Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    @ Pim Smeets: Wat een fantastisch 'hok'. Grootste vooruitgang zal voor jou echt een 720p beamer zijn. Ik raad je trouwens nu aan de beamer via vga aan te sluiten zodat je je native resolutie kan kiezen.

    Wat betreft het scherm is dit misschien een optie voor je:

    http://www.fotocentraal.nl/nieuws.php?id=423

    Deze verf moet praktisch elk doek qua kwaliteit overtreffen. Echter het aanbrengen is wel een zeer intensieve klus.

    Eigen situatie: heb gisteren de lamp op gehaald! Moest ook nog alle boxen ed opnieuw aansluiten met mijn nieuwe kabels en dat was ook niet het minste werk achter allerlei kasten langs ed.

    De lamp ga ik straks in de beamer zetten. De verkoper vertelde mij dat zij het in 'slechts' een half uurtje deden!! Schrok ik toch behoorlijk van, want voor een leek moet het dan helemaal een behoorlijke klus zijn, helemaal als je beseft dat het gaat om een lamp vervangen. Hoop ook echt dat ik het voor elkaar krijg.....

    edit: De lamp is vervangen en het stelde echt niks voor! Schrok wel bij het uitelkaar halen. Blijkbaar was de beamer door de verbouwing toch allerlei rondzwevend stof ed gaan aantrekken, de hele binnenkant zat er helemaal onder! Ik vraag me ook echt af of het wel nodig is geweest om er een nieuwe in te zetten en van binnen goed schoonmaken niet voldoende was geweest. Echter de importeur was zo stellig. Ik ga het echter niet uitproberen. Ik hou beide lampen en ga nu de komende lange tijd genieten van de nieuwe lamp. Misschien dat ik ooit eens die oude weer kan gebruiken.
     
    Laatst bewerkt: 24 aug 2007
  2. fast_ray

    fast_ray Active Member

    Berichten:
    11
    Leuk Bevonden:
    0
    Whaaaaaaaa!!!
    Dit is echt gewoon te vet!! Voor iedereen die net als ik heel lang hebben getwijfeld over de aanschaf van een beamer omdat ze bang zijn dat het minder scherp is als een 32 inch lcd.....Ik kan je zeggen het is ongeloofelijk maar het is gewoon net zo scherp!!

    Vanavond zal ik proberen wat foto's te maken en deze posten.
    Heb een sanyo z5 met een beamax r100 doek.
     
  3. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    En weer een tevreden beamer gebruiker ..:cool:

    Ben benieuwd naar de foto's :thumbs:
     
  4. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Voor de mensen met de Hitachi PJ-TX100, wat zou deze 2e hands moeten kosten. Ik kan namelijk bizar weinig vinden over nieuwprijs en verlopen verkopen etc. Op HTForum staat namelijk eej TX100 met scherm, daar wil hij 900 euro voor maar dat scherm van hem is reteduur zag ik (komt al snel bij de 1000 euro). Dus wat zou enkel de beamer moeten opbrengen?

    Ennn is het verstandig een TX100 te kopen of wat bij te leggen voor een TW700?
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ligt ook vooral aan hoeveel uren de lamp er al op heeft zitten...
    Ik weet het zelf ook niet echt, wat ie los op zou moeten brengen...vraag het hem zou ik zeggen ;).
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar hij kan zeggen wat hij wil natuurlijk, kvraag me af wat een redelijke prijs zou zijn, die beamer heeft er 6-700 uur op staan.
     
  7. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb mijn TX100 gekocht met zo'n 800 uur (dacht ik) voor 500 euro. Ik denk dat dat ongeveer de waarde is (misschien nu iets minder).
     
  8. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Ah ok, bedankt! Zo'n prijs hoopte ik al ongeveer. Lijkt me dan een mooie beamer om mee te beginnen! Nu nog iemand die m'n drumstel koopt en ik kan de beamer kopen haha.
     
  9. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ligt eraan wat het verschil in prijs is. Ik zou het eens overwegen om toch de tw700 te nemen, zelf ben ik niet helemaal tevreden over de zwart waardes van de TX-100. Dit kan ook komen door de omgeving naast mijn scherm, is wit.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb de pj-tx100 toen gekocht voor 500 met 1000 uren op de lamp. Moet je er wel bij zeggen dat ik de lamp bij 1650 moest vervangen, al weet ik nog steeds niet zeker of het niet aan het stof in de beamer lag.

    Mijn beamerhok nu (yamaha rx-v730 rds, 4x B&W DM110, pioneer center, hitachi pj-tx100 en een zelf gebouwd scherm)

    HT overdag (beetje bewogen)
    [​IMG]

    HT by night
    [​IMG]

    Zal 1 deze dagen een foto maken van het beeld.


    Rest van de foto's:
    http://forum.xboxworld.nl/showthread.php?t=96049&page=70
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Heel erg vet zeg. Maar waar blijft je inkeping met je projectieverf nu?
     
  12. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    die blijft nog even achtwege, vanwege een toch iets duurdere verbouwing. Hoop er volgende maand mee te beginnen. Die muur waar het scherm hangt is trouwens de muur die iets dieper ligt, zie je echter alleen aan de andere kant bij de deurpost. Zal misschien vanavond nog eens een paar pics posten inclusief de beamer op de grootste stand, ben benieuwd hoe jullie oordelen.
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Wow, echt heeel relax Kevf!

    Mooie (en volgens mij echt lekkere) zetels ook! :D
     
  14. iv0

    iv0 Active Member

    Berichten:
    17
    Leuk Bevonden:
    0
    online kopen

    Voor iedereen die twijfelt over online een beamer kopen. Ik heb zelf de epson tw700 online gekocht bij redcoon. Had de beamer nooit in het echt in werking gezien. Want woon in het oosten en hier hebben ze alleen klote beamers in de winkels staan. (ook bij dure winkels, erg slecht vond ik dat). Maar de beamer werd keurig optijd gebracht. Wel heb ik aan de deur betaald. groot bedag maar wel te doen. Heb hem nu ong half jaar en erg veel plezien van. Door dit forum heb ik besloten de tw700 te kopen trouwens dus nogmaals bedankt allemaal!

    Tip download eens een keer aflevering lost in HD!
     
  15. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het online kopen is niet zo'n groot probleem. Maar de after sales is wat anders. Vaak kan je niet meer bij de shop terecht en moet je direct met de producent van het product contact opnemen... Dit is echter bij elke shop en producent weer anders...

    Enne, je verhaal vraagt natuurlijk om foto's ;) :+
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Redcoon is trouwens een zeer nette internetshop!

    Heeft iemand nog tips voor het maken van shots van je beamer in actie? Heb gisteren zitten donderjagen met de sluitertijd, maar kreeg het er niet mooi op.
     
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    check het HTforum ;): Hoe fotografeer ik mijn HT zonder problemen.
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Statief en zelfontspanner is de key ;)
     
  19. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Ok even een kleine vraag aan de profs hier.
    Hoe zit het precies met muur/plafond beugels,want als ik bijvoorbeeld naar dit plaatje kijk van een beugel:http://www.extreme-shop.nl/?page=product&node=&id=169&SESSID=2c3944ce16eccb951996dbf9b813964a

    Hoe ga ik dat dan op deze beamer vast krijgen?: http://www.abcelectronique.com/comp...eo/videoprojecteur/photos/emp_tw700_epson.jpg

    Mischien een domme vraag,maargoed.
    Ik zie geen aansluitingen op de beamer voor een evt beugel.
    ik hoop dat ik er wat duidelijkheid over kan krijgen.

    :b:
     
  20. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    aan de onderkant van de beamer
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina