1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Als je een optische kabel vanuit je tv naar je surround laat gaan, heb je nooit 5.1 wanneer je vanaf n extern aangesloten apparaat speelt (xbox,ps3,blu-ray etc).

2. triples

triples Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Maar mijn xbox 360 is aangesloten via hdmi in de hdmi ingang op de blu ray speler en die is dan verbonden met nog een hdmi naar de tv.

Hmm, maar als ik geen 5.1 van de gewone tv zenders krijg, heeft het dan ook niet echt zoveel nut...

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Heb je een aparte tv decoder kastje, sluit daar de optische kabel op aan en stop die in je surroundset. Dan heb je wel 5.1

Als je een cam-module gebruikt in je tv voor digitale tv, dan kan je wèl n optische kabel vanuit je tv naar je surround laten gaan :)

4. triples

triples Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Spijtig genoeg geen digitale tv op m'n kamer..
    Nou ja, de films die ze afspelen 's avonds, kan ik beter gewoon een blu ray film afspelen die ik vet vind.. :p

5. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Hi allen,
    Ik heb een paar kleine vragen over dit onderwerp, aangezien ik van plan ben een 5.1 set aan te schaffen. Daarbij moeten jullie misschien weten dat ik FullHD game op een LCD TV van LG. Ik wil dus een 5.1 set kopen waarmee ik game, tv kijk (al ondersteund KPN Digitenne geen 5.1 volgens mij), en als het mogelijk is wil ik ook via mijn laptop muziek op dit setje luisteren. Ik had een set van JBL op het oog, mijn ervaringen met het merk zijn goed en het is betaalbaar. Iets als dit had ik op het oog:
    http://www.bol.com/nl/p/elektronica...00000011016101/index.html#product_description
    De vragen:
    - Hoe sluit ik dit aan op zowel mijn xbox als tv als laptop? Heb ik daarvoor een receiver nodig? Dit is namelijk een kaal setje zonder speler oid erbij.
    - Ik kan niet de xbox aansluiten op de TV die dan 5.1 geluid produceert?
    - Wat raden jullie aan voor betaalbare receiver, ik heb hier namelijk de ballen verstand van en geen idee waar ik naar moet kijken.

Alvast bedankt!

6. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Om een antwoord te geven op je vragen:
    - Je hebt een receiver nodig. Hierop kun je zowel je xbox, laptop als tv aansluiten. Die receiver stuurt dan je speakers aan.
    - Nee, je kan niet de tv aansluiten op de tv die dan 5.1 produceert, dat gaat niet. Er zit geen versterker in je tv, je kan er geen speakers op aansluiten.
    - Als het betaalbaar moet zijn kun je kijken naar de instappers van onkyo. Een 308, 309, 508 of 509.

7. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Super, bedankt! Ik ga even op m'n gemak rondkijken naar een goede receiver!

8. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zit nu ff te kijken naar de Logitech Z5500, en het lijkt erop dat je daarvoor geen receiver nodig hebt? Ik zie ook genoeg broningangen voor Xbox en laptop, alleen hoe de tv aan te sluiten snap ik niet helemaal in dat geval, met wat voor kabeltje gaat dat dan?

9. dahouseman

dahouseman The cake is a lie!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik neem aan dat de tv alleen stereo geluid produceert. Dan kan het via de standaard 3.5mm jack. (zelfde systeem bij oordopjes mp3 speler).

Je moet dan een male naar male kabel hebben:

TV's produceren in Nederland eigenlijk nooit 5.1 of meer omdat ze geen digitale ontvangers hebben die werken. Als je echter een UPC media-tv-box/Digitente/enz. hebt kan je misschien wel 5.1 (bij HD) ontvangen en moet je die box ook via optisch of coax aansluiten op de z5500.

Je hebt trouwens idd geen receiver nodig bij de z5500. Deze zit er standaard in gebouwd. De vorige JBL zet die je aangaf waren alleen boxen zonder een receiver.

Laatst bewerkt: 21 apr 2011
  10. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Super, bedankt, dan weet ik voorlopig genoeg. Ik ga eens kijken waar die Z5500 goedkoop te halen is. Heb er al veel erg positieve reacties over gelezen (ook hier), dus het wordt die dan :)

11. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Is de iBood van vandaag nog wat, of kan ik beter deze kopen?

Wat ik wil qua versterker:
    - Minstens 5.1
    - HDMI 1.4 + ARC
    - Alle nieuwste certificaten (Dolby True HD/DTS HD etc.)
    Qua speakers ben ik wat minder veeleisend, zolang ze maar mooi zijn en de versterker voldoende bijhouden.

Nevermind, hij past niet in m'n tv meubel :emo:

12. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Weet iemand toevallig nog een goede betaalbare actieve subwoofer? heb nu een pasieve bij mijn onkyo zet wil echter graag een actieve... tips zijn welkom :)

13. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik had voor mijn huidige sub een Klipsch KSW10 die prima presteerde voor het geld. Deze koop je nieuw voor 200 euro, wat in mijn ogen niet duur is. Wat voor bedrag zat je zelf aan te denken?

14. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Is het mogelijk om actieve speakers (JBL Control 2.4G) op te nemen als front/rear speakers in een Surround Set? Zijn namelijk aardige (en prijzige :+) speakers, en vind het zonde om ze niet te gebruiken als ik overstap op surround. Ik denk niet dat het lukt met de Logitech Z5500, maar als ik een surround set bestaande uit losse componenten aangesloten op een receiver samenstel, is het dan wel mogelijk?

15. Bonbridge

Bonbridge Hi!

Leuk Bevonden:
    3
    Omdat ik toch bezig ben om een nieuw TV meubel te maken en aangezien ik toch extra meters audio kabel nodig heb, wil ik graag alles veranderen. Ik zat zelf te twijfelen tussen 1,5mm² en 2,5mm² bekabeling. Nu ben ik dan niet echt audiofiel, daar is mijn set ook nog niet naar. Maar ik wil er wat dat betreft wel het maximale eruit halen.

Mijn set bestaat uit:
    Onkyo TX-SR508
    En de Jamo S420 set, met de daar bijgekochte subwoofer S210

Heeft het met deze set zin om 2,5mm² kabel aan te schaffen of is 1,5 toch echt al voldoende? Ook als ik naar de toekomst kijk waar de kans op een betere set natuurlijk aanwezig is.

1,5mm² of 2,5mm² Die 30 euro extra doen of niet doen?

16. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Volgens mij moet dit kunnen als je een receiver aanschaft die beschikt over pre-outs. De receiver doet dan de voorversterking terwijl de eindversterking in de speaker zelf zit. De overige speakers komen dan gewoon op de normale speaker terminals van de receiver. Aleen of dit ook mogelijk is in combinatie met die draadloze set van JBL durf ik niet te zeggen. Ik zou ook niet weten waarom je ze zou willen gebruiken. Beter is het om in een surroundset te kiezen voor speakers uit dezelfde serie van hetzelfde merk. Dan wordt het veel prettiger om er naar te luisteren en het surround effect blijft veel beter overeind.

Met de Z5500 gaat dit niet lukken nee. Je moet jezelf afvragen wat je voor ogen hebt en hoeveel je daar aan wilt uitgeven. Je kunt het in principe zo duur maken als je zelf wilt...

17. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    In principe is 1,5mm² voldoende. Ik denk wel dat je speakers baat hebben bij een iets dikkere kabel. Daarnaast is het verstandig voor het geval dat je ze weg gaat werken bijvoorbeeld, waardoor je er lastig bij kunt.

En naar de toekomst toe, als je een betere set koopt wil je misschien ook weer betere speaker kabel. Daar zou ik niet vanuit gaan. Focus op de huidige situatie, die toekomstige is lastig om nu op te anticiperen. Misschien zijn je volgende speakers wel van een dusdanig niveau dat je wil investeren in kabels van 15-30 euro de meter (of meer).

18. Jorrit010

Jorrit010 Ech wel!

Leuk Bevonden:
    1
    Oké bedankt. Sowieso kan ik het niet zo duur maken als ik misschien zou willen :+ Mijn budget is ongeveer 250 euro. Daarvoor wil ik een degelijke surroundset waarmee ik kan gamen, films kan kijken en muziek mee kan luisteren. Daarvoor lijkt de Z5500 me prima geschikt binnen dat budget, alleen is het natuurlijk wel een huis met buren, en ik hoorde dat de bas nogal denderend is :+ Daarom heb ik ook zitten denken om een receiver van marktplaats.nl te plukken en dan een setje als de JBL SCS200.5 daarbij aan te schaffen. Voorlopig heb ik nog twee maanden om te beslissen, maar ik wil gewoon ff goed kijken wat de mogelijkheden binnen dat budget zijn.

19. Looney

Looney Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    mag van mij tussen de 150/300 euro zijn meer wil ik er echt niet voor uitgeven en vind het belangrijk dat die goed past qua uiterlijk bij mijn zwarte onkyo boxen en versterker :)

20. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Je kan ook nog de subwoofers van BK overwegen. Volgens mij valt de gemini binnen het door jou gestelde budget. Google maar op RA Subwoofers. Volgens mij kom je dan op de site van de importeur. En die Klipsch die ik noemde is voor het geld echt een prima ding. Als ik niet de kans had gehad een SVS over te nemen van een vriend, had hij hier nog gestaan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina