1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    altijd de matte kant, anders krijg je zogenaamde hotspots.
     
  2. Tjerk

    Tjerk Active Member

    Berichten:
    41
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik gewoon de witte kant van mijn rolgordijn:) maarja ik heb dan ook een beamer uit de prehistorie:D
     
  3. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    pff, scherm ophangen met vijzen in de muur gaat dus niet, mijn muur is niet sterk genoeg :mad: echt ******... nu moet ik het scherm ophangen door middel van draden die vasthangen aan het plafond :mad: zal weer mooi worden ... :mad: en de winkels zijn morgen toe dus kan ik pas maandag achter grief en dan pas ophangen
     
  4. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Eindelijk!! mijn beamer is er ik heb hem van vrijdag maar ik kon hem pas gisteren aansluiten en instellen :) wat een prachtig ding ! ik zal straks even wat pics maken. 1 ding is mij niet duidelijk bij de instellingen van sharpness, weet hier iemand in dit forum die ook een epson tw700 heeft die mij kan uitleggen waarom ik bij sharpness niet advanced sharpness kan gebruiken maar alleen standard sharpness ? want ik mis duidelijk wat scherpte in mijn beeld.

    Mvg,
    Karll
     
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Tof! \o/ Kan niet wachten op de foto's ;)
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Als de scharpness gewoon normaal staat en je toch wat scherpte mist, dan ligt het aan iets anders. Met de standaard instellingen zou je gewoon een scherp plaatje moeten krijgen. Heb je 'm wel goed scherpgesteld?
    Ik heb de scharpness bij mijn beamer gewoon op normaal gezet. Als ik die verander krijg ik alleen maar een slechter plaatje...
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Jup, is ook een van de grootste valkuilen, je sharpness te hoog instellen. Bij een ISF calibratie wordt ook altijd direct de sharpness op 0 gezet, en vanaf daar verder gekeken of het misschien een heel klein beetje aangezet wordt. Het levert alleen maar lijnen op die niet in het originele beeldmateriaal zitten. Het is in ieder gevaal geen manier om echt onscherpe beelden te corrigeren.

    Karll2, gebruik je misschien megaveel lens-shift? Dan kan het ook zijn dat het op sommige plekken onscherp is en op sommige plekken wel. Zet je beamer is in neutrale lensshift en probeer gewoon met de focusring op de lens scherp te stellen. Als het dan niet lukt dat is er echt wat mis met je beamer. Maar dat betwijfel ik een beetje...succes ermee ;)
     
    Laatst bewerkt: 8 jul 2007
  8. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    hier de beloofde pics :) het fototoestel is echt 2keer niets.en het beeld is ooook veeel mooier in het echt als wat je op deze foto's ziet, geloof me het is echt prachtig beeld.
    [​IMG]


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Altijd leuk om foto's te bekijken :). Leuke foto's, maar zoals je al zegt is het niet echt een goed fototoestel geweest :+. In het echt zal het zeker veel mooier zijn, maar dat is heel erg moeilijk om via een foto te laten zien.De trailer van Ice Age is de HD versie en komt van Marketplace neem ik aan?

    Ik zit nog te twijfelen of ik dezelfde beamer zal kopen... Het grootste 'probleem' zijn de financienen, maar als de vakantie uitgaven meevallen dan hoop ik hem te kunnen kopen. Zou lullig zijn als ik hem nu koop en geld tekort kom op vakantie :x Ben benieuwd wat je ervaringen zijn met de beamer tot nu toe.

    Nog een paar vraagjes: Hoe groot is het scherm en hoever staat je beamer ervan af? En hoever zit je zelf van het scherm af?Zou je een paar dingen kunnen noemen die volgens jou beter/anders kunnen?
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Mooie opstelling Karll!! Dat witte ziet er echt zeer strak uit. Welk scherm heb je ook alweer?
     
  11. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    kingpin FS200 88" en ik zit ongeveer 3,1 m van mijn scherm en mijn beamer hangt 2,9m van mijn scherm.

    Ik ben heeel erg tevreden met mijn scherm en zeker met de epson want ik kan momenteel geen slechte dingen over zeggen.Ik had nooit gedacht dat het zo'n prachtig beeld zou geven.
    Ja dat is de ice age trailer HD ;)
    Mijn geluidsinstallatie trekt nu wel op niets, maar daar komt verandering in, met de aankoop van dit scherm en beamer is mijn geld wat op.
    Als je foto's van games wilt zien, kan je altijd vragen...
    Ik heb, forza2,rainbow6,GRAW,GOW,PGR3,Hitman,tombraider,fifaWorldCup,PDZ.
     
  12. Gre

    Gre Active Member

    Berichten:
    57
    Leuk Bevonden:
    0
    Proficiat met uw aankoop.

    Ik had graag eens een picture gezien van forza2, rs:vegas en GRAW. Die games heb ik ook en had ik graag eens op groot formaat gezien, thanks.
    Game on.
     
  13. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Ziet er erg cool uit:thumbs:


    Zit nog steeds te twijfelen een beamer erbij te nemen, maar ik zit maar 2 meter vanaf de muur... lijkt me niet dat je dan een goed beeld ziet als je zo dichtbij je scherm zit8)
     
  14. Corossif

    Corossif Active Member

    Berichten:
    12
    Leuk Bevonden:
    0
    Gruwelijke shit man karll, gefeli.
     
  15. GewoonSander

    GewoonSander Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Ziet er goed uit Karll :thumbs:

    Ik heb zelf ook nog een vraag. Ik ben namelijk van plan een Epson EMP-TW1000 aan te schaffen, maar ik twijfel nog over het bijpassende scherm.
    Mijn keuze is beperkt tot de 66", de 79" of de 88" schermen van Kingpin, net zo'n type als Karll2. Ik zit ongeveer 2,5 meter van het scherm,
    dus welke van deze drie zouden jullie mij aanraden?

    Alvast bedankt! *)
     
  16. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Misschien is 88 inch dan wel te groot, maar misschien ook niet. Teken het is uit op je muur en ofzo of hang een berg kranten aan de wand om te kijken hoe groot het is. Geeft wel een beetje indruk iig.

    Je mag verder alleen een TW1000 kopen als je er ook een aan mij geeft...
     
  17. GewoonSander

    GewoonSander Active Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, zal ik onthouden :+
    Als ik mijn opstelling klaarheb (Xbox 360, PS3, Z-5500 :9), zal ik z.s.m. foto's posten.
    Bedankt voor de info :thumbs:
     
  18. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    die tw1000, is dat nou een aanrader voor als je een fullHD beamer wil kopen? wil ook een beamer, maar dan wil ik het ook wel echt goed doen... (ga maar eens beginnen met sparen :p)
     
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is nu zo´n beetje de enige betaalbare FullHD beamer. Voor de andere betaal je al gauw een heeele berg meer. Dus is het verstandig...tsja... De TW1000 heeft nu een beetje een monopoly in het betaalbare 1080p beamer gebied, dus ik verwacht wel dat er nog wat modellen gaan komen van andere merken in deze prijsklasse. Maar wanneer? Je ne sais pas...
     
  20. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    @GewoonSander:

    Ik zou kwa formaat, ik weet verder niet hoe het er uit ziet op de verschillende formaten, zeker geen 66 inch scherm nemen. Dat is echt veel te klein. Ik was in een electronica winkel en daar stond een 60 inch plasma tv (waarvan het beeld trouwens onwijs goed was, HD ready weliswaar) En toen dacht ik, dat is echt vet groot voor een tv, maar echt vet klein voor een projectiescherm. En die 6 inch maakt dan ook niet uit. Dus ik zou zeggen, als de kijkafstand meewerkt, ga dan voor een 88 inch. (100 inch!! 8))
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina