ingang of uitgang. Ze zijn eigenlijk puur voor de computer (om aan te sluiten op een geluidskaart). Als ik het groene stekkertje van de drie stekkertjes (groen / zwart / oranje) aansluit achter in mijn tv, dan heb ik gewoon stereo geluid. Er is geen enkele manier om de boxjes zo aan te sluiten op de xbox dat ik echt dolby surround geluid heb? Ook niet middels een receiver of iets dergelijks?

7. Distoration

Distoration Da diii

Leuk Bevonden:
    32
    Nee, je zult echt iets moeten kopen waar een optische ingang bij zit, alleen zo krijg je echt 5.1 geluid.

8. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Die 5.1 speakers zijn eigenlijk alleen bedoelt voor het aansluiten op een 5.1 geluidskaart van een computer.
    Voor een console (Xbox360 en PS3 ) zijn ze helemaal niet geschikt.

9. stitchy

stitchy Yeah sure

Leuk Bevonden:
    0
    Melbuuln, hartsike bedankt!! hij doet het met een optische kabel. het kan zo makkelijk zijn je moet het alleen even weten! SUPER!

10. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Nieuw speakers, even ter indicatie:

Beetje overkill voor op mijn slaapkamer wel. :+ (ik ben 1,88m)

11. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand een site waar ik online met bankkaart kan kopen en ook redelijk goedkoop? ofwel enkele winkels? voor een goed surround/Dolby Digital system. En heb ik extra kabels nodig?
    Zie dit echt wel zitten. Vooral om dat mij kamer binnenkort serieus gaat veranderen.

Laatst bewerkt: 12 aug 2010
  12. dragonithe

dragonithe Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hey iedereen,

ik heb een klein probleempje, ik heb namelijk twee geluids systemen. Namelijk een 5.1 suround set van creative (type onbekend, ik heb deze namelijk gekregen) en de roccat kave (suround headset).
    Ik zou deze graag bijde op mijn Xbox EN pc willen aansluiten (s' middags de set van creative en s' avonds de Kave).

Nu ben ik alleen helemaal radeloos hoe ik dit moet doen, dus hulp is zeer op prijs gesteld.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De meeste winkels (BCC , Mediamarkt) hebben naast hun winkel ook een online -shop.
    Bij de BCC online een JBL 200.5 speakerset gekocht voor maar € 149.

Wat bedoel je met set ??
    Moet het een alles-in-1 setje zijn of zoek je een set met losse versterker/reciever , Blu-ray speler en luidsprekers.
    Kijk anders eens naar losse setjes van Onkyo of Harman Kardon.

Hoop niet dat je nu nog radelozer wordt.

Als ik het goed heb hebben zowel de Creative als Roccat een 3 of 4 losse 3,5mm jackplug aansluiting.
    Deze apparaten zijn dus alleen geschikt om aangesloten te worden op een 5.1 geluidskaart van een computer.
    Met een console zoals de Xbox360 of PS3 zal je er nooit geen surround sound uit kunnen halen !
    Om te kunnen gamen in surround heb je voor de Xbox360/PS3 minimaal een optische aansluiting nodig.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat kan alleen als je speakers en receiver van hetzelfde merk zijn. Een kennis van mij heeft een harman/kardon receiver met dezelfde speakers als ik (ook Harman/Kardons) en die kan dit wèl met de afstandsbediening.

15. dragonithe

dragonithe Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus als ik het goed begrijp is het niet mogelijk om mijn "geluidssysteem" aan te sluiten op mijn xbox omdat deze 3,5mm jack's gebruikt?
    *damm*
    Maar is het niet mogelijk om optische kabel aan een geluidskaart te koppelen om zo het geluid door te sturen naar mijn "geluidssystemen"?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je wil nu de Xbox360 via een optische kabel verbinden met de geluidskaart van de computer ??

17. dragonithe

dragonithe Member

Leuk Bevonden:
    0
    hmm, dit zou mischien wel kunnen aangezien ik op mijn geluidskaart van mijn computer een optische input heb, en op mijn tv heb ik een optische output.
    Dus mischien kan ik zo 5.1 geluid krijgen als ik deze twee vebind met een optische kabel :):)

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Wat schiet je er mee op als je je tv via optical aan je pc verbind? Het gaat toch om het geluid van de 360? Dat is echt geen 5.1 meer op het moment dat het al door je tv is geweest en de optical out uitkomt

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je tv stuurt namelijk geen 5.1 uit op de optical, wanneer het geluid van een aangesloten apparaat afkomstig is.

Of je wilt de optische kabel vanuit je xbox verbinden met de optische input van je geluidkaart waaraan je surroundset zit? Het zou me verbazen als het zou lukken (en dan bedoel ik ook echt surround).

Laat trouwens ff weten hoe de surround headset bevalt!

Laatst bewerkt: 12 aug 2010
  20. averagegamer

averagegamer Active Member

Leuk Bevonden:
    13
    Is dit dezelfde Onkyo die ik ook heb? Want ik ben nog niet toegekomen aan de instellingen ervan, maar de film die ik gekeken heb vond ik nog niet top qua surround geluid/surround effect, alleen als het overall volume heel erg hard stond, maar mss moet ik ff de handleiding door gaan lezen. En mn boxjes staan niet echt achter me, maar meer ernaast, en erg dichtbij.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina