1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 14]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Arjan, 19 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gamersea

    Gamersea Going, Going, Gone

    Berichten:
    1.792
    Leuk Bevonden:
    22
    Tis overigens niet me eerste geluidset, had eerder van LG volgens mij een surround set (alleen dan zonder receiver en dergelijk, had alleen een tulp stekker dus niet echt eerlijk een 5.1 natuurlijk) en heb momenteel van logitech een set, maar zelfde idee drie jack stekkers die dus geen surround geluid geven, officieel gezien moet er dan namelijk een versterker bij.)

    Maar aangezien ik op een beamer speel en me beamer maar 1 hdmi poort heeft vond ik een receiver nu straks wel gelijk zo chill, heb ik namelijk ook gelijk een hdmi switch voor me tv en mobiel enzo.
     
  2. matthijsvz

    matthijsvz Member

    Berichten:
    73
    Leuk Bevonden:
    0
  3. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Grappig, ik heb juist het omgekeerde gedaan. Van marantz (7400 daarna 7002) de switch gemaakt naar onkyo (809). Zit nu meer in een film. Qua muziek zal er best verschil inzitten, maar daar gebruik ik mijn stereo versterker voor.

    Wat betreft die Yamaha set. Die reciever zal best oké zijn. Vrij degelijk spul. Alleen die speakersets van de merken zelf vind ik doorgaans echt bout. Kun je beter een scs 200.6 of .5 zoeken van jbl. Of van kef de goedkoopste boekenplank speakers. Je kunt het zo gek maken als je wilt.
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik overweeg een nieuwe receiver, voornamelijk omdat mijn huidige geen hdmi ingangen heeft en ik zo de hele boel wat op orde wil brengen. Het moet qua budget een 2e hands gaan worden.

    Hoe handig is het als een receiver netwerkfunctionaliteit heeft? Ik kan mij hier vrij weinig bij voorstellen. Ik kwam bijvoorbeeld deze receiver tegen voor een aardige prijs

    http://reviews.cnet.com/av-receivers/onkyo-tx-sr605-silver/4505-6466_7-32430580.html
     
  5. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Netwerk functie kun je muziek streamen? Spotify etc op je receiver afspelen (bij sommigen)

    Is ook maar net wat je wil!
    Wil je geen receiver die 3d ready is?

    Zie dat je in groningen woont zou eens langs gaan bij Hificorner! Verkopen ook redelijk goedkoop goed spul!
     
  6. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    3D doet mij niet zo heel erg veel. Spotify lijkt me tof, echter zijn er ook receivers met een goede interface voor Spotify?
     
  7. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Op die onkyo die ik heb zit het. Je bediend de netwerkfuncties via je smartphone. Vind ik erg prettig werken. Gebruik voornamelijk de internetradio functionaliteit.
     
  8. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wat versta je onder internetradio? Shoutcast, spotify etc maar ook 3fm via internet?
     
  9. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Juist 3fm en alle overige radio stations. En de kwaliteit is gewoon heel behoorlijk.
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Dat is wel een dikke plus en heb ik ook nodig, aangezien ik radio best vaak mis en dan nu mijn laptop aanzet. Even verder zoeken dus.
     
  11. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Dat was ook een van de redenen om dat te willen. Ik heb daar geen coach heenlopen voor de radio. Bediening via de app is ook gewoon prima. Die kun je downloaden (in ieder geval voor iOS). Dan kun je de demo modus uitproberen.
     
  12. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Heb zelf een draadloos ontvanger van laptop naar receiver (40 euro voor betaald)

    Doet eigenlijks precies hetzelde :) alles van laptop draadloos af te spelen op receiver.
    Receivers met netwerk mogelijkheden/wifi/spotify betaal je al snel een 200 euro extra voor.

    Dit bedoel ik:
    [​IMG]

    Wel 1 probleem laptop moet dan wel bedraad op internet zetten wifi stoort er namelijk op :)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2012
  13. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Waar haal je die wijsheid vandaan? Dat je daar al snel 200 euro meer voor betaald. Dat is namelijk onzin. Onkyo had het bij model jaar 2011 beschikbaar vanaf de 609. Dit is een erg leuke bak met veel mogelijkheden. Kostte met een beetje zoeken rond de 400 euro. Het is niet enkel die netwerk functionaliteit die geld kost. Duurdere modellen hebben vaak een betere amp, voeding etc.
     
  14. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Zijn meer merken dan Onkyo :)

    Kijk maar eens naar de Marantz, Denon. Hebben dan vaak een type met en zonder netwerk ondersteuning.

    Niet gelijk zo neerbuigend doen met waar haal jij die wijheid vandaan, alsof ik er niks vanaf weet.
     
  15. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat vind ik niet het enige probleem. Ik wil mijn laptop niet aanhebben. Niet vanwege het extra stroomverbruik en ook omdat ik het relaxed vind om dat ding veel vaker gewoon uit te hebben.

    Ik kan nu via de upnp server van mijn popcorn en het proggie bubbleupnp op mijn telefoon alle muziek op mijn popcorn rechtstreeks aanzetten. Hoeft geen tv voor aan. Ik kan rechtstreeks downloaden op dat ding via mijn telefoon etc. Daarnaast natuurlijk gewoon mijn mail checken etc.

    Ineens veel minder oeverloze en vooral nutteloze internetsessies thuis :cool:
     
  16. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    http://hificorner.nl/hifi/surround-receivers/tx-nr609-zilver.html

    Deze misschien wat voor je ? Weet niet wat voor kleur je overige dingen zijn.

    *edit*

    Lol is volgens mij dezelfde waar jij review over linkte.

    *edit* nogmaals
    Is de nieuwere versie er van :)
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2012
  17. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Waar je op moet letten of deze voldoende power heeft om je speakers aan te sturen. Waar ga je mee draaien Kevf? Die wattages bij Onkyo zijn namelijk behoorlijk misleidend.
     
  18. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.009
    Leuk Bevonden:
    9.574
    Wattages zijn bij alle fabrikanten misleidend.

    Hoezo zou je Nederlandse radio via het internet streamen? Er zit toch een FM receiver op je receiver?
    Het is juist ideaal voor Australische indie stations of Amerikaanse grunge ofzo. :9
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2012
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    mooi ding, echter qua budget moet ik 2ehands rond gaan kijken (ongeveer 200)
     
  20. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina