1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thanick

    thanick Active Member

    Berichten:
    94
    Leuk Bevonden:
    0
    ik lees nu iets over een optical switch...
    Kan het zijn dat ik dit moet hebben?
    Wat is het precies en welke zou ik moeten hebben :)
    Sorry voor alle vragen, maa had t idee dat veel mensen hier wel wat vanaf weten :)
     
  2. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat werd bedoeld door Anubis, denk ik.

    Een optical switch is alleen nodig wanneer je te weinig ingangen/uitgangen hebt.
    Het dus als ware een soort splitter, die je met een switch om kunt zetten.
    Je moet op je receiver even instellen dat het geluid komt vanuit de optische ingang.
    Dat kan waarschijnlijk gewoon met een knopje op de receiver zelf en anders moet dit met de afstandsbediening.

    [​IMG]
    Je moet bij het 5e nummertje het knopje indrukken, function button, tot er D.IN op het display komt te staan.
    Hier de gebruikersaanwijzing.

    Wanneer dit nog niet werkt moet je misschien even de hdmi-in kabel uit de receiver halen. Het kan zijn dat dit allebei onder dezelfde function zit en dat ze dus niet tegelijk werken.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De xbox stuurt automatisch het 5.1 geluid over zowel hdmi alsook optisch als je deze op 5.1 zet.
    De oplossing is dat je op je receiver moet aangeven dat deze het geluid moet laten horen wat hij via de optische kabel binnen krijgt. Kwakmannie gaf het juiste antwoord, want d-in betekent digital in.
    Waarschijnlijk staat hij nu nog op DVD.
     
  4. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik ga mijn 360 via een toslink optische kabel aansluiten op mijn dolby set 2.1.

    Nu wil ik de televisie ook aan sluiten op de 2.1 set, zou het uitmaken of ik dit doe met een kabel met aan beide kanten 2 tulpstekkers (analoog) of met een coaxiale kabel met aan de andere kant een jack, coaxiaal past namelijk niet in de achterkant van mijn tv, maar heb wel plaats voor jack.
    Zou het veel verschil maken? Anders ga ik namelijk gewoon voor de tulp stekkers.
     
    Laatst bewerkt: 28 jan 2011
  5. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Uit een tv komt bijna altijd een Stereo geluid dus is een optische/coaxiaal kabel helemaal niet nodig !
    Merk geen verschil tussen een stereo geluid uit de tv via optisch , HDMI of Tulp.
     
  6. Mastat

    Mastat Active Member

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    10
    Oké hartelijk dank, zit er al 3 uur op te googlen. Dan ga ik voor de tulpstekkers. De blu ray speler is al aangesloten op hdmi. Dus tv zal ik zo af en toe gaan gebruiken op de 2.1 bij een film.
     
  7. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Zojuist een veiling op eBay gewonnen.
    QED Performance subwoofer kabel van 3 meter.

    Zal even wat foto's + impressies poste als ie binnen is.
    (Komt vanuit de UK.)
     
  8. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Kabel is binnen, zal proberen vandaag wat pics te posten.
    Dit weekend weer even een blik geworpen op de instellingen van mijn HK AVR255.

    Ik heb de volgende speakers.

    JBL ES80
    Frontspeakers
    Freq. bereik 4 - 40000 Hz
    Ingestelde crossover 60000 Hz

    JBL ES20
    Rearspeakers
    Freq. bereik 4 - 40000 Hz
    Ingestelde crossover 60000 Hz

    JBL ES25C
    Center speaker
    Freq. bereik 4 - 40000 Hz
    Ingestelde crossover 60000 Hz

    Mijn receiver had na automatische instelling, de Crossover op 40000 Hz staan, voor alle speakers.
    Nu zat ik een beetje na te lezen via Google, en volgens de meeste antwoorden, zou de crossover 1,5 zo hoog moeten zijn als het Freq. bereik.

    Nu wil ik eigenlijk horen of ik hier goed aan doe, op deze manier in te stellen.
     
  9. Kwakmannie

    Kwakmannie Active Member

    Berichten:
    824
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn probleem dat ik geen digitaal geluid heb is eindelijk opgelost. Ik heb gewoon een nieuwe toslink kabel gekocht van een betere kwaliteit.
    Raar is wel dat mijn oude toslink kabel wel gewoon werkt op de surroundset beneden.
     
  10. blackvw

    blackvw Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoi,

    Ik heb een samsung lcd tv met 3 hdmi uitgangen
    ik heb een samsung blu-ray speler.
    een xbox 360.
    en een home cinema set van samsung met 1 hdmi uitgang.

    Kan ik dit nou zo aansluiten dat alles werkt op de home cinema set?

    Mvg Blackvw
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Hopelijk heeft de homecinema 1 of meerdere optische ingangen, anders gaat het niet lukken om echt surround te krijgen.

    Wat is het merk en type?

    Als je 1 optische ingang hebt op de surroundset, dan kan je voor een tientje een optical switch kopen. Daar kan je 2 of 3 apparaten op aansluiten en met een knop switch je dan naar het apparaat waar vandaan het geluid moet komen.

    http://www.allekabels.nl/display.php?cat=5&group=486&gclid=COqSxN_2-6YCFQGHDgodeTAwBA

    Mocht deze geen optische ingangen hebben, dan kan je hopelijk via een audio output van je tv het geluid naar de surround sturen. Helaas heb je dan zeker geen 5.1, maar je hebt dan wèl een goed geluid en beter dan vanuit de tvspeakers.

    Geef ff het type en merk door van je surround, dan kunnen we het je zo vertellen.
     
    Laatst bewerkt: 9 feb 2011
  12. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Misschien is het appels met peren vergelijken, maar aangezien ik weinig verstand ervan heb, vraag ik het toch maar even.

    Ik ben al een tijdje op zoek naar een betere set, want die wat ik nu heb is aan de oude kant.
    Twijfel op het moment tussen de Logitech z-5500 vanwege de vele positieve reacties, en de Philips HTS 7200. Ik wil het voornamelijk gebruiken voor films en muziek. Surround op de xbox hoef ik niet, aangezien ik toch alleen maar fifa speel. Lees wel reacties op internet dat de muziek kwaliteit via de Z-5500 tegen zou vallen.

    Hoop dat jullie me een beetje op weg kunnen helpen. :)
     
  13. GtaGamerMG

    GtaGamerMG GTA IV

    Berichten:
    1.148
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf een Logitech Z-5500 en ben er heel content van. Voor die prijsje is hij een topper. Je moet pas Pioneer, kenwood of andere grotere klasses hebben wil je verschil horen en nog meer hebben. Die Philips is niet slecht maar dan kan je even goed logitech nemen denk ik.
     
  14. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Die Philips is absoluut niet onaardig, maar die Logitech set beschikt over een veel strakkere subwoofer. Die van de Philips is mij altijd tegengevallen. Als je niet perse surround wilt is wellicht de Z-2300 een optie.
     
  15. Bonbridge

    Bonbridge Hi!

    Berichten:
    2.488
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik heb een vraagje over mijn pas nieuwe Subwoofer (Jamo 210).

    Ten eerste moet ik zeggen dat ik er echt blij mee ben, hij past perfect bij de set. Als ik hem op double bass zet komt er echt grof geweld uit, echt heerlijk. Behalve voor de buren dan.

    De vraag:

    Zijn er bepaalde regeltjes betreft het instellen van de sub-woofer, om hem ideaal te laten klinken?

    Ik heb een draaiknop om te bepalen:
    Level: min - max
    Cutt off: 40 - 200Hz
    Phase: 0 - 180 graden

    Vooral bij de laatste twee wil ik even weten waarop je die getallen baseerd.
     
  16. Ralluff

    Ralluff Vedette

    Berichten:
    2.882
    Leuk Bevonden:
    13
    Thanks voor het advies!

    Zal dan ook voor de Z-5500 kiezen, aangezien die ook nog eens goedkoper is.
     
  17. Leefeyenoord

    Leefeyenoord Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,


    Ik speel al een tijdje met het geluid van mijn JVC MX-J55R stereoset. Ik sloot dan mijn xbox aan op de component en de rood witte stekkers stak ik achter in mijn ''stereo'', super geluid, niets te klagen tot gisteren.

    Ik heb gisteren een nieuwe tv gekocht, een Samsung UE37C5100 LED.
    Aangezien ik het geluid van een tv 3x niks vind en ik voortaan digi tv etc wil gaan gebruiken (op slaapkamer, voorheen alleen gamen), gezocht hoe ik dus het geluid van mijn tv ook via mijn stereo set kan laten gaan.

    Vandaag dus een optische kabel gekocht en die gelijk in mijn stereo en in mijn nieuwe TV gedaan alleen tot mijn grote verbazing, na alles wat ik geprobeerd heb, lukt het NIET.

    Ik heb vanalles al geprobeerd, alle handleidingen van zowel de stereo als de tv doorgenomen maar ik kom er niet aan uit. Het enige wat ik kan bedenken is dat die optische output van mijn stereo (al jaren oud) hier niet voor geschikt is. Hier is de handleiding:

    http://www.gebruikershandleiding.com...g-5-40258.html

    Hopelijk kan iemand mij helpen want wordt gek van dat kl#$#te tv geluid en wil het graag via de stero afspelen (ook dvds etc.)

    alvast bedankt
     
  18. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    In t andere topic gaf ik al aan dat je jvc waarschijnlijk alleen een optische output heeft. Check dat eerst maar ff (staat er OUT of IN bij?).

    Anders moet je dus gewoon de analoge audio output van je tv verbinden met de aux ingang van je jvc.
     
    Laatst bewerkt: 23 feb 2011
  19. Leefeyenoord

    Leefeyenoord Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    ja ik reageerde ook nog op je ik weet niet welke uitgang je van de TV bedoeld, het enige wat ik me kan bedenken is de AV, dus rood wit geel, en dan die verbinden met de stereo? maar AV is toch een kanaal op de TV dus als ik dan HDMI pak pakt hij dan het geluid van de AV uitgang??

    en ja het is output, pff weer 25 euri weggegooid
     
  20. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    ik kan ff niet naar je aansluitingen van je tv kijken.
    aks er een audio output op zit dan moet je een rood en een witte tulpuitgang tegenkomen. kijk ff in de handleiding.
    Zit t er niet op, dan pak je de koptelefoonuitgang.

    ook kan t helpen om de tonen van de tv aan te passen als je je set niet gebruikt. Soms heb je presets zoals Spraak (bagger), maar Music of Movie zijn meestal stukken beter.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina