Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martijnn

Martijnn Disco disco, good good!

Leuk Bevonden:
    764
    Ik heb nu de Philips HTS7200 home cinema set. 2.1 virtual surround. Maar is er een set van 2.1 of 5.1 rond de 500/600 euro die veel beter is dan deze Philips?

De kabels van de Philips zijn ook te kort en door de onhandige aansluiting zijn er geen andere kabels voor.

2. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk eens naar een echte 5.1 setje van Onkyo of Harman Kardon ;)
    Setjes bestaan uit een reciever + speakers + dvd- of Blu-ray speler

3. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Is dat veel beter dan een Philips set? En is het bij zulke systemen mogelijk om zelf nieuwe audiokabels aan te sluiten?

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Er zal een hele nieuwe wereld voor jouw open gaan ;)

Een losse reciever is een digitale tuner + versterker in 1 apparaat.
    De meeste setjes hebben een HDMI aansluiting en ondersteunen Dolby TrueHD en DTS-HD.

Onkyo HT-S5305 (zwart en zilver). , prijs ± € 450

Achterkant van de reciever.

5. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Toch maar es kijken voor zo'n setje dan. Is bijna alles van Onkyo wel goed? En ben ik er 100% zeker van dat het beter gaat klinken dan de Philips HTS7200 ongeacht prijsklasse?

Ik kan er namelijk weinig kieskeurig reviews van vinden, en van de Philips HTS7200 wel, die kwam behoorlijk goed uit de test.

Zou dit een goede keuze zijn? http://www.bcc.nl/product/onkyo-htbd6315

Of deze: http://www.bcc.nl/product/harman-kardon-cinst200ii

Ik heb er een gevonden: denon dht1311xp schijnt een goede te zijn! Denon een goed merk?

Laatst bewerkt: 30 okt 2010
  6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Denon is een top merk !!

Merken die je veel tegenkomt zijn Onkyo , Harman Kardon , Yahama , Denon en Marantz.
    Heb zelf een Onkyo TX-SR606 dit is een 7.1 reciever.

7. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Ik denk dat ik volgende week de Philips HTS7200 maar ga omruilen tegen de denon dht1311xp.

Volgens mij moet dat veel beter klinken, de set kost btw 599,-. Versterker en 5.1 speakers. Geen speler bijgeleverd, maar dat kan altijd nog.

Ik denk dus wel dat ik er kwa geluid en kwaliteit op vooruit ga als ik een Denon set koop.

Kun je een Denon instapmodel zoals deze 1311XP vergelijken met een geluidssset zoals de Logitech Z5500?

Laatst bewerkt: 30 okt 2010
  8. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    jongens ik heb een vraag, als ik n speakerset van logitech op de koptelefoon aansluiting van mijn philips lcd aansluit
    dan moet ik toch het volume kunnen regelen via de tv??
    maar toen ik n goedkoop setje van labsound of zoiets had aangesloten
    kon ik m harder of zachter zetten maar geen verschil
    iemand n oplossing?

9. hayabusa halo

hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

Leuk Bevonden:
    253
    Ik wil een z5500 halen

tv en xbox aansluiten, possible?
    sateliet speakers zijn draadloos verbonden met de ´hoofdspeaker´? Maar krijgen wel stroom via een stekker?

Slimme keus of is er iets beter met de zelfde prijsklasse.

Wil al heel lang in dolby surround gamen! Maar noooit van gekomen.

10. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Z5500 is niet draadloos, en dat is heel goed te doen via de tv. In z'n prijsklasse een topset.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Achterkant van de Z-5500 ;)

De tv sluit je aan op de groene jackplug ingang en de Xbox360 sluit je natuurlijk via een glasvezel (toslink) aan op de Digitale Optical.

12. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    De tv op de groene stekker?

Ik zou het anders doen, de set via de optische kabel op de tv aansluiten en met HDMI de xbox 360 op de tv. Zo loopt het via de tv.

13. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Ben nog geen tv tegenkomen die een HDMI-signaal (DD5.1) kan omzetten naar een optische (DD5.1) signaal.
    Als het wel mogelijk is gaat er dan niet teveel tijd verloren met het decoderen ?!?

14. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Het werkt toch gewoon als je de optische kabel van een geluidsset in de tv doet. En het geluid via de tv laat lopen? Bijvoorbeeld via de HDMI kabel van de xbox 360 naar de tv.

Xbox 360, stuurt informatie naar de tv door, de tv stuurt de geluidsinformatie via de optische kabel door naar de set.

Bij mij werkt dit gewoon hoor.

Hoe wil je dat groene stekkertje op de tv aansluiten dan? Via de headphones ingang? Dat groene stekkertje alleen geeft geen 5.1 door.

15. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Weet niet welke tv jij hebt maar de meeste tv zetten alleen een HDMI (DD5.1) naar een normale Optische stereo signaal !

16. Metal Mark

Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    454
    Weet jij ook waar dat meest rechtse knopje voor staat? Naast de Optische? 6ch direct

*Heb de set al jaren en kom opeens een knopje tegen 8)

17. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Wat klinkt die Z5500 maar treurig nu ik die Philips HTS7200 een beetje gewend ben.

Die Philips ga ik trouwens inruilen voor een Denon 1311XP receiver met speakers set. Schijnt veel beter te zijn, je kunt deze set ook makkelijk uitbreiden.

18. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    iemand?

19. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Neen dat werkt niet. Wanneer er een extern apparaat op de tv wordt aangesloten, downmixed deze het geluid naar stereo wanneer de optische uitgang wordt gebruikt.
    Komt door kopieerbeveiliging.

Heb pas 1 keer gehoord van iemand met een Loewe icm externet aansluitingskastje die beweerde dat hij echt 5.1 had. Het kan best zijn dat jij geluid hoort uit al je speakers, maar dat wil nog niet zeggen dat dit ook daadwerkelijk 5.1 is ;)
    (all channel stereo bijvoorbeeld)

Pas wanneer er gekeken wordt via de interne hd-tuner naar een hd-zender met surround, gooit de tv 5,1 door de optical out.

Zoals Melbuuln het zegt lijkt me correct. Tv op de groene, want die is toch stereo.

Laatst bewerkt: 31 okt 2010
  20. Martijnn

Leuk Bevonden:
    764
    Hmm, dan heb ik me toch laten foppen :D Ik had echt het idee dat ik naar surround geluid aan het luisteren was. Volgende keer dus de xbox 360 rechtstreeks op de versterker aansluiten?

Maar ik de meeste games hoor ik dingen wel achter me die achter horen te zijn. Ook al is hij aangesloten via de tv, en dan pas naar de set. Hoe kan dit?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina