1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    mag er nu toch nog niet 1 kopen, moet eerst weer gaan spare wss
     
  2. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Tja ik ook. En ik denk dat ik dan nog afhankelijk ben van een goed 2e handsje (Dynamike, tijd voor een upgrade? O-)). Nieuw zijn ze gewoon te duur.
     
  3. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt de epson tw700 de beste koop, ik heb de hitachi getest in de Fnac en daar stond hij voor 1650 euro :confused: Fnac moet zich schamen...
    De epson heb ikzelf en ik ben er uitermate tevreden mee, geen problemen , geruisloos(bijna dan toch, je moet echt heeeeel stil zijn voor je wat hoort),het beeld is gewoonweg prachtig, hij is dan ook nog eens heel mooi en goed menu en bediening. Gewoonweg een top ding! voor maar 1150 euro (ik heb er zelf geen BTW moeten op betalen want mijn vader heeft het op factuur gezet zodat het zogezegt voor zijn bedrijf is, dus ik denk dat ik er iets van een 950euro ofzo heb voor betaald.Wat dus wel dubbel en dik waard is, ik koop nooit meervan mijn leven nog een tv , je kan even goed tv kijken op een scherm van 88" als je er een tv tunertje bijkoopt, alleen moet het wel donker zijn om te werken natuurlijk met een beamer voor optimaal beeld, maar bij mij is dit geen enkel probleem...En eenmaal dat de beamer aanstaat geeft het zo'n fel licht dat bijan heel de kamer opgelicht is waardoor het niet eens donker is :)
     
  4. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    hoe hebben jullie je 360 erop aangesloten? want de standaart kabels zijn toch lang niet genoeg, iemand een link naar de monsterlink kabels?
     
  5. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    zeer eenvoudig eigenlijk, als je de VGA kabel van microsoft heb, zit er een verlengplugje bij, (geel en metaal klein plugje) en dan koop je een VGA verlengkabel aan de lengte die jij tekort komt van de xbox360 naar de beamer, in mijn geval is dit +- 8m dus ik koop een kabel van 10m, bv. de VGA1000 van oehlbach.Bij component is dit juist hetzelfde of scart.
     
  6. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    heb zelf nu al de vga kabel :p

    , dus dan zou ik alleen de verlengkabel nog nodig hebben
     
  7. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ;) let er wel op dat het de juiste is dus 2 x een vrouwelijke uitgang, maar als je een goede kabel wil dan kan ik je de mijne wel aanraden , hij bestaat in 5m en in 10 m en heb hem gekocht op www.alternate.de voor 85 euro voor de 10m.Maar er zijn duizenden, maar oehlbach is wel 1 van de betere kabels voor een goede prijs.
     
  8. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    tis toch nog neit zoveer, denk dat ik nog ene half jaar w8

    edit: en wat voor scherm hebben jullie, want zit te kijken op kingpinscreens.nl maar als je een 16:9 screen wilt, is ie maar 96 cm hoog, als je het gaat vergelijken met de lengte is dat best wel klein
     
    Laatst bewerkt: 15 aug 2007
  9. Karll2

    Karll2 Active Member

    Berichten:
    246
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook een kingpinscreen, nl. de 88" spanscherm 16:9, ik vindt het gigantisch :) maar het hangt af van hoever je natuurlijk van het scherm gaat zitten. ik zit maar 3m van mijn scherm en dan is dat echt BIG.Dat is zowat het grootste dat ik kan nemen omdat ik ook projecteer van 3m afstand dus ik kan zelfs niet eens groter nemen om dat de beamer dat niet aankan. Als jij van bijvoorbeeld rond de 5m projecteert dan ga je gerust voor een 106" bijvoorbeeld dat dus al een stuk groter is.Maar ga dan ook niet 3m van dat scherm zitten want dan verlies je het overzicht, begrijp je.
     
  10. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Zit er maximaal 2 ,5 meter vanaf
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Vraagje: zijn er hier ook mensen die van een korte afstand vrijwel maximaal projecteren? Ik zit 3,80 van de muur af en heb de beamer zo ongeveer naast me staan. Het mooie is dat die muur enigszins verzonken is en dus een stukje meer naar achteren staat tov de deurpost. Het ziet er dus super uit als ik die complete muur bijna helemaal 'volprojecteer' waarmee ik dus op een grootte kom van ongeveer 3 bij 1,80 (schatting!). Ik vraag me echter af of dit niet iets is wat je na een tijdje zat wordt, omdat de 'input' zo wel ontzettend groot is (naast het feit dat je zo uiteraard iets aan scherpte moet inleveren, maar dat hoop ik te compenseren met de nog aan te schaffen projectieverf).
     
  12. Orchid

    Orchid Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Geluidsniveau Epson TW700

    Bedankt voor je antwoord. Ik heb in andere reviews verder niets gelezen over het geluidsniveau. De Epson komt overal verder heel goed uit de bus en er zit 3 jaar garantie op. Eind deze maand ga ik hem kopen.

    Iemand nog tips waar je goedkoop reservelampen kunt kopen? Die krengen zijn erg duur, goedkoopste winkel die ik kon vinden had ze voor 350 euro excl. verzendkosten.
     
  13. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    geen epson kopen, maar een hitachi, lampen zijn vele malen goedkoper :+
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Als jij het nog mooi en comfortabel vind kijken van die afstand zou ik het gewoon doen. De TX100 kan het wel aan zo groot, als het maar goed donker is. Dat heb ik weleens gedaan bij een voetbalwedstrijd, echt 4 meter breed op een witte muur. Maar het moest wel donker zijn, op zo´n afstand moet de beamer flink wat lucht overbruggen. Op dat moment had ik ook de ecostand uitgezet.

    Houd wel rekening met eventueel speakers die ernaast komen oid, dat het beeld er nog wel tussen valt. Als ze eronder staan dan heb je geen probleem natuurlijk.

    Hm...een scherm van 3 meter breed, en kijken op 3,80....is dat eigenlijk niet een beeeetje dichtbij achteraf... Ik zou toch wel een klein beetje de vuistregel ´kijkafstand = 1,5 keer breedte scherm´ aanhouden.
     
  15. Orchid

    Orchid Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    En welk model van Hitachi raad je dan aan?
    Hij moet natuurlijk wel dezelfde performance hebben als de Epson :9 ;)
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    pj-tx300?
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Dat lijkt me wel. De nieuwste van hitachi als ik het niet mis heb. Maar wat is nu eigenlijk het verschil met de pj-tx100? Behalve dan de zwarte pianolak?
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    een vuistregel hoeft natuurlijk ook niet alles te zeggen ;) Ik heb het scherm van de muur gehaald en projecteer nu op een lichtbruine muur. Verre van optimaal natuurlijk, maar soi. Doel is om de komende weken eens te gaan spelen met allerlei groottes. Om zo eens te kijken wat mij het beste bevalt.

    Ik kom trouwens met jouw berekening op 2,53. Is wel iets kleiner, maar zoveel nou ook weer niet.

    @Orchid: dat wordt dan de 300 idd. Ik kan je echter niet al teveel vertellen over de verschillen. Heb al een beamer en als ik me teveel druk ga maken om de nieuwe modellen ga ik denk al snel niet meer waarderen wat ik al heb :+
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Wie was dat nou toch die op zo'n ikea rolgordijn projecteerd? Ik wilde namelijk even weten of dat bevalt.
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Occisor. En ja, dat bevalt hem :)

    De verschillen tussen de TX100 en TX300 kun je vinden op de Hitachi website.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina