1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Korte vraag: Vriend van mij heeft beamer thuis, ik heb even gekeken maar er zit gewoon zo'n VGA (computer INofzo) op.
    Ik heb een VGA HD AV kabel, deze kan ik toch gewoon dan daarop aansluiten? We willen namelijk even een keertje bij hem Halo tournooitje doen, en zo kun je goed met zn 4en!

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf 72 inch en kijk op 2.35m. Ik zie totaal geen pixels en vind het erg comfortabel spelen. Dus ik denk dat jij gewoon zelf kan kiezen wat het beste en mooiste uitkomt in je kamer. De TW700 geeft iig een prachtig plaatje :)

Ja hoor, dat kan prima. Probeer wel even uit te vinden wat de 'natieve' (niet maximale!) resolutie is van de beamer en stel de 360 op die resolutie in als je de kabel erin hebt zitten. Zo krijg je het scherpste beeld uit de beamer. Succes en LAN'ze! :b:

3. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Zou iemand mij kunnen vertellen of de Epson TW700 en de Hitachi PJ-TX300 HDMI 1.3 ondersteunen. Ik heb de handleidingen e.d. al door gespit, maar kon het zo snel niet vinden...

Ben nu een beetje reviews en ervaringen door te lezen en te kijken of het rendabel is om op mijn kamer een beamer te installeren. Zoals ik het nu heb ingedeeld, zou de afstand tot het scherm een dikke 2 meter worden. Er is nog een mogelijkheid om de afstand dik 3 meter te maken, maar dan moet de kamer opnieuw worden ingedeeld;)

Zit er namelijk over te denken om een van bovenstaande na de vakantie aan te schaffen! :9

4. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Volgendsmij beiden niet, maar wat maakt het uit. Uit mn hoofd zit het verschil in de versies van hdmi nogal in het geluid en de ondersteuning ervan, en beiden beamers hebben toch geen speakers, ( en al zelfs hadden ze die, ik denk dat je het geluid toch via je set wilt;) )

Edit: Van wikipedia;

*Optionally supports 30-bit, 36-bit, and 48-bit xvYCC with Deep Color or over one billion colors, up from 24-bit sRGB or YCbCr in previous versions.

enige aanpassing die ik kon vinden wat betreft video..

Laatst bewerkt: 18 jun 2007
  5. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Weet verder ook niet zo heel veel van het HDMI gebeuren. Ik weet alleen dat de 360 elite HDMI 1.2 ondersteunt en de PS3 HDMI 1.3 (als ik het goed heb...). Was eigenlijk gewoon benieuwd welke deze beamers ondersteunen, kon het nergens vinden...

In ieder geval bedankt voor het antwoord :)

6. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Wat een verkoper mij vertelde betreft veranderingen in HDMI versies was dat de apparaten met 1.3 beter met elkaar konden communiceren. Dus beeldformaten etc. opelkaar aanpassen en dat soort dingen. Weet het hele verhaal niet precies meer maar voor beeld en geluids kwaliteit heeft het weinig in petto.

7. Marx

Marx Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Het kwam er op neer dat je met hdmi 1.3 apparaten elkaar aan kon laten zetten en dergelijke. Voegt dus niet verschrikkelijk veel toe. Pioneer geeft dacht ik nu al geluid en beeld door via hdmi op hun 1016 receiver. Dus dat gedoe is niet super intressant. HDMI 1.3 is alleen de complete opvolger van scart.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Heeft iemand ervaring met de Epson TWD1. ik zag deze bij Icentre staan voor 699 euro. Is deze de moeite waard voor een casual gamer, zoals ik, of kan ik beter mijn centen aan een ander apparaat uitgeven?

Download hier de folder van de Epson TWD1

9. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Heeft geen native hd-res. Iaw je hebt gewoon een hele grote tv en dat word korrelig. Ik heb overigens mijn hd beamer voor 500,- tweedehands op de kop weten te tikken ;)

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hmmm .. dat klinkt beter. Toch eens marktplaats/ebay afstruinen . Mocht iemand er een voor een leuk prijsje tegen komen :)

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ht-forum is ook een goede optie. Communities zijn toch altijd betrouwbaarder.

12. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Dat van HDMI 1.2/1.3 verhaal wist ik in groten lijnen wel. Ik was alleen benieuwd welke door de beamers ondersteund worden. Is natuurlijk mooi meegenomen als er gelijk 1.3 opzit. :)

Enige nadeel van tweedehands beamers is mijns inziens dat je er ook vaak een nieuwe lamp bij moet kopen van 250/350 euro... Daar heb je bijna een hele nieuwe beamer voor.

-edit-
    Ik heb nog een artikel gevonden over het HDMI gebeuren van de TW700. Hierin staat dat hij 1.2a ondersteunt. Zijn broertje, de TW1000, ondersteunt wel 1.3. Geen idee of dit een betrouwbare bron is...

Laatst bewerkt: 19 jun 2007
  13. .: JP :.

.: JP :. Shaken, not stirred!

Leuk Bevonden:
    0
    Als je een beetje beamer wil (breedbeeld en hdready) mag je wel rond de 1500 eetjes trekken hoor! Heb zelf de Sanyo PLVZ4, topding alleen de lichtopbrengst is wat aan de lage kant. Ik geloof dat de prijs ook gedaalt is ivm de PLVZ5...

Laatst bewerkt: 20 jun 2007
  14. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Ik bedoel natuurlijk de prijs van de tweedehands beamer en de prijs van de nieuwe lamp bij elkaar is bijna net zo hoog als een nieuwe beamer ;)

De PLVZ5 is inderdaad ook nog een optie... Best veel keuze; Epson, Hitachi, Sanyo, Panasonic 8)

15. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Ter illustratie: Vorig jaar maart een beamer gekocht (pj-tx 100) voor 500,-

1000 uren op de lamp, er staan nu zo'n 1600 oid op. Ik koop denk ik rond de 1800 a 2000 uur een nieuwe. Ligt natuurlijk allemaal aan de lichtopbrengst. Lamp voor de pj-tx 100 kost 210 oid. Tot nu toe reserveer ik elke maand 12,50 waarvan ik dan straks 'ongemerkt' een nieuwe lamp kan kopen. En tot die tijd wel lekker in hd mega beeld gamen.

Voor mij dus meer dan waard :D

16. Karll2

Karll2 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    1500euro is echt overdreven hoor, 1140 voor epson tw700 dat scheelt al een heel pak en deze heb ik zonet gekocht op redcoon.be :)

Bedankt ;) ik verwacht hem maandag of dinsdag en dan wat uittesten en instellingen goed zetten en dan foto's trekken en hier posten , ik zal iets laten weten als ik hem ontvang

Laatst bewerkt: 20 jun 2007
  17. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Wow, gefeli! Ga je zeker veel plezier van hebben :D

18. Aleko

Leuk Bevonden:
    0
    Karll2: Gefeliciteerd! Ben erg benieuwd naar de foto's. Inclusief uitpak foto's :9 :D

19. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    FF iets voor zo'n lamp:

De vader van een vriend van mij die weet er echt gewoon té veel vanaf (van monitoren en beamers ed) en die heeft een hitachi 720p beamer, waarvan de lamp 500 euro minimaal kost, maar hij wist precies wat voor lamp dat was, dus had hij naar zo'n bedrijf in china, wat lampen maakt, gebeld en precíes gezegd wat voor lamp hij wilde en dan koste de lamp 40 euro.

20. Niels G

Niels G Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik game nu op een 19'' LCD monitor met de Hd VGA kabel van MS, maar blijft het beeld op de beamer scherp en klerurijk als je inplaats van component de VGA gebruikt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina