1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. joostpolletje

    joostpolletje Active Member

    Berichten:
    1.393
    Leuk Bevonden:
    0
    LCD is voor gamen beter
    DLP is voor rustigere beelden beter.
     
  2. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn weten is LCD juist rustiger. Vooral als je gevoelig bent voor het regenboogeffect kun je beter een LCD nemen. In de hogere prijsklasses zijn DLP's wél de betere beamers.
     
  3. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoals je ziet Marius; de meningen verschillen :D

    Het merk Optoma is verder gewoon wel een heel goed merk hoor. Ik lees er haast alleen positieve dingen over. Ze ziet er ook wel mooi uit :)
     
  4. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Thanks allemaal! Ik denk dat ik het beste dan een HD70/72 in een showroom op kan zoeken en vragen of ik mijn 360 erop aan mag sluiten voor het plaatje. Zie ik gelijk hoe het eruit ziet. Hebben jullie op die site die HD82 ook bekeken? Holy shit zeg, dat is een mooi apparaat. 1080p beamer, ziet er echt strak uit.

    Maar die koop ik pas voor mijn toekomstige droomvilla van 300m2 met game/bioscoop kamer van 50m2 :D (en minibar, DJ-booth / geluidsstudio).






    Dromen mag, toch? hehe.
     
  5. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    hee ik bedacht me net iets leuks:) ons mam zegt altijd dat ik het beeldscherm niet in moet kruipen en toen zei ik zullen we dan samen een beamer kopen. oke! dus ik ff zoeken maar kweet me god niet waar. ik wil er alleen maar men 360 op aansluiten en dvdtjes kijken (tv kijken gaat zeker niet of wel). maar wat ben ik dan kwijt voor een goede beamer?
     
  6. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    De lichtopbrengst van m'n projector is een beetje aan het schokken. Eens kijken of een paar uur in de high-lamp-modus helpt...
    Hoe moet je trouwens het luchtfilter schoonmaken? Gewoon ff met een stofzuiger erlangs?

    @mike: jij streamt TS-files vanaf je computer naar je xbox hé (ook xvid/divx?)? Hoe doe je dat met films met een DTS-soundtrack? En zijn er weleens films bij jou die het niet goed doen (1080i). Ik heb bijv. laatst The Rock (1080i) gedownload, en die schokt ontzettend. Kun je daar iets tegen doen?

    Ik ben nog steeds aan het spelen met de instellingen. De iris op 6 is in mijn situatie het beste (ik had hem eerst op 4 staan, en toen ik hem eens op 6 zette was het een wereld van verschil).
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2007
  7. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    http://www.thuisbioscoop.nl/sony_vpl-vw100.html
    Dit is een goede beamer, lekker prijsje ook.


    Wat voor eisen stel je aan de beamer? Moet ie HD aankunnen of niet, voor de rest nog bepaalde aansluitingen? Voorkeur voor een bepaald merk? Mag de lamp niet te duur zijn? Hoe groot is de kamer waarin je wil projecteren?
    Pas als je die dingen beantwoordt kunnen we je helpen.

    Sjoerd
     
  8. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    360 aansluiten: dus hd lijkt mij + vga/component
    dvd aansluiten: component aansluiting
    merk: hij zegt niet te weten waar te beginnen, dus geen voorkeur wss.
    Prijs: weet hij niet.

    ;)
     
  9. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Weet je niet he lange jan, dvd aansluiting kan net zo goed een hdmi aansluiting zijn, ookal lijkt me sterk dat Elite victoria dergelijke aparatuur heeft. Maar dat laatste punt wat je opnoemt is het belangrijkste natuurlijk.
     
  10. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Vaag van je lamp :eek:...Ik heb er nog niets van gemerkt... Schoonmaken is idd de twee kapjes eruit halen en door het dikke kapje heen stofzuigen. Het dunne filter kun je beschadigen als je hem direct stofzuigt. Staat ook in het boekje enzo, check dat gewoon ff (ook online denk ik).

    Ik stream idd TS files, maar geen xvid/divx HD files. Normale divx/xvid doe ik met transcode. Verder doet alles het gewoon schokvrij bij mij, zowel 720p als 1080i. DTS streamen gaat idd niet naar de 360, alleen DD.

    Beter :)
     
    Laatst bewerkt: 5 jan 2007
  11. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Elite, ik raad je aan eerst even mn startpost door te lezen, en het advies dat erin staat op te volgen, en dan gaan orienteren, niet blind vragen.. Dat sjoerd zo reageert:+ niets van aantrekken, hij is een beetje overspannen geraakt van het Dolby Digital topic :+

    Mijn status: Mijn geld is echt biijjjnaa bijelkaar voor de TW700 + plafondbeugel, het moet nu echt niet lang meer duren ( eind deze maand/begin volgende maand ga ik het toch echt bestellen.)
    Ik wil zelf uiteindelijk naar een prof. beamerscherm, maar ik ga eerst op wat anders projecteren... namelijk een rolgordijn :cool:. Deze heb ik vanmiddag opgehaald bij de ikea ( Tupplur genaamd ) en is 100% verduisterend. Heb op tweakerz fora gezien dat het wel vaker wordt gebruikt, heeft iemand hier er ook ervaring mee?
     
    Laatst bewerkt: 7 jan 2007
  12. smokehaze

    smokehaze Active Member

    Berichten:
    62
    Leuk Bevonden:
    0
    als jij een videorecorder of dvdrecorder heb kan je gewoon tv kijken op je beamer
     
  13. Riddick

    Riddick --

    Berichten:
    735
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon ff een snel vraagje. Ik zit eraan te denken om ook een beamer aan te schaffen en dan wil ik natuurlijk wel een HD-beeld hebben. Vanaf welke prijscategorie kan ik dit verwezenlijken en is er misschien nog een bepaalde (goedkope) beamer die goed is en HD ondersteunt. Bij voorbaat dank.
     
  14. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Zoek ff op kieskeurig.nl of de tweakers.net pricewatch naar WXGA (1280x720) beamer modellen. Je kan op beide sites gewoon op prijs sorteren, en whoppa...een lijstje met kandidaten voor jou :)
     
  15. E-lite Victoria

    E-lite Victoria Active Member

    Berichten:
    983
    Leuk Bevonden:
    0
    Beschrijving


    De echte filmfanaat wil graag een thuis bios. Nou dat is nu mogelijk voor
    weinig geld. Wij verkopen u de ideale oplossing om dit zelf te realiseren
    voor minder dan 100 euro.( zelfs al een prima beamer mogelijk voor 15,-)

    Hoe werkt het?
    Ik zal verschillende manieren bespreken om een beamer te maken. De echte filmfanaat wil graag een thuis bios. Nou dat is nu mogelijk voorweinig geld. Wij verkopen u de ideale oplossing om dit zelf te realiserenvoor minder dan 100 euro.Ik zal verschillende manieren bespreken om een beamer te maken.
    En ik zal u sites geven en forums die u normaal gesproken niet zo makkelijk zou vinden.

    Bestel nu snel de handleiding voor de zelfbouw beamer voor 3,50 euro.

    U kunt dit project in een paar uurtjes realiseren.
    Zie foto voor projectie resultaat.
    Bespaar 1500 euro!! En creëer zelf makkelijk en perfect geweldig beeld!

    Verbaas iedereen in u omgeving, ze zullen versteld staan van uw kunnen.
    Sluit uw Playstation of Xbox aan, gamen zal nooit meer hetzelfde zijn.

    Interesse ? Stuur me een mailtje..

    is dit wat? geloof er namelijk helemaal niks van, zag het op marktplaats.nl
     
  16. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Nee dit is totale onzin
     
  17. Rivanov

    Rivanov Apple Fanboy

    Berichten:
    16.906
    Leuk Bevonden:
    559
    Afgelopen weekend bij een vriend van me, 11uur non-stop op de beamer gegamed! Wat een ervaring! Komend weekend gaan we het weer herhalen, neem ik 'm Xbox weer mee naar hem en dan beginnen we vrijdag 's middags en dan gaan we de gehele nacht door! :)

    Binnenkort toch maar 's gaan rondkijken voor een beamer! :cool:
     
  18. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Vet he ;)

    Ik heb net nog een leuk piccie gemaakt...was een beetje aan het klooien met de sub...

    [​IMG]
     
  19. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.304
    Wat is de afmeting van dat scherm? Ik zit er ook over na te denken en ik zit dan ongeveer op 3,5 meter van het scherm vandaan. Wat zijn dan de ideale maten van het scherm?
     
  20. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn scherm is 160x90 en ik zit op ongeveer 2,25 met mijn ogen (heb het nu is een keer opgemeten :9) van het scherm. Ik vind het perfect zo. Maar er zijn talloze (verschillende) vuistregeltjes te vinden die zeggen van ideale afstand is 1,5 x schermbreedte, soms staat er ook 2x schermbreedte. Google maar is op 'vuistregel kijkafstand' oid. Krijg je genoeg te zien. Je zou ook een keertje bij mij een demootje kunnen krijgen, Portugaal is niet zo heel ver weg (makkelijk met de metro dacht ik :) ).
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina