1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    :cool: ja ik wil graag goed beslagen ten ijs komen als ik straks ga beginnen met de 'bouw'.

Tof man. Ben heel benieuwd naar je HT. Heb je een paar mooie foto's?
    Die speakers wilde ik evt aan de muur hangen, maar eerlijk gezegd heb ik me nog niet heel erg in verdiept in de mogelijkheden. Schermbreedte wordt waarschijnlijk al max. 2.80m aangezien de lichtopbrengst anders te laag word, is me verteld. Ideaal zou 2.20m zijn, dus misschien wordt het zelfs 'maar' 2.40m. Een kwestie van zien in een winkel of een andere HT denkik, voordat ik weet welke breedte we gaan nemen. De speakers hoeven wmbt geen prominente plaats in te nemen, alleen heel goed hun werk te doen :)
    Lens shift klinkt als een heel erg bruikbare optie dan, mocht dat nodig zijn. Je hebt me alvast grotendeels gerustgesteld dat het allemaal wel moet gaan passen. Op het moment dat de overdracht daar is, ga ik gelijk goed inmeten zodat er een 100% duidelijk plaatje is. Kan ik ook de precieze mogelijkheden gaan uitzoeken. Ik gok dat bij 3,5 a 4 meter van het scherm afhangen, de beamer nog hoog genoeg hangt zonder er constant voor 'in de weg te zitten' met ons grote harses :).

En ja, we zijn ook heel blij met de ruimte! Sterker nog, we hebben er ook goed naar gezocht bij het zoeken naar een woning, een dikke pré was genoeg ruimte voor de hobbies. Dat is gelukkig gelukt.
    Dat is natuurlijk een perfecte tip! Eerst op de muur projecteren (evt op een doek ofzo) en dan de grootte bepalen. Nadeel is dat ik zo lang mogelijk wil wachten met aanschaffen van de beamer ivm ongetwijfeld op handen zijnde prijsdalingen in het 1080p beamer segment. Maar die ene week verschil tussen kopen beamer, grootte v.h. scherm bepalen en scherm uitzoeken zal vast niet heel veel uitmaken.

Ook hier weer; bedankt voor de tip over lensshift. Zou het eigenlijk allemaal eens in actie moeten zien. Zijn er nog audio/video beurzen binnenkort? Of wat is een grote leverancier mét showroom in zuid-holland, weet iemand dat?

2. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Foto's....was het maar waar, beamer heeft het eergister begeven :mad:

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    ik zei toch direct foto's maken :eek: ... :'-(

4. Marius

Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    11
    Aj aj aj.. dat is minder. Wat ga je eraan doen?

Ja trek maar open die wond... nog wat zout erbij... :+

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Bellen met het bedrijf waar ik hem gekocht heb. Krijg alleen de goede persoon steeds maar niet te pakken. De normale audio en video reperateurs doen er iig niks mee :mad:

6. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Damnit dat zuigt :eek:

Ik hoop voor je dat er nog wat geregeld kan worden!

7. Orchid

Orchid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Projector (en scherm) zijn aangeschaft!

Update:
    Vrijdagmiddag de Epson TW700 gekocht. Computer Pirates had een mooie aanbieding met een Celexon scherm (200 cm x 112 cm) en daarom maar gelijk toegeslagen. Ik kom van een 82 cm Philips breedbeeld televisie (CRT) en kan de upgrade met één woord omschrijven: wauw! :thumbs:
    Mijn advies: als je twijfelt tussen plasma/lcd en een projector, koop een projector (als je de ruimte hebt).

Beeld is enorm en haarscherp. In de winkel lijkt 2 meter breed niet groot maar éénmaal in je eigen woonkamer is het gigantisch. Het games spelen en films kijken is een totaal andere ervaring geworden. Ik vind de upgrade vergelijkbaar met toen ik mijn eerste 3D-kaart kocht voor mijn PC (een Diamond Monster voor de kenners ;)). Een enorme stap in beeld verbetering, geen evolutie maar een revolutie *)

Laatst bewerkt: 19 aug 2007
  8. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Welcome to the club :9

Fotooooooo'sss :)

9. fast_ray

fast_ray Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zaterdag ook maar even wat spullen aangeschaft:
    Sanyo Z5
    Beamax R100 scherm van 176 x 103
    samsung ht X30R 5.1 setje

Zaterdagavond ff op een muur getest of de beamer werkt (is een heel groffe structuurmuur) Heb er maar 1 woord voor WOOOOOOOOW!!!!!! Echt net zo scherp als mij 82 cm lcd tv, alleen de kleuren waren niet best(beetje flets) maar dat komt vast door de muur.

Zodra mijn gamekamer klaar is zal ik wel een paar foto's posten.
    Kamer is 3.80m bij 1.90m en 1 wand wordt dus volledig beeld!!

10. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Eerst ook de kleuren enzo goed instellen, bij mij waren ze ook eerst een beetje flets maar na wat gekloot met de instellingen ... O-)

11. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Wow, mooi prijsje inderdaad, 1100 euro voor beamer + scherm. Het is dat ik het geld nu nog niet heb anders wist ik het wel. Maar over een maandje dan zou het voor mij ook moeten kunnen! Heb er zin in.

12. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is inderdaad een mooi prijsje! De TW700 zelf kost maar 939,- (3 mnd lamp garantie) of 999,- (3 jaar lampgarantie).

Begint toch wel een beetje te kriebelen...8)

13. Pimmy

Pimmy Take it easy

Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon doen. Is toch geweldig, op je luie stoel/bank met je chick naast je Titanic kijken in 5.1 op een 2 meter breed scherm. It's worth every penny :+

14. Orchid

Orchid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Natuurlijk! Als ik klaar ben met het opnieuw inrichten van de kamer:
    - Stereo en oude televisie nieuwe plek
    - Nieuwe kabelgootjes maken & kabels trekken
    - Projector en scherm definitieve plek geven

Volgende week pictures!
    Dit weekend druk bezig geweest met films kijken :D

15. Orchid

Orchid Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vergeet de BTW niet jongens...
    Blijft overigens inclusief BTW nog steeds een schitterende aanbieding \o/

16. SjoerdV NL

SjoerdV NL Hardcore Poster?

Leuk Bevonden:
    2
    Agreed, heb mn beamer nu al weer een half jaar en nog steeds denk ik elke keer "jezus wat een groot beeld"

17. fast_ray

fast_ray Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Even een paar vragen voor het ophangen van mijn Sanyo Z5.
    Is het raadzaam de zoom maximaal te gebruiken of is het beter voor de beeldkwaliteit om dat niet te doen??

Stel de vraag omdat ik de beamer kan hangen tussen de 2.40m en de 2.80m, Sanyo zegt dat mijn scherm vanaf de 2.35m kan maar voor mijn gevoel is maximaal zoomen slecht voor je beeldkwaliteit.

Een tweede vraag is kan ik via de vga kabel van de xbox360 surround geluid krijgen via mijn samsung receiver of heb ik hier een losse optische kabel voor nodig? En zo ja waar vind ik die kabel?

18. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    2e vraag: heb je een optische kabel voor nodig. Een toshlink bijvoorbeeld.

1e vraag: weet ik niet zeker, andere mensen hier misschien wel. Kan me trouwens niet voorstellen dat het erg veel uitmaakt.

19. Aleko

Aleko Niet? Nou, dan toch!

Leuk Bevonden:
    0
    Oeps, ik had dat nog niet eens gezien... |:-

Maar ik koop de eerste weken toch nog geen beamer. Het begin van het schooljaar komt er weer aan en dan moet het collegegeld en de boeken ook weer betaald worden.... :'-(=(

20. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Er zit gewoon een toslink uitgang in de VGA-kabel voor de 360. Dus een toslink is het enige wat je hoeft te kopen (zie Kevf's antwoord).

Hoe minder zoom, hoe beter het beeld. Waarom weet ik niet, maar dit is mijn eigen ervaring. Er is veel meer screendoor effect bij veel zoom.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina