1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiss of Fire

    Kiss of Fire Kiss of Fire

    Berichten:
    1.005
    Leuk Bevonden:
    40
    Halo. Halo. Halo. :p
     
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaja, hij staat hier naast mij!!! Een TW600!!! \o/_O_\o/_O_:thumbs:\o/\o/_O_

    Foto's van de beamer en een provisorisch scherm komen morgen :+
     
  3. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Goede keus ;) Wacht met smart op foto's!
    Duidelijke video's mogen ook trouwens :p ;)
     
  4. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Allereerst; let niet op het scherm. Dit zijn namelijk twee oude rolgordijnen. Eentje van 90cm en eentje van 50 cm :p ;D. Ik denk dat ik deze gewoon even laat hangen zodat ik een echt scherm kan kopen binnenkort.

    Ik heb even snel een WMVHD trailer gedownload en afgespeelt via mijn laptop. Hij is door middel van VGA met de TW600 verbonden. Ik moet nog een componentkabel kopen van 10-15 meter zodat ik de xbox 360 erop aan kan sluiten en HD films kan afspelen 8)

    Een paar foto's van de projector zelf:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Een paar foto's van de WMVHD trailer (coral):

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    En een paar foto's van Spiderman op DVD:

    [​IMG]

    [​IMG]

    Het beeld is trouwens ook groter dan ik dacht. De projector staat nu zo ver mogelijk van het scherm af, ingesteld met het zo klein mogelijk beeld. Daarom wordt er ook naast het scherm geprojecteerd omdat het scherm dus te smal is... De projecter zelf staat trouwens op een verhoging met daaronder opbergruimte e.d. Hij staat dus niet op een bureau, maar op een vaste 'muur'.
     
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Beamer dichterbij zetten dus :+

    Verdiep je trouwens in het feit of je een component of vga kabel wilt. Helemaal met de nieuwe referencelevels gaan veel mensen voor vga. Ook fijn ivm het upscalen van dvd's ;)

    edit: ow ja, gefeliciteerd natuurlijk. Hier ga je nog heel lang van genieten. Ik ben nog steeds niet echt aan de grootte gewend, het blijft iederen keer super.
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  6. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je kiest natuurlijk voor hdmi :9
    Iets waarnaar ik hoop over te stappen binnen de komende maanden ...

    Gefeli met de aankoop en geniet ervan!
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    heb je met hdmi ook ref levels?
     
  8. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Of een groter scherm ophangen ;):D. Ik wilde in eerste instantie de projector op mijn bureau neerzetten, maar toen kwam ik erachter dat hij ook op die verhoging kon. Past precies. Maar ja, nu is het beeld te groot. (OMG te groot beeld 8)) Elk voordeel hep zijn nadeel :+

    Component komt er sowieso. Omdat ik zowel mijn 360 als dvd-speler/recorder via component heb aangesloten op mijn reciever. Met de receiver kan ik schakelen tussen deze twee. Via de DVD-speler/recorder kan ik dan ook (mocht ik daar zin in hebben) normale TV programma's kijken. Misschien ga ik ooit nog wel een VGA kabel kopen, maar probeer het eerst met component. Bevalt tot nu toe goed.

    HDMI begin ik nog niet aan. Mocht ik een HDMI apparaat kopen, dan sluit ik hem direct aan op de projector. Nu heb ik nog niks wat dmv HDMI aansloten kan worden. Ga nu niet alles opnieuw aanschaffen 8)
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2007
  9. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is wel ja:

    bronnetje


    true, maar waar ik heen wil is een nieuwe reciever, dan kun je vannalles erop aansluiten en dan zendt de versterker het door naar de beamer.. Inclusief upscaling :)
     
  10. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo'n receiver wil ik ook uiteindelijk, maar dat komt wel een keer. Component is voor mij nog ruim voldoende op dit moment. Nu eerst weer even een tijdje sparen...8)
     
  11. Occisor

    Occisor Active Member

    Berichten:
    1.000
    Leuk Bevonden:
    0
    wehehe kan ik me voorstellen als je net een beamer hebt gekocht ... enjoy ervan :b:
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Gefeliciteerd aleko! \o/
    Veel plezier ermee.
    Je was me echt net voor,had hem ook al bijna gekocht van die gast van het HTforum.
    Totdat ik een PM van hem kreeg waarin hij zei dat hij hem al aan jou had verkocht.

    Maar veel plezier ermee ziet er goed uit!!
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Gefeliciteerd aleko! Ziet er erg vet uit. Maar ik zou zeggen: Pak gewoon een groter scherm :D Voor hoeveel heb je hem op HTforum gekocht?

    EDIT:

    Waarschijnlijk zal ik over een half jaar een Barco 500 kopen. Ik heb nu een deal op het HTforum, alleen het is een beetje een speciale. Aangezien mijn moeder nu een beetje pissig word als ik het over kopen heb zal ik nog maar even een half jaartje wachten met een beamer kopen. Nu was ik bij een vriend van mij waarvan de vader gek is op apparatuur. Die wilde wel de Barco kopen en helemaal nakijken en als mijn moeder dan een beetje bijgedraaid is mag ik hem voor hetzelfde bedrag overkopen.

    Nou heb ik even het programma sketchup gedownload en uitgeprobeerd (tanx aleko) en dit is mijn eerste resultaat:

    [​IMG]

    Het kan natuurlijk mooier maar ik vind het niet slecht voor een eerste keer. In het programma zelf ziet het er wel mooier uit, maar ik weet niet waar ik zo'n filetje moet uploaden.
     
    Laatst bewerkt: 11 sep 2007
  14. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Ga je niet voor meerkanaals geluid of blijf je bij stereo?

    Thumbs up voor de poster aan de muur, is dat die van New York? ;)

    Zag net in de HDTV thread een poll met merk tv, misschien leuk om dat hier ook even te starten.

    Mvg,

    Sjoerd
     
  15. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    daan misschien dat je de stoelen iets verder naar voren moet doen, want nu zit je hoofd recht odner die balk, als je dasn opstaat is het neit fijn om vol tegen die balk te gaan
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    wel leuk om zo'n schets te zien! Blijft een interessant project ;)
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Er staat nu een betere schets in de GM in het topic 'show je sketchup', in de GM, op pagina 2.
     
  18. JeePee

    JeePee Guest

    Toen zat ik daar, in mn eentje op mn nieuwe kamer. Toen keek ik naar links... ik keek naar rechts... en wat zag ik daar plotseling? Een enorm kale puur witte muur :D

    Volgens mij is het beamer virus ook bij mij terecht gekomen :9 Lijkt me echt gaaf om een beamer aan te schaffen nu ik daar de ruimte voor heb. Alleen schoten er mij wel twee vragen naar binnen: Kan ik beamen op een witte muur zonder daarvoor een doek te hangen, en dan bedoel ik, zonder veel kwaliteitsverlies? En hoe duur is de (bijna) goedkoopste HD beamer? Ben nu student en moet wel op mn centjes letten. Heb namelijk net een hele kamer aan meubels aangeschaft, maar er is nog wel wat over. Misschien net genoeg voor een beamer :)

    Ik hoop trouwens niet dat dat een VFFAQ vraag is. Met goedkoopste beamer bedoel ik een merk dat een redelijke naam heeft op de beamer markt (dus geen Aldi spul) maar van dat merk de of een van de goedkoopste beamer. Heb niet echt een pakket van eisen dus echte kenmerken die ik graag wil kan ik niet opnoemen. Ik wil gewoon huge beeld :+
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 sep 2007
  19. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Poooooooosters!!:+

    Op een muur kan. Doek is altijd beter, maar met een muur valt denk ik prima te leven. Kun je later nog altijd kijken of je een doek wil hebben.
    2dehands hd-beamertje moet je denk ik wel voor 400 kunnen krijgen met een beetje zoekwerk:) (bijv. Hitachi PJ-TX100).
     
  20. JeePee

    JeePee Guest

    Ook, 400 euro zou ik er misschien wel voor over hebben. Hoe lang gaat zo'n lamp eigenlijk mee, en wat kost het vernieuwen daarvan?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina