1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen in Surround/Dolby Digital [Deel 15]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Gdzr, 4 jun 2013.

1. WinterBase

WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    654
    Net stond m'n PS4 op het beginscherm en toen viel het me op dat er een soort van 'plopjes' uit de speakers komen zo nu en dan, terwijl de achtergrond muziek wordt afgespeeld. Kan het niet echt anders omschrijven. Iemand die begrijpt wat ik bedoel? Kan ik daar wat aan doen?

Enne, in de instellingen op de PS4 zag ik bij audio uitvoer de opties Lineaire PCM, Bitstream (Dolby) en Bitstream (DTS) staan. Welke is het beste? :+

2. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ik heb hem staan op dts. Je probleem ervaar je alleen bij de PS4 of ook bij andere bronnen?

3. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Thanks.

Ik hoor het plop geluid ook op m'n PC als ik het volume verander in Windows. Zou het te maken kunnen hebben met de stekkerdoos/stopcontact ?

4. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Draai je stekkers eens om? Misschien staan ze uit fase. Eerst je stekkers in het stekkerblok, daarna het stekkerblok zelf. Zou best kunnen helpen.

5. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Wil je dat de versterker in het display laat zien of het signaal Dolby Digitaal of DTS is dan moet je de instellingen niet op PCM zetten.

PCM is beter omdat de versterker het signaal zonder enige bewerking kan doorsturen naar de speaker.

Laatst bewerkt: 26 jul 2014
  6. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Dank, ga ik proberen.

Dus, ik kan hem beter op PCM zetten?

Ik heb er op dit moment ook maar twee speakers aanhangen, zonder subwoofer.

7. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Ja.

Ps4 op pcm.

8. WinterBase

Leuk Bevonden:
    654
    Oek :) Dankjewel.

Nu ik toch bezig ben. Wat stel ik dan in op m'n PC waar XBMC op staat? Ook PCM? (Als de instelling er is).

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Zo eindelijk alles aangesloten (behalve de rears dan). Zal vanavond een foto maken.

Nu ik gewoon mijn PS4 met een HDMI kabel op m'n receiver heb aangesloten, moet ik nog ergens instellingen veranderen? Want hij doet het prima, dus ik neem aan het dat goed gaat?

10. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik zou even goed kijken of je versterker wel goed handshaked met je PS4 en of de PS4 wel op de goede video output staat.

Die van mij springt als hij via mn Marantz aangesloten is en ik hem op 'Auto' laat staan op FULL RGB

en dat wil je niet , bij een normale TV wil je Limited RGB omdat je anders heel veel black crush krijgt

maar omdat de versterker er tussen zit heeft de PS4 niet door waarop hij is aangesloten qua beeld

edit://

als je je rears niet aangesloten hebt moet je wel even opletten dat je speaker opstelling in de versterker wel uitgaat van 3.1 nu als die setting er is, anders mis je kanalen

Laatst bewerkt: 7 aug 2014
  11. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Zeg, wel ff in het Nederlands hé, met je back crush.

12. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Voorlopig doe ik niks in surround. Mijn receiver is mol.

13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Als je op een TV speelt dan wil je limited RGB , als je op een monitor speelt wil je Full RGB.

Als je een FULL RGB signaal naar een apparaat stuurt wat het niet ondersteunt valt in de donkere gedeeltes al het detail weg. Dat noemen ze dan 'black crush' , alle grijstinten worden pikzwart

Dus gewoon voor de zekerheid je PS4 in de video output settings handmatig op limited RGB zetten, dan is het altijd goed. (ervan uitgaande dat je je versterker op een tv hebt aangesloten en niet op een monitor)

14. Xandorra

Xandorra Eigenlijk best wel gezellig

Leuk Bevonden:
    554
    Een hele domme vraag hoor, maar geldt dit ook voor Hdmi?.geluid loopt naar mn homecinema set
    Ik heb dus niks veranderd qua instellingen op mn X1 ,is gewoon standaard . Maar om om het allemaal nog mooier eruit te laten zien moet ik dan iets anderen?

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb geen X1 , maar daar zit vast ook wel een limited/full rgb output setting verstopt tussen de video output opties?

16. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik zal eens kijken, maar mag hopen dat de PS4 gewoon standaard op limited staat als ik dit zo lees?

Maar sowieso verstuur ik alles via HDMI, dat gaat verder toch allemaal automatisch zonder PS4 instellingen te moeten veranderen?
    Ik had het namelijk vooral over audio.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Standaard staat de PS4 op auto, dus dan kiest ie zelf.

Als ik de PS4 rechstreeks in de tv doe via HDMI dan weet hij dat hij aan een tv hangt en kiest ie op de auto stand voor limited

als ik de ps4 in de versterker doe ziet hij dat niet meer en dan default hij bij auto naar FULL om 1 of andere reden

zal vast niet zo bij alle versterkers zo zijn maar wou het wel even noemen want je wil die settings wel goed hebben staan.

Qua audio kan je in de PS4 niet zoveel verneuken, ze de primary output op HDMI en het priority format op Linear PCM en dan moet je versterker de rest doen

en zoals ik zei dus wel even in je versterker aangeven welke speakers wel en welke niet aangesloten zijn.

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610

Mijn iBood setje :p. Is een Onkyo TX-NR 414 incl Jamo HCS 5.1 setje.
    Prima voor mn studentenhuisje. Heb hem al 3 jaar maar nu pas echt in gebruik lol.

Helaas herkent de Onkyo mijn laptop niet. Aangezien ik Spotify Unlimited heb en geen Premium zoek ik nog een echt goede manier om muziek af te spelen. Nu dus via MP3 speler met USB kabel en anders aux. Als iemand hier nog een goede oplossing voor weet, let me know. Chromecast?

Verder staat er dus een 360, PS4, mediaplayer (The Little Black Box) en ook een NAS (Syno Ds212j) in het meubel. Helaas paste de receiver dus niet.. Maar dit is niet mijn eigen meubel gelukkig.

En ja, plaatsing van de NAS is niet ideaal. Wel heb ik vandaag 4 internet kabels besteld zodat ik alles direct aan de modem hang, want die staat hier ook onder haha. Dus flinke kabel bende met zoveel apparaten.

TV is een prima Samsung 42 inch, zonder Smart TV en maar 2 HDMI poorten, maar dus echt perfect voor deze set up.

Laatst bewerkt: 7 aug 2014
  19. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Prima set zo bij elkaar! Ziet eruit als relaxte plek om te gamen en films te kijken.

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Thanks, zeker prima plek met een chille bank er bij.

Ik ga binnenkort wat LEDjes kopen, een Arduino en dan een eigen Ambilight systeem bouwen.. Dat wordt een leuke uitdaging! Ook een goed moment om de TV op te gaan hangen voor het ultieme effect :D

Deel Deze Pagina