1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duke_Jay

    Duke_Jay Active Member

    Berichten:
    1.076
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja daar was ik al bang voor, ik had inderdaad ook al mijn oog laten vallen op ze Z5500, maar helaas ligt hij net buiten mijn price range. Noujah dan nog maar even doorsparen.:) Raar dat Logitech nog steeds een model uit 2004 gebruikt (de Z5500) dit zal er vast mee te maken hebben dat deze set van uitstekende kwaliteit is? :)
     
  2. dahouseman

    dahouseman The cake is a lie!

    Berichten:
    1.026
    Leuk Bevonden:
    0
    Precies! Dat aparaat is top voor zijn geldklasse. Veegt de vloer aan met veel aparaten van veel hogere geldklassen. Al heb je altijd baas over baas.
     
  3. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Het is een goed apparaat ja. Maar dat het beter is dan apparaten van veel hogere geldklassen moet ik je ongelijk geven. Zodra je de z5500 wat harder gaat zetten, klinkt het niet meer mooi.

    Heb nu een KEF set icm Marantz reciever, en dit klinkt echt zoveel beter dan de z5500. Het 5.1 effect is nu ook veel meer aanwezig dan bij de z5500
     
  4. Pologhini

    Pologhini Active Member

    Berichten:
    110
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet niet of mijn vraag hier thuis hoort maar ik ben aan het kijken voor een headset. De tritton AX pro of de Turtle beach x41. Heeft iemand hier ervaring mee? zo ja graag een reactie.

    Verwijder maar verkeerde plaats sorry!
     
    Laatst bewerkt: 6 jan 2011
  5. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
  6. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    En nu ??

    Een thread blindelings over kopieren kan iedereen !!
    Heb de nieuwe thread dan ook weer verwijderd !!
     
  7. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    Niet bij elk thread hoeft er iets bij;)
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Een goede startpost zonder fouten en dode links is heel belangrijk.
     
  9. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit te twijfelen over de aanschaf van een nieuwe speakerset i.c.m. een nieuwe receiver. Het gaat mij puur om films, muziek luister ik alleen met een verjaardag, maar dat is alles behalve prioriteit.

    Zou een onderstaande set wat zijn? Ik zit met een max budget van € 800,- denk ik. Dus receiver EN speakerset.

    Pioneer S-V320-QL
    http://www.kieskeurig.nl/surround_se...320-ql/245173/

    Of zou ik voor de Jamo S 606 HCS 5 kunnen gaan?
    http://www.kieskeurig.nl/surround_se...caties/309992/

    Ik kijk veel films en luister amper muziek, dus wil voor een surround set gaan i.p.v. een sereo opstelling.

    Ik weet niet of dit de juiste plaats is, maar daarnaast twijfel ik tussen de Onkyo TX-SR308 en de SR508. Het enige verschil wat ik kan vinden is dat het 5 en 7 speakers is.
    Zit er nog meer verschil tussen?
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik dacht dat je bij de 308 naast de hdmi ook nog optische kabels moet gebruiken. Even dhecken. Bij de 508 wordt beeld en geluid door hdmi geaccepteerd.

    Edit: tegenwoordig is dit niet meer zo blijkbaar
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2011
  11. zinktrekker

    zinktrekker Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Die grote boxen zijn eigenlijk alleen mooi als je veel muziek luistert (stereo). Maar om de mooie diepe bas van films en games te krijgen heb je een (flinke) subwoofer nodig. In dat geval zou je dus voor de Jamo moeten gaan.

    maar kijk eens naar dit setje, precies in je budget EN een betere receiver van Onkyo (ik heb de zelfde): http://www.besthomecinema.nl/txsr608-harmankardon-hkts16-p-1387.html

    op deze receiver zitten ook aparte gamer instellingen zoals harde/zachte geluiden beter verdelen of een stand voor 's nachts te gamen.

    Er staan nog maar mooie setjes op deze site! bekijk het maar eens.

    ps: ik heb geen aandelen in de winkel :)
     
  12. zinktrekker

    zinktrekker Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    verschil 308vs508 trouwens:
    1 zone tegen 2
    100W/ch uitgang tegen 130W/ch
    3 tegen 4 hdmi
    1 tegen 2 digitale coax aansluitingen
    en nog wat kleine dingen...
     
  13. zinktrekker

    zinktrekker Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    de 508 kan iig wel hdmaster aan, volgens mij de WD TV live niet... Maar als je doet streamen zegt de receiver bij mij vaak digital in (of zoiets) maar dan geeft hij toch DTS of DTS master-hd etc door...Dit kan ik op de ps3 boven in het scherm weer geven. Geen idee hoe dit bij de WD TV live is...

    De functie Audyssey 2EQ heb ik gebruikt op mijn TX-SR608 met de bij behorende mic...Hij stelt het geluid dan in voor de nr1 luister positie en nr2 luister positie rekening houdend met alle meubels die je in je kamer hebt staan (en dit zou je dus elke keer moeten doen als je iets in je huiskamer veranderd), zo zou je dus het perfecte geluid moeten hebben. ik heb achteraf alleen zelf nog wat aanpassingen gedaan aan de subwoofer. Dus het werkt!
     
  14. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    ok morgen de setup maar eens doen dan..

    WD TV live verkocht en een AC ryan HD mini terug gekocht, die kan wel DTS HD MA aan.. geeft de receiver nu ook aan!! Helemaal top dat ding..
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Ik ben het niet met je eens dat die grote speakers alleen met muziek goed zijn. Er zit een flinke bas box in die 606 speakers. Daardoor heb je bij deze set minder de behoefte aan een sub.

    Voor de echte klappen is een sub natuurlijk altijd een aanvulling.
     
  16. zinktrekker

    zinktrekker Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog nieuw hier ik weet het....maar toch:

    ik zeg: Maar om de mooie diepe bas van films en games te krijgen heb je een (flinke) subwoofer nodig. In dat geval zou je dus voor de Jamo moeten gaan.

    Wat zeg ik nu anders dan wat er in jou bericht staat???

    Edit: waarschijnlijk bedoel je dat ik zeg dat ze ALLEEN goed zijn voor muziek. Idd niet alleen, maar zeker wel als eerste optie.

    ik groet u ;)
     
    Laatst bewerkt: 15 jan 2011
  17. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Ben nog een beetje bezig met alles afstellen ivm m'n nieuwe receiver. (HK AVR 255)

    Zat net Transformers op bluray te kijken.
    Vermakelijke film, toffe soundtrack. (Dolby True HD.)
    Al vond ik het laag bij de basis aanval (met de heli) wat tegenvallen. Woofer wat verder opgedraaid.

    Stop ik net Transformers II : Revenge of the Fallen erin.
    DTS HD Master soundtrack.
    Bij de eerste scene met de robots en de primitieve mens direct de woofer even iets terug gedraaid.
    Blikje Red Bull trilde van tafel. :cool:

    Heer-lijk!
     
  18. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb ik gisteren bekeken.. Ik moest ook een stukje papier tussen de kastdeuren doen.. Zouden de buren ook leuk hebben gevonden..
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Haha, gelukkig zijn mijn buren een dagje weg. :cool:
     
  20. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Daar ging het inderdaad om. Verder gaf ik je ook gelijk. Zelf gebruik ik mijn sub met muziek nauwelijks, tenzij ik het stream naar de airport. Voor lp en cd volstaan de speakers. Met games en films is een sub echt een lekkere extra!
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina