Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Aah ok. Nu snap ik het wel helemaal denk ik. Nouja, 1280 x 720 is goed genoeg voor mij. Daar doe ik het nu ook mee.

    Enne Dynamike: Zo'n 1209, daar heb je het ook over een beamer he. Met een aardig prijskaartje. En het is een bakbeest (9" buizen!). Maar wel met een max resolutie van 2500x2000p en een contrast van 30.000 : 1.
     
  2. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Het lijkt erop dat hij hem helemaal niet heeft weggewerkt:

    [​IMG]

    Damn dit blijf ik toch een van de, zo niet de mooiste, HT's vinden!!! :9:eek::)
    ___________________

    Ik heb trouwens ook mijn scherm net opgehangen. Moet nu eerst even een uurtje in de buitenlucht vertoeven, anders ga ik van mij stokje; Wat een stank komt er van zo'n nieuw scherm af! :eek:
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Ventilator er keihard opzetten en airco (als je die hebt) aanzetten!

    Maarre ik heb nog een mooi koopje gevonden (denk ik):

    De Panasonic 1083. Met een resolutie van 1500x1200p. Dus als ik geluk heb haal je daar net 1920x1080 mee. En 8" buizen dus een lekker groot scherm. Maar ik laat alle mogelijkheden open.
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2007
  4. JeePee

    JeePee Guest

    1024x768 kan je instellen op Normal en op Widescreen op de 360. Als ik 'm op onze plasma aansluit met 1024x768 zet ik hem op 1024x768 Widescreen. 1280x1024 kan je ook instellen op Normal en op Widescreen. Zelfs bij 640x480 kan het :) Uitrekking heb je alleen bij de reso's 1440x900, 1680x1020 en 1920x1200, maar dat is minimaal (16;9 op 16:10).
     
  5. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Zodan, het scherm hangt en het is eindelijk donker! Tijd voor foto's }:]

    Eerst een paar foto's van het xbox360 dashboard en DiRT:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    En een paar foto's van "The Fast and the Furious" HDDVD:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Zoals jullie zien moet ik nog veel aan mijn fotografeer techniek werken :x*) In het echt ziet het er stukken beter uit! :9 Let trouwens niet op het hoekje rechtsonder, de projector moet nog opgehangen worden :D;)

    Nu eerst Prison Break seizoen 3 kijken in HD :9\o/
     
  6. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Het geluid was het eerste waar ik me over verbaasde. Ik had een aardige stofzuiger verwacht, maar dat ding is gewoon re-te-stil! Echt heel relax.

    Hee! Hoe kom je nou opeens aan die pic? Staan ze nu opeens wel weer online?
    Het blijft ook een van mijn favoriete HT's, zeker nu ik daar zelf op die oranje bank heb gezeten :D

    Enne...DAMN...ziet er goed uit Aleko! _O_
    Bevalt zeker wel? :D
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2007
  7. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij is ook actief op een ander (Engelstalig HD) forum waar ze nu nog wel staan ;) Er staan nu in totaal nog 3 foto's online.

    En ja, het bevalt uitstekend! Had het veel eerder moeten doen!:);) Zo'n groot scherm is zo veel beter dan een 26" scherm. Je zit nu echt midden in de film en ook een potje DiRT gaat een stuk beter op zo'n groot scherm. Je ziet alles veel groter en de bochten zie je eerder aankomen.

    Nu alleen nog de projector een mooi plaatsje geven en dan kan ik snoeren e.d. gaan wegwerken. :)
     
  8. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Gave screens. Heb je geen last van je bed? Er zit namelijk een stukje van in beeld. Ik wens je veel kijk plezier mee. Had je pics ook op HTforum zien staan. erg mooi, ook mooie beeld kwaliteit. Alleen HD matrieel, of zitten er ook SD pics tussen?
     
  9. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er inderdaad wel last van (staat ook al onder de foto's);) De foto's zijn gemaakt vanuit het punt waar de projector staat. Het fototoestel stond naast de lens en er wordt dus ook op het bed geprojecteerd. Vanuit de kijk positie heb ik er niet zo veel last van. Uiteraard is het beter om daar geen bed te hebben, maar dat is niet anders. Op de grond slapen zie ik ook niet zo zitten :cool: Komende week komt er nog een constructie om de projector aan het plafond/muur te maken. Dan kan ik het ook mooi afwerken e.d. :)

    Het is alleen HD materiaal, een paar posts terug heb ik ook een paar foto's van een normale DVD gepost. Moet je maar even terug bladeren om ze te zien. Die was trouwens wel nog op een rolgordijn geprojecteerd... Wou je ook nog ander SD materiaal zien maar dan op het projectiedoek?
     
    Laatst bewerkt: 20 sep 2007
  10. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Als het niet teveel moeite is. Over het feit dat je het onder de foto gezet had, niet gezien, was even op het beeldgefocust, can you blame me. Maar Aleko, leuke set up heb je nu man. En met die vraag waar mee je zat, kijk eens op livingcinema.nl. Hier staan een aantal prducten op van ik meen octava, heb er niet heel erg uitgebreid naar gekeken, maar ik zou jezelf er eens in verdiepen.

    MVG Marc
     
  11. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Die Barco-HT is zeker mooi gedaan, echter ik heb zelf een ruimte van 16m2 voor mijn ht en de beamer zit aan de kant waar het dak schuin is.... kan ik dus echt noooooit kwijt, helaas.

    @ Aleko: gefeliciteerd man! Leuk om al die foto's te zien. Dat wordt dik genieten voor je :D
     
  12. boatfreak

    boatfreak Guest

    Nou daar ben ik weer, met dezelfde gedachte8)

    Alleen nu zit mijn ma te zeuren dat het teveel stroom kost. Hoeveel stroom kost het nu en vergelijking met een breedbeeld TV ubersize? (1 meter doorsnee)
     
  13. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Kan dat niet zo? Let niet op mijn paint skills:

    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan wel een paar plaatjes schieten. Voorkeur voor een film? :) Maar dat zal op zijn vroegst zaterdagavond of zondag worden. Eerst nog voor school bezig en dan vanavond en morgen nog werken.... De projector komt er immers niet vanzelf ;)


    Het is inderdaad genieten! :9 Alleen het scherm wil nog niet zo soepel oprollen. Het gaat niet in 1 keer zeg maar. Ik moet hem in ~5 keer omhoog doen. Dit weekend nog maar eens een paar keer proberen, anders gaat het scherm weer terug/geruild worden....:{
     
  15. Marx

    Marx Active Member

    Berichten:
    665
    Leuk Bevonden:
    18
    Nee niet echt een voorkeur voor een film. Doe maar rustig aan;) wij begrijpen dat men na een dergelijke aanschaf even moet "bijkomen":p. Nomaals, feli man, uiteindelijk toch best snel gegaan toch? Van de wens tot aanschaf tot de uiteindelijke daadwerkelijke aanschaf, of zit ik er daar naast?

    MVG Marc
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Leuk dat je even die moeite hebt genomen :thumbs:

    Echter er moet echt tzt een bank komen, ik wil gewoon lekker tegen mijn vriendin aan kunnen kruipen tijdens de film :)

    Iemand een idee hoe ik dat ga oplossen met de beamer? Want die staat nu net als op de tekening op een tafeltje er tussen....
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    zou zoiets niet gaan? Het dak is dan misschien iets schuiner bij jou, maar het principe blijft hetzelfde:

    [​IMG]

    Gewoon net boven het raam zo'n houtje ertegenaan maken.
     
  18. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ook al aangedacht. Alleen dan moet er dus iets komen voor de kabels dat ze niet teveel voor het raam hangen. Verder moet er dan een oplossing komen om het aan die muur te bevestigen, want die is hol (gipsplaat) en dan moet dus een beugel komen voor de beamer...ow ja en weer langere kabels... kost me dus zeker over de 150,- :confused:

    wel netjes getekend!
     
  19. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    tekeningetje gemaakt met sketchup :D

    Maar je zou toch een kabelgootje oid kunnen maken. Hoe je dat mooi wegwerkt weet ik niet. Maar zo op het moment weet ik niet echt een andere oplossing. Ik denk dat je zowiezo andere kabels nodig hebt.
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Mijn pa stelde voor om een opstelling te maken zoals op onderstaande schets. Uiteraard komt er een of andere ondersteuning onder het plankje zodat hij niet doorbuigt. ;) Ik wilde hem eerst ophangen aan de balk, maar dan komt hij te laag te hangen. Op onderstaande manier komt hij op ongeveer 2m hoogte te hangen. Dan kan je er nog gewoon onderdoor lopen.

    [​IMG]

    Dusky Demon: Leuk programma he, sketchup ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina