1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    hoezo?
    hij geeft mij tog iets aan waarvan ik denk dat het niet zo is.
    ik kan hem alleen overtuigen met echte bronnen.
    dus dan haal ik een paar bronnen van internet, en zet eronder de belangrijkste stukjes uit de tekst erbij.

Dus, waarom zeur je nou?

2. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Sorry, maar het waren meer de uitspraken als: 'You're wrong' en 'dus ik heb toch gelijk' en 'foutje is menselijk' richting Xwon die mij dwarszaten. Omdat jij niet écht met goede argumenten kwam om zijn mening te bevechten, alsof dat wel leek door deze uitspraken. Persoonlijk vraag ik me af óf je het nu wel hebt begrijpen wat ik in mijn betoog over de HD resoluties heb verteld, door je vraagteken in post 118. Dan moet je niet direct daarachter zeggen van 'foutje is menselijk', als je zelf de case nog nieteens begrijpt.

Laatst bewerkt: 23 jan 2007
  3. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Die opmerkingen richting Xwon waren gewoon geintjes. Hij gaf ze zelf ook terug, en we wisten bijde dat we zaten te geinen.

En je 'betoog' betreft:
    Ik heb dat wel begrepen ja, en die vraagtegen was omdat ik helemaal in de war raakte door xwon, en mn eigen dingen niet meer begon te begrijpen.

En waarom kwam ik niet met goede argumenten? Ik haalde gewoon keiharde feiten van internet af. Is dat niet genoeg dan?

4. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1

Heren heren,
    Zoals Stiker al aangaf, ik voelde me niet aangevallen. Ik vind het juist fijn als mensen hun argumenten goed onderbouwen met feiten. Dat ie af en toe een steek onder water gaf... Sja, ik voelde me in iedergeval niet aangesproken of aangevallen.

Ik vind nog steeds niet dat ik ergens "fout" zat of iets dergelijks. Feit blijft dat meerdere merken het HD logo voeren op plasma's met dezelfde resolutie als mijn LG en ik zeker weet dat dit niet voor niets is :)
    Ik game op HD, ik kijk tv op HD en ik kijk films op HD \o/
    Een ieder die denkt dat ik dat niet doe mag langs komen en zn tegendeel bewijzen NADAT we samen in alle glorie HD hebben gezien op mn (mijn inziens) HD scherm ;)

Dus peace op deze aarde en een heerlijke HD toekomst voor ons allen :thumbs:

5. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    hehehe mooi gezegt :) Jij HD kerel ;) :D

T ziet er vast prachtig uit :D

Peace :)

6. 2005simoens

2005simoens Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu toch besloten om mijn beamer via internet te kopen en ik ga hem misschien al deze weken ergens bestellen maar nu wil ik weten
    of iemand ervaring heeft met www.redcoon.be zijn deze beetje vertrouwlijk ?
    Wegens dat ik slechte ervaringen achter de rug heb de laatste aankoop op internet :)

Of weten jullie een andere zeer goede site voor de epson TW700
    Ik geef wel geen € 1350 euro of meer aan uit.
    Mijn pa legt bij dus daarmee dat het deze weken al kan zijn , want zoals ik al eerder poste zit ik nog maar aan de helft van de prijs :d

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Whaha, even voor de duidelijkheid. Boeit mij het nou of iemand een HD-Ready sticker heeft of niet. Ik zag dat Xwon's scherm flink wat goede reviews had, en goed uit tests kwam, dus echt prachtig ding. Ik zag Xwon allen zichzelf tegenspreken nadat ik het artikel goed doorlas dus daar reageerde ik op :)

Vervolgens gaf ik mijn mening over Strikers posts, en dat had ik beter niet kunnen doen volgensmij :9
    Kan ie niet zo goed tegen denk ik O-) (<- geintje :b: )

Er is ook gewoon een nederlandse Redcoon.nl site, of staat daar het product niet op? Ja toch wel?
    Verder is het gewoon een goede shop hoor. Momenteel heb ik er een klein lcd'tje in bestelling staan ;)

8. 2005simoens

Leuk Bevonden:
    0
    ok super :D ma voor mij is het belgie want ik woon in belgie ;)

9. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Hehe, kank best wel tegen hoor ;)

Klaar zo? :thumbs: :b:

Game On_O_

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Ik heb net een Epson TW 700 besteld....oh yeah! 8)

11. Occisor

Occisor Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    :thumbs: toooppppp, je zult er echt geen spijt van krijgen \o/

btw: de pics zijn gemaakt, alleen ehm.. ja het xD kaartje van de cam is ff zoek :+ komt bij dat ik ze nog steeds moet sturen naar mike voordat ze op het net gaan... O-)

12. 2005simoens

Leuk Bevonden:
    0
    Olee \o/ Ik wens je al veel geluk :)
    Ik ga ook een TW700 bestellen , maar ik wacht nog eventjes af

13. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Ojee, de TW700's gaan dalijk de leiding overnemen van de TX100's :D

14. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.326
    Bwahaha! 8) Ik ben benieuwd wanneer hij daadwerkelijk aankomt. Ik ben bang dat hij pas na het weekend komt...zodra hij helemaal loopt, zal ik nadenken om een foto te maken. Maar ik ben best wel lui :eek:

Ik ga misschien ook nog een scherm kopen (Kingpin spanscherm), maar ik wil eerst dat ding projecteren voor de juiste maten... :thumbs:

15. JeePee

JeePee Guest

Om nog even terug te komen op die HD resoluties:

Die LG van Xwon is gewoon HD-ready. Wij hebben hier een 43" Pioneer staan met dezelfde resolutie (1024x768) en ik ben nog geen enkele LCD tegen gekomen met een betere beeldkwaliteit. De TV heeft gewoon een aspectratio van 16:9. Misschien niet qua pixels, maar wel qua afmetingen. Vergeet niet dat een plasma een volledig andere techniek gebruikt dan LCD en waarschijnlijk zijn de pixels van een plasma niet vierkant maar rechthoekig.

Volgens mij betekend HD minimaal 720 verticale beeldlijnen. De TV moet dan ook nog beschikken over HDMI, Component of DVI. Het is in elk geval zeker dat de LG van Xwon en 'mijn' plasma allebei het HD-ready logo dragen en dat zal niet zonder reden zijn.

16. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, moet je daar nou weer over beginnen :9 Ikzelf vind het een hele interressante discussie. Ik wil écht graag weten hoe het zit met die 1024x768 discussie, en dan wel feiten op tafel.

Ik heb er net even uurtje op zitten browsen, maar ik kom eigenlijk telkens alleen Xwon zijn bron tegen, Algemene artikel (Conditions for HD Labelling of Display Devices), en de FAQ over het artikel. Zoals ik uitlegde een paar posts terug (de 'wide' issue); Er staat gewoon als een regel in het FAQ artikel dat zowel de fysieke afmeting als die van de pixels 'wide' zouden moeten zijn. Jouw argument over de verschillende technieken worden ook benoemd in het artikel dat overal dezelfde regels voor gelden.

Verder staat er ook in dit het artikel (Conditions for HD Labelling of Display Devices) dat het apparaat over zowel een digitale DVI of HDMI poort als over een analoge yPbPr (component) aansluiting moet beschikken. Nu heb ik zelf heel toevallig net een Samsung LE19R71R besteld. Welke géén component aansluiting heeft, maar wél gewoon als HD-Ready wordt bestempeld door Samsung. Dit laat mij denken dat er gewoon nog wel een beetje gesjoemeld wordt met die logo's. Niet dat het me ook maar iets boeit dat dit gebeurd of dat iemand het heeft, maar het is wel grappig :)

Laatst bewerkt: 24 jan 2007
  17. JeePee

JeePee Guest

Misschien omdat het scherm een VGA ingang heeft. Dat is ook analoog. Maar in ieder geval, het boeit mij ook niet zoveel. Cijfers zeggen niks. Wij gingen bijna naar een andere TV op zoek omdat we inderdaad dachten dat het geen HDTV was. Thank God dat we dit niet gedaan hebben want het beeld is fenomenaal.

18. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Zonder twijfel.

Grappig dat je dat zeg over VGA, ik dacht daar namelijk ook maar toch hebben ze het in het artikel expliciet over yPbPr, alleen staat in de kleine lettertjes wel dat het via een directe adapter mag geloof ik (?). Nu heb ik wel eens een verloopstukje VGA - component gezien...maar of de tv dat signaal zou verwerken...ik weet het niet :) Ik heb dus even gezocht over hoe de codering is van die twee standaarden, en dat is flink verschillend. Dus ik denk niet dat dat verloopstukje gaat werken.

Het blijft een interresante kwestie :D

19. Xwon

Xwon het is wat het is.

Leuk Bevonden:
    1
    Voor echt goede gebruikers ervaringen in Europa kijk het meeste op deze site:
    http://www.avforums.com

Niet alleen voor mijn tv maar eigenlijk alles wat met home cinema te maken heeft vind je hier gebruikers ervaringen en "kenners" die veel bron vermeldingen weten te brengen (zo kom ik ook aan mijn bron vermelding).

Zoals JP aangeeft: "Wij gingen bijna naar een andere TV op zoek omdat we inderdaad dachten dat het geen HDTV was. "
    Inderdaad, veel mensen laten zich uiteindelijk teveel door de cijfertjes beinvloeden en laten niet meer hun "gevoel" (ogen) de doorslag geven.

Veel mensen gaan binnen nu en korte en langere tijd een "Full HD TV" overwegen omdat dit op dit moment het hoogst haalbare is met resoluties...
    Ik denk dat een goede HD Ready plasma de kont schopt van een Full HD LCD (wat betreft kleuren, zwart waardes, warmte e.d.).
    Toch zullen veel mensen nu de eerste generatie Full nemen omdat dit (in cijfers) het hoogst haalbare is....
    Volgend jaar komen de eerste Extreme HD TV's uit en begint het riedeltje weer van voor af aan :)

20. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Echt hoor. Mensen kopen tegenwoordig zo hoppa een TV of beamer van het net zonder er ook maar iets van gezien of gehoord te hebben. Ik vind ook zelf dat je écht geen keuze kan maken zonder het zelf gezien of gehoord te hebben. Behalve als er natuurlijk al heel veel lovende reviews over geschreven zijn en goede testresultaten. Stelletje spechunters :9

Eigenlijk zouden ze de specs weg moeten laten in de winkel en gewoon alleen het beeld en geluid laten zien en horen (en de prijs natuurlijk :))
    Dan zouden mensen thuis denk ik hele andere tv's hebben staan ;)

edit: maar goed, dat is ook weer een andere discussie. Back ontopic? :)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina