1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Dat zal voor de bovenbuurvrouw niet zoveel uitmaken. Misschien kan je je vraag beter even op htforum.nl zetten.

2. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik hoorde de mensen hier in huis ook wel eens zeuren over het laag. Sinds twee weken staat er nu een auralex gramma plaat onder. Geen gezeur meer! En het geluid is een stuk beter. Kost wat, maar dan heb je ook wat.

3. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zo'n speciale tegel onder de sub kan zeker helpen.

dan worden de trillingen minder in de vloer door gegeven.

is het alleen trillen waar ze last van heeft of kan ze ook gewoon meeluisteren met wat je draait? want dan heb je gewoon pech en woon je in zo'n gehorig huis dat je het wat zachter aan zal moeten doen :+

4. mr.elite

mr.elite Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt voor de reacties, ik geloof dat t trillen t grootste probleem is

hoe kan ik trouwens hier n foto plaatsen??

5. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Ikzelf gebruik voor foto's www.photobucket.com en is gratis

Daar upload je je foto's naartoe. Daarna kopieer je de link bij IMG code en die plak je in je bericht.

Laatst bewerkt: 26 nov 2010
  6. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    Mooie en scherp geprijsde Yamaha RX-V667 reciever bij iBood!

7. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb zojuist Samsung HT-C453 5.1 Home Cinema set besteld. En wordt woensdag geleverd. Wehkamp heeft een aktie dat je het NU kan bestellen en krijgen terwijl je over 5 maanden pas hoeft te betalen ZONDER rente. Dat liet ik mij niet voorbij gaan hehe :D

Nu is mijn vraag, als ik die aansluit via HDMI-uitgang > Samsung LE37C550 heb ik dan ook geluid op mijn Playstation 3?

Aansluitingen op de setje:

Optische ingang
    Component uitgang
    HDMI-Uitgang

Laatst bewerkt: 30 nov 2010
  8. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Er komt nooit geluid uit een Ps3:b:
    Je moet gewoon een optische kabel van je Ps3 naar je set aansluiten.
    Je hebt namelijk geen hdmi ingang in je set.

9. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Oke dat is duidelijk dan. En als ik de set via hdmi naar mijn TV aansluit. En de PC via HDMI verbind dan heb ik ook gewoon PC geluid?
    Maar omdat ik een hele goeie geluidskaart heb en die wil gebruiken is er dan een mogelijkheid die te verbinden naar Koptelefoon uitgang?
    Ik weet niet of een geluidskaart/home cinema set groot verschil is..

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    als jouw pc geluid via de hdmi kan doorsturen, kan je idd t geluid horen uit de speakers van je tv. Weet je zeker dat je pc dit kan?

verschil in kwaliteit met koptelefoonaansluiting tussen home cinema, pc of hdtv zal er niet zijn.
    Ik zie ook niet hoe en waarom je dat zou willen.

Wel zou je kunnen kijken hoe je t pc geluid over je surround kan krijgen.

11. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Ik gebruik geen onboard sound hé, heb een X-Fi Bravura geluidskaart
    en heb ik nog niet zo lang is heeft me best wat gekost. Daarom wou ik het geluid vanuit me geluidskaart hebben naar de TV.
    Want als ik die home cinema set aansluit via HDMi en zet me TV op ''Extended speakers'' dan zou ik togh gewoon geluid moeten krijgen vanuit mijn geluidskaart,
    als ik die aansluit op het koptelefoon ingang? Of praat ik nu beetje dom:+

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik weet niet welke tv je hebt, maar waarschijnlijk zit daar een extra uitgang op voor aansluiting van stereo zuilen? Zitten op mn Pioneer geloof ik ook.

Als je dus je homecinema aansluit met hdmi op je tv (wat je inderdaad moet doen) en je sluit op je tv nog 2 extra speakers aan, dan hoor je het geluid wat de tv doorgeeft. Dat is dan overigens stereo en geen surround..

Een geluidskaart aansluiten op een koptelefoonuitgang kan niet, omdat het een uitgang is en geen ingang.

Je overdrijft sowieso de capaciteit van je geluidskaart. Die kan waarschijnlijk niets/weinig meer dan de homecinema.

Sluit gewoon de homecinema met hdmi aan op je hdtv. Sluit vervolgens de pc aan via optisch, net als de xbox. Gebruik een optische switch als je ingangen tekort komt op de home cinema.

13. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Oké bedankt dat is wat ik wou weten :thumbs:

edit: Godver ik krijg het geluid niet op mijn PC :mad: Gewoon de dvd receiver aansluiten via HDMi kabel togh? en heb de PS3 aangesloten via een optische kabel die werkt wel gewoon.
    edit2: zou dit werken? http://www.allekabels.nl/Jack-Kabels/4/1510/Jack---Tulp-Kabel.html en dan de receiver op AUX zetten kan dat? Heb dit ergens gelezen.

Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Ik schreef niet voor niets
    als jouw pc geluid via de hdmi kan doorsturen, kan je idd t geluid horen uit de speakers van je tv. Weet je zeker dat je pc dit kan? ;)

Maar wil je het geluid van je pc uit de speakers van je tv horen, dan kan je een kabeltje van je pc naar een audio INput van je tv doen, mits de tv dit heeft.

Als je het geluid over je surround wilt (beter), dan moet je echt een optische kabel gebruiken. Alleen via hdmi of optisch heb je surround.
    Die geluidskaart van je heeft sowieso een digitale coax uitgang, maar volgens de tekening kan er ook een optische kabel op. (verloopstekker?)

Met een optische switch van 10 euro kan je 3 optische kabels en dus apparaten aansluiten op 1 ingang van je receiver. Tot je dat hebt kan je in de tussentijd je eerder geplaatste kabeltje gebruiken, want dat kost ook niks.

Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  15. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Ik heb het al voor elkaar. Van deze cinema set komt echt hele mooie heldere geluid uit.
    Echter is die subwoofer beetje zinloos want er komt totaal geen bas uit, bij instellingen gekeken heb ik de sub op max gezet maar echter heeft dit niks geholpen misschien een beetje dan.
    Is dit bij elke cinema set zo? ik las ook iets bij ''review'' op de site waar ik hem kocht over of het een actieve subwoofer is en ze antwoorden nee, is het daarom dat er geen bas uitkomt?
    Als ik de bas op de PC verhoog knettert de rechts/links speakers een beetje.

edit: is het mogelijk om de sub te vervangen met een wel actieve subwoofer?

16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Waarschijnlijk heeft je receiver verschillende presets. Probeer de setting MOVIE. Dikke kans dat je sub ineens gaat knallen ;)

17. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Nee heeft die niet :9 Denk togh maar dat ik een keer die Z-5500 apart ga kopen voor de PC zelf. Ben zelf ook een muziek whore dus moet wel bas hebben :9 Me vorige speakers Z-2300 had geweldige bas erg zwaar :D

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Die instelling heeft die wel hoor ;)

http://downloadcenter.samsung.com/content/UM/201003/20100329191255375/HT-C450-ELS_NL-0225.pdf

blz 33

DSP (Digital Signal Processor)/EQ
    DSP (Digital Signal Processor)

: In DSP-modi worden
    verschillende akoestische omgevingen nagebootst.
    EQ : U kunt de opties ROCK, POP of KLASSIEK,
    etc., selecteren om het geluid optimaal in te stellen
    voor het muziekgenre waarnaar u wilt luisteren.

Druk op de knop DSP/EQ.
    POPS,JAZZ, ROCK

U kunt POP, JAZZ en ROCK
    selecteren, afhankelijk van het
    muziekgenre waarnaar u wilt luisteren.
    STUDIO Simuleert het geluid als in een studio.

CLUB Simuleert het geluid van een
    danceclub, met een bonzend ritme in
    de lage tonen.
    HALL Biedt een helder zanggeluid, alsof u in
    een concertzaal zit.
    MOVIE Geeft de sfeer van een bioscoop weer.
    CHURCH Geeft u het idee dat u in een grote
    kerk zit.
    PASS Selecteer deze optie voor nietspecifieke audio

Daarnaast staat een stuk over Dolby Pro Logic II

Dat is voor bronnen met stereo geluid. Hierin heb je onder andere MUSIC, CINEMA en STEREO

Voor meer bass bij het afspelen van stereo muziek

Daarnaast heb je nòg een functie die handig kan zijn en dat is
    P.BASSDe functie P.BASS versterkt de lage tonen om de lage
    frequenties te benadrukken. Werkt alleen bij 2-kanaals LPCM bronnen, zoals MP3, DivX, cd en WMA
    kanaals LPCM-bronnen, zoals MP3, DivX, cd en

De functie MP3 ENHANDCE biedt betere geluidskwaliteit door de samplefrequentie te verhogen

De P.BASS-functie is alleen beschikbaar bij 2-
    kanaals LPCM-bronnen, zoals MP3, DivX, cd en
    WMA.
    De functie P.BASS werkt niet in de modus DSP/
    EQ of Dolby Pro Logic II.
    Als u op P.BASS drukt in de modus DSP/EQ,
    wordt de modus DSP/EQ automatisch
    uitgeschakeld en de functie P. BASS
    ingeschakeld.
    De functie MP3 Enhancement is alleen beschikbaar voor MP3 bestanden

Het zijn nogal wat instellingen waar je uit kunt kiezen ;)

Laatst bewerkt: 4 dec 2010
  19. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Haha oke damn heel erg bedankt, heb het gedaan maar de bass is niet echt verbetert moet ik eerlijk zeggen maar wel een heel klein beetje. Heb nog één probleem de right/left speakers kraken/knetteren met explosies/hoge bass geluid is erg irrietant hoort net of ik ze aan het opblazen ben :mad: owja dit gebeurt alleen met games en muziek niet als ik bluray kijk op PS3.

edit: heb al wel een manier gevonde muziek te luistere zonder dat crackling geluid, ik laat mp3 streamen naar me ps3..

Laatst bewerkt: 4 dec 2010
  20. GtaGamerMG

GtaGamerMG GTA IV

Leuk Bevonden:
    0
    Wat ik mij afvraag is de Logitech Z-5500 niet wat verouderd voor nu nog te kopen met de Xbox 360. Hij kost maar 300 euro nog. Maar heb je niet voor 100 euro iets nieuwer en iets beter? Die nog wat meer bass enz heeft? Zoja, welke?

En hoelang zijn de speakers hun kabels? Wil spreakers ophangen rondom kamer.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina