1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KoB

    KoB Member

    Berichten:
    5
    Leuk Bevonden:
    0
    Op die fiets, daar had ik even niet aan gedacht|:-:x

    @ Smok3y: Lekker hoor!:9
    Ben zelf nog aan het twijfelen of ik een andere versterker/receiver zal kopen, ik ben nog wel tevreden over m'n AVC-A10SE maar ik mis het gemak van HDMI en echt 7.1 van m'n PS3.
    Misschien eerst maar een HDMI -> 7.1 Analoog convertor aanschaffen, aan de andere kant, als ik een versterker/receiver koop dan kan ik de Denon op m'n slaapkamer zetten (Hoezo overkill):D

    Ach ja ik wil zoveel, en prioriteiten stellen is nou niet m'n sterkste kant8)
     
  2. mrbeast

    mrbeast Beestie

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    2
    W8 kheb t al gevonden :p

    Ik zat zelf HD te spelen en zat naar mij set te snuffen en had de rode en witte cable in de home cinema set gestopt en blijkt normaal te werken maar ik had alleen ECHT surround bij MW2 en niet bij halo reach is dat?
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je kunt never surround hebben als je de rode en witte cinch/tulpjes gebruikt.
    De audioset verdeelt het stereogeluid over alle speakers, maar dat is geen surround natuurlijk.
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat noemen ze niet voor niets Virtual Surround ;)

    Gisteren kwam ik ook weer verschillende 5.1 setjes tegen waarop met grote letters stonden geschikt voor PS3 en Xbox360 :F:
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Inderdaad. Nou is t beter dan niets of stereo natuurlijk ;)
     
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Daarom luister ik ook nooit naar radio of speel cd's af in Dolby Prologic.
    Doe mij dan maar gewoon steentijd stereo.
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    bij muziek zeker ja! maar ik bedoelde t met games, want dan is virtual surround beter dan stereo vind ik.
     
  8. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe sluit je ze dan aan?

    Ik krijg waarschijnlijk maandag mijn set binnen. Die wordt natuurlijk exclusief kabels geleverd. Welke heb ik nodig om:

    * Surround XBOX360
    * Surround TV
    * Surround Laptop

    Te krijgen. Of is een van dit bovenstaande sowieso onmogelijk?

    Ik wil graag weten welke kabels ik moet halen. Dus als iemand het weet, dan ben ik behoorlijk dankbaar.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Heb je die Onkyo 508 gekocht?
    Als je een xbox met hdmi uitgang hebt, dan is dat makkelijk. Koop een hdmi kabel bij bijvoorbeeld Handyman voor ongeveer een tientje.
    Je sluit de xbox met hdmi aan op een hdmi Input van de Onkyo.

    Je moet nog een hdmi kabel kopen want die moet vanaf de hdmi OUTput naar de tv.

    Kijk je digitale tv en heb je een digitale decoder? Dan moet er een hdmi vanaf de decoder naar de Onkyo.

    Je laptop gaat lastig worden, omdat er maar heel weinig laptops zijn die geluid via hdmi eruit gooien en nog minder die dat in surround doen.

    Het lastige is dat je bij de Onkyo alles moet instellen: wat de decoder met het beeld moet doen (per ingang!) en wat die met het geluid moet doen (bijvoorbeeld Dolby Digital en ook weer voor iedere ingang).

    Het is niet heel moeilijk, maar er zijn heel veel opties en dan lijkt het moeilijk.

    Je moet dus ff kijken of je xbox hdmi output heeft . Er moet sowieso een hdmi kabel komen want die moet vanaf de Onkyo naar je tv.
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2010
  10. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Je zou ook tussen de laptap en Onkyo een optische-kabel kunnen leggen.
    Bij veel laptop's zit een optische-uitgang verwerkt in de 3,5mm speakeraansluiting.
    [​IMG]
     
  11. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja het is inderdaaad de:
    OnkyoTX-SR508 7.1 Receiver met 5 HDMI 1.4 Aansluitingen
    Inclusief deze geluidset:
    Jamo 426 HCS 3 5.0 Speakerset

    Oke dat klinkt vrij duidelijk, maar nog twee dingen:
    - Ik heb géén digitale TV, is 5.0 of 5.1 dan nog wel mogelijk? Vanaf kabel dus?
    - Wat bedoelde je hierboven met: Koop geen rood met zwarte draden voor je speakers dan krijg je nooit dolby surround? Welke kabels heb ik dan nodig om van de versterker naar de boxen te komen?


    Dat ziet er vrij makkelijk uit. Toch nog een reeks vraagjes:

    Laptop:
    - De kabel die jij weergeeft moet dus in het koptelefoon-aansluiting in de laptop?
    - Weet je ook waar deze kabeltjes dan (goedkoop) te verkrijgen zijn?
    - Werkt een HDMI kabel tussen de laptop en versterker dus waarschijnlijk niet?
    - Moet je deze links boven aansluiten aan de achterkant dan? (zie plaatje hieronder)


    Xbox 360:

    - Op het tweede plaatje hieronder staat een foto, die kabel heb ik. Moet ik die kabel met alle drie de uiteinden naar de reciever brengen? Door middel van losse plug ins? Deze zijn dan ook los te koop neem ik aan?

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het zijn een aantal vragen, maar ik hoop dat iemand ze alle zou kunnen beantwoorden alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2010
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    z als je n xbox hebt met hdmi uitgang, dan heb je enkel een hdmi kabel nodig voor 5.1 surround.
    als je n oude xbox hebt zondee hdmi, dan kan je n dongle kopen zoals op dat plaatje, maar je kunt ook n oude av kabel strippen zoals uitgelegd in de startpost.

    -zonder digitale decoder of cam-module kan je geen surround krijgen met je tv. De optische uitgang van n tv stuurt stereo uit, behalve bij t kijken naar hd-zenders icm n cam-module.


    - de opmerking over rood-witte tulpjes ging over deze aansluiting (rode en witte tulpjes) en niet over speakerdraad ;)
    -
     
    Laatst bewerkt: 26 dec 2010
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Als een oude xbox hebt hoef je niks te strippen. Dan heb je je av component kabel nodig. Daar zit een optische uitgang op. De rest is al genoemd.
     
  14. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Je hebt gelijk. Als je een oude xbox hebt, dan heb je ook geen hdmi natuurlijk ;)
     
  15. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Zo, alles is binnen en netjes aangesloten. Top apparatuur, ben er nu al erg blij mee.

    Maakt het uit als je de 'twee front-speakers en de center-speaker' op een dikkere kabel (gok 2,0 mm. koper) aansluit, en de twee kleine surround speakers op een dunne kabel (gok 0,75 mm. koper) aansluit? Zo heb ik het nu aangesloten maar ik moet zeggen dat met de (ingebouwde) radio je zeer weinig uit de twee surround speakers hoort. Is dit normaal? Ligt het aan de kabels of moet ik dat veranderen aan de instellingen? Ik stoor me er niet aan, maar vraag me af of dat normaal is.

    En Ferry, je zei dat je veel moest instellen in de receiver, ik heb tot nu toe nóg niks hoeven doen hoor. Tot nu toe aardig plug & play, naar de diepere instellingen ga ik echter nog wel een keer kijken.

    Een verkoper zei dat je met kabel TV wél surround geluid kon krijgen, door simpelweg een optische kabel erin te pluggen. Is dit de beste manier om geluid via de 5.0 set te krijgen vanaf de TV? Dan koop ik namelijk zo'n kabeltje.
     
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Op de Onkyo 606 kan ik met de functie NEO:6 het geluid mooi verdelen voor de verschillende speakers.
    Normaal staat het geluid van de tuner ingesteld op Stereo (front speakers).

    De kabels van mijn Front en Center speaker is 2x dik als die van de 4 surroundspeakers.
    Dat is zo'n probleem niet omdat het meeste geluid toch uit de Front en Center komen.

    Wat bedoelt de verkoper met Surround ??
    Dolby Prologic of Dolby Digitaal 5.1

    Er zijn maar weinig tv's die een ingebouwde DD 5.1 decoder hebben.
     
  17. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    idd, die verkoper lult uit zn nek. iedere hdtv downmixed t geluid naar stereo wanneer je vanaf n aangesloten apparaat kijkt.
    Alleen met n cam-module kijkend naar n hd-zender heb je 5.1 surround.

    niets in hoeven te stellen? je moet toch echt instellen wat de receiver met t beeld (upscalen, passthrough) of het geluid (stereo, dolby digital 5.1, neo II) moet doen en dat per input.

    je kunt t geluid wel manueel goed zetten iedere keer, maar dat is lastig.
    Ook heb je de surroundtest met de microfoon moeten doen, zodat de receiver het volume per speaker kan instellen.
     
  18. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo luitjes, ik ben nu ook reeds in bezit van een Onkyo 508, met een Canton 5.1 set. Bevalt goed, geluid is super.. Even een paar vraagjes om deze oude man te helpen..

    Ik heb alles aangesloten via HDMI.

    Mijn mediaplayer ( WD TV live ) op BD/DVD
    Mijn Humax decoder 5000C op CBL/SAT

    Is het raadzaam om de Audyssey2EQ te gebruiken, scheelt dat veel??
    Welke akoestische functie moet ik gebruiken zodat de receiver het beste signaal pakt..
    Is dat BD-direct??

    Ik heb van de week de blu-ray van Transformers gedowd, met HD master audio.. Maar volgens mij kan mijn mediaplayer geen HD audio aan ( geloof ik ) tenminste ik zie het niet staan in de display.

    Verder nog tips zijn welkom..
     
  19. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen,

    Ik heb advies nodig.O-)
    Ik ben op zoek naar een 5.1 setje, ik heb een budget van ongeveer 150 euro (kan oplopen tot max 200) ik ben op zoek naar een setje dat ik tegelijk kan aansluiten op mijn Xbox en PC en waarmee ik makkelijk kan switchen. Een DVD speler of iets dergelijks heb ik niet nodig. Ik ben geen audiofiel maar het geluid moet wel helder en de bass moet ook van redelijk goede kwaliteit zijn. Zijn deze eisen redelijk in deze price range?

    Alvast bedankt!
     
  20. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Nieuw kan je wel vergeten !

    Misschien dat je een 2e handse Logitech Z-5400 of Z-5500 onder de € 200 kan krijgen.

    Logitech Z-5500 € 269
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina