1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [Deel 2]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Occisor, 17 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Tss, cheap ass... Je hebt dalijk een freakin TW700 plus nog een echt High Contrast spanscherm. Er zijn mensen die zouden daar een moord voor doen :) Je moet jezelf niet proberen te meten met mensen die een vaste baan hebben en bijna al leven om de ultimate HT/sound ervaring in hun huis te bouwen denk ik. Als je kabels gaat kopen van duizenden euro's de meter, vind ik het behoorlijk freaky worden.

    @ danemans: thanks voor de introductie tot de xbox live video chat :) Het was lachen...
     
    Laatst bewerkt: 31 jan 2007
  2. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Ik ben er ook helemaal fucking blij mee hoor! Maak je daar maar geen zorgen om ;)

    Hier een plaatje van mijn scherm. Vrijdag komt de beamer.

    [​IMG]
     
  3. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    maar hoe kan je in godsnaam nu kabels kopen van duizenden euro' ik heb het op HTforum ook mensen gezien die kebels hebben van duizenden euro's :confused: maar waarom :confused: gaat het daardoor echt zoveel beter klinken ? en dat is toch overbodig ...
     
  4. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    En dat is nou precies wat je aan je hobby uit wil geven. Bij het samenstellen van mn huidige set ben ik ook over mijn van te voren vastgestelde budget heengegaan, maar ik vind het tot nu toe elke euro waard. Als die mensen zoveel geld aan hun hobby willen uitgeven en dat bedrag gerechtvaardigd vinden dan moeten ze dat doen. Er zijn ook mensen die 2000-3000 euro aan hun pc uitgeven (no offence) maar dat vind ik weer te ver gaan.

    Sjoerd
     
  5. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je het doek er zelf ingezet? Zo ja (of sowieso), zit het dan wel moet de goede kant naar voren? Op mijn high contrast doek zit een gladde en een ruwe kant, ik zelf wist toen niet zeker welke kant naar voren moest, dus ik heb even gemailed. Toen bleek dat de ruwe kant naar voren moest. Een ultra mat oppervlak dus, en ik zie bij jou een soort van reflectie van een flits, dus ik vraag me het even af :)

    Ziet er voor de rest super uit man :D
     
  6. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Beide kanten waren ongeveer gelijk, maar ik denk dat de lelijk zoom aan de achterkant moet toch?
     
  7. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Hehe, als er een zoom door het beeld zit zal die idd wel aan de achterkant moeten :) Het is iig altijd de matte kant die aan de voorkant zit.
     
  8. Taab

    Taab man XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.357
    Leuk Bevonden:
    4.324
    Nee die zou niet door het beeld komen, maar aan de zijkanten is het doek omgeslagen, zodat je er een stang doorheen kan rijgen waardoor je hem kan spannen. Die zoom zie je voor de rest niet, want dat zit achter het frame, maar het leek mij logisch dat die zoom aan de achterkant moet. Ik heb niet echt een verschil gezien tussen voor en achter.

    Als je zo'n foto van de muur neemt, dan zie je ook zo'n witte vlek. En die weerkaatst toch ook niet echt licht...
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    ik ben nou sinds ik met mike in de video chat heb gezeten helemaal overtuigd :cool: en druk aan het zoeken, nou was ik even aan het kijken op www.htforum.nl en zag ik de NEC MultiSync VT540 staan voor 222 euro:

    [​IMG]


    http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=51106.0

    volgens hem is het een hd-beamer:

    citaat:
    Enkele specs:
    Lamp 3000 uur in Eco mode
    Native resolutie XGA 1024x768
    Max. resolutie 1600x1200
    (HD)TV Modes 720p, 1080i, 480p, 576p

    hij heeft component aansluiting en vga aansluiting. Ik weet hier verder niet zoveel vanaf, daarom zoek ik hier hulp. En die mensen van dat htforum zijn een stelletje freaks 8)

    ik vroeg me af of iemand ervaring heeft met dit model en of het de moeite waard is (voor 222 euro). de beamer heeft nog 1000+ branduren zegt hij.

    en nog even @ occisor: haalt zo'n rolgordijn de hd kwaliteit van zo'n beamer niet helemaal onderuit?
     
  10. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    222 euro :confused: dat is verdacht weinig voor een HD ik vertrouw het niet :p
     
  11. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Zijn er hier ook mensen die hun beamer laten projecteren op een glazen plaat?

    Ben de afgelopen 3 dagen aan het werk geweest in de RAI (linkje van de beursinfo) en daar was dat onder andere te zien en het gaf toch wel een verduveld mooi beeld.
     
  12. xbox360livespeler

    xbox360livespeler Just a game

    Berichten:
    70
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb een x bij iemand op de beamer gespeeld is egt wel mooi
     
  13. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Tis ook niet echt een echte WXGA 1280 x 720 natieve resolutie :) Sommige mensen zeggen dat het HD is, sommige niet :) Wat zo is is dat de natieve resolutie niet breedbeeld is. En zou je dus je 360 instellen op die natieve resolutie (met de VGA kabel), dan heb je geen breedbeeld. Persoonlijk was breedbeeld (natieve resolutie) voor mij een must.

    Maar wel een verduveld mooi prijsje hoor :eek: Zeker als hij nog maar op een derde zit van zijn uren.

    edit: oow shit...het was JKI zijn model :9
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2007
  14. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Kort antwoord: nee.

    Langer antwoord: ik heb deze beamer ook gehad. Dit was mijn eerste beamer. Toen ik hem kocht vond ik 'm echt geweldig. Zo'n groot beeld is echt zeer vet. Maar na een korte tijd was de 'vernieuwing' weg en ga je ook op de eigenlijke beeldkwaliteit letten. Dat is het punt waar deze beamer de mist in gaat:). Ik ergerde me ontzettend aan de kleuren. Die waren nogal flets. Misschien kwam dit ook omdat de lichtopbrengst zo terug liep dat er gewoon niet meer naar te kijken was. Het menu van Forrest Gump heeft bijvoorbeeld een veer op de achterkant. Die was helemaal niet meer te zien op de beamer:{ .
    Dan het geluid: beetje te vergelijken met een stofzuiger... Altijd duidelijk (en storend, imo) aanwezig.
    Een HD-resolutie heeft hij niet (1024x768). Ook geen breedbeeld, maar gewoon ouderwets 4:3.
    Ook een component-aansluiting ontbreekt. Hij accepteert wel component via VGA, maar daar heb je eerst een verloopsnoertje voor nodig.

    Dus als je niet teveel eissen stelt maar gewoon op groot beeld wil gamen, kan je 'm kopen. Maar ik zou zelf doorsparen naar een ander (beter) model. Dit is trouwens een presentatiebeamer;).
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2007
  15. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    nou dan weet ik het al weer... grrr. ik heb ook nooit eens geluk. wil niemand zijn supergoede hd-beamer hier voor 200 euro verkopen? O-) anders zit spelen op een relaxed scherm er gwoon niet in voor mij...
     
    Laatst bewerkt: 1 feb 2007
  16. JKI

    JKI Ik wil bolletje

    Berichten:
    2.680
    Leuk Bevonden:
    0
    Je kan altijd nog gaan kijken bij hem. Misschien dat je het toch wat vindt...
     
  17. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    nah kwil wel echt hd en ik hoef geen 4 : 3
     
  18. D i c K (ie)

    D i c K (ie) Active Member

    Berichten:
    13
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor het moment hangt mijn xbox 360 aan 19" tft via vga en aan logitech Z5500 voor geluid. De logische volgende upgrade is dus duidelijk het beeld... Heb zowel hier als op HTforum.nl al beetje gelezen en ben ook van plan om in nabije toekomst te kijken voor een beamer voor dvd en xbox 360 op mijn kamer.

    Had ook al die nec zien staan en zag ook rap dat dit een 4:3 beamer was maar idd wel met hoge resolutie... 'k denk dat ik maximum rond de 400 a 450 euro wil uitgeven. Voor dit bedrag zal het waarschijnlijk niet echt mogelijk zijn om een HD beamer te vinden:confused: ... Wat tweedehands wel te betalen is, is de epson TW10H of TW20H eventueel.
    Bijkomend nadeel is dat ik van België ben en dat meestal de projectors aangeboden in htforum redelijk ver zijn om even te rijden. Ideaal zou iets zijn à la wat mike heeft, maar zeer veel tweedehands HD beamers vind je nog niet... Nu is mijn vraag of de TW10H of TW20H al redelijk beeld heeft, of is dit net zoals die Nec ouderwetse paté? ;)

    Eventueel kan ik voor beetje meer geld ook een HD tv kopen van 26" of 27". Zo toch HD, maar wel klein... Wat denken jullie???
     
    Laatst bewerkt: 2 feb 2007
  19. dynamike

    dynamike i love astrid

    Berichten:
    2.702
    Leuk Bevonden:
    0
    Ej, welkom op xbw :)

    Ik zou gewoon heel erg goed marktplaats, speurders en het htforum in de gaten houden. Zoals laatst ook gepost werd stond er een week geleden een PJ-TX100 (mijne) op voor 350 Euro, met nog de helft van zijn uren te gaan. Uiteraard was dat ding retesnel weg, maar eens in de zoveel tijd zie je toch weer zo'n vette aanbieding langs flitsen.

    Wat betreft de XGA beamers, tjsa, als de reviews goed zijn... Het is idd lastig dat je zo ver weg woont. Hebben de belgen geen marktplaats? :9
     
  20. 2005simoens

    2005simoens Active Member

    Berichten:
    423
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ben belg en ik weet toch nergens waar ze een goede marketplaats hebben :)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina