1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. MonkeyBrainsNL

    MonkeyBrainsNL Active Member

    Berichten:
    614
    Leuk Bevonden:
    0
    He jongens,

    Ik heb eens een tijdje rondgekeken op het HT forum en ik heb gisteren goedkoop een HD beamer ( 720P native ) op de kop kunnen tikken.. 275 euri met 500 branduren. Betreft een Sanyo PLV-Z2.. :-D

    Nu zit ik met een paar vragen betreft de aansluitingen;

    Op de achterzijde van de Sanyo vinden we ingangen voor DVI-I, RGB, Component, S-Video en Composite.

    Aangezien ik de beamer hoofdzakelijk voor het gamen ga gebruiken, sluit ik hem aan met de bijgeleverde component van de xbox zelf. Is het goed om een component verlengkabel te gebruiken??? zonder gegevensverlies??? Ik vrees nl dat de kabel niet lang genoeg is van de xbox...

    Met het EK voetbal in het vooruitzicht, wil ik dat natuurlijk ook op de beamer zien.. Nu heeft mijn digitale ontvanger de samsung DCB 940R twee scartaansluitingen.. Nu weet ik niet wat het beste beeld geeft..

    Scart ----> DVI
    Scart ----> Svideo
    Scart ----> Component

    Ik weet niet of die kabels / tussenstukken / verloop / wel bestaan heeft daar iemand ervaring mee??
     
  2. chilly willie

    chilly willie Active Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    De meeste beamer-gebruikers zitten vast met het zelfde probleem; Mijn beamer hangt achter in de s.k. al mijn audio app. staat voor in de s.k. Dat wordt dus kabels trekken...

    En wanneer je op zoek gaat naar audio en/of video kabels valt je vast meteen op dat deze te koop zijn in alle prijs klassen.

    Ik wil de dvi uitgang van mij pc gebruiken om beeld te versturen naar (de hdmi) ingang van mijn PJ-tx300.
    Er wordt hier een dvi kabel aangeboden voor 13 euro, voor 10 m.!


    Omdat dit erg weinig is, vraag ik me af, wat voor qualiteit krijg ik hier voor?

    Daarnaast vraag ik me af of het verstandig is om zo n lange kabel te gebruiken voor je beeld. Iemand ervaring?

    Een andere optie is, a/v app. +pc bij de beamer zetten, en een vga kabel trekken naar de monitor, deze staan bij mij namelijk VER uit elkaar. Bureau met tft monitor staan voorin. Wanneer ik ga beameren, komt het electrische scherm naar beneden, vlak voor de monitor langs.

    Hoe lossen jullie dit,afstand beamer<-> a/v app.-probleem op ???
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2008
  3. otter

    otter Active Member

    Berichten:
    116
    Leuk Bevonden:
    0
    hoi jongens,

    ik wil op zeer korte termijn een beamer + projectiescherm aanschaffen. ik ga voor een full-hd beamer om films mee te kijken en natuurlijk te gamen en zat te denken aan een sanyo PLV-Z2000. wat denken jullie van dit model of kan ik beter voor een ander merk/type gaan voor een betere prijs/kwaliteit verhouding?

    voor het beamerscherm dacht ik aan een kingpin scherm, zoals aangeraden door enkele forumleden :thumbs: door de goede prijs/kwaliteit verhouding alleen ben ik nog op zoek naar een goedkope internetwinkel hiervoor. misschien heeft één van jullie een tip?
    budget voor de beamer en scherm is tesamen max. €2000,-

    alvast bedankt ;)
     
    Laatst bewerkt: 7 mei 2008
  4. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Daar heb ik geen tip voor. Maar ik wel een andere tip: www.htforum.nl, dat is toch net ff wat beter dan hier.
     
  5. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    @chilly: Wireless beamer is de bomb :cool:
    @otter: check de tweakers pricewatch
     
  6. masxmasx

    masxmasx Active Member

    Berichten:
    72
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo!

    Ik heb hier niet echt verstand van, en ik kon er niets over vinden op dit forum/google etc...dus ik vraag het hier maar:9

    Is de Innovation PDG-DSU20E een geschikte beamer voor bij het gamen? Of weten jullie een betere game beamer voor onder de 600 euro?
     
    Laatst bewerkt: 21 mei 2008
  7. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Hey jongens,

    ik zag gisteren in de Media Markt flyer een "HD-TV ready" beamer staan voor €389.
    Het betreft de NEC Nc 100 met de volgende specs: "Lcd beamer, resolutie 1024x768, HDTV ready, 4:3 en 16: 9 breedbeeld projectie, lichtsterkte 2000 ansilumen, composiet, S-video, DVI en PC aansluiting"

    Mijn vraag is nu: is dit wat?
     
  8. gompy

    gompy Tropilatakroba

    Berichten:
    1.525
    Leuk Bevonden:
    0
    Nein. Lage resolutie en NEC is best troep.
     
  9. Intraxz

    Intraxz Ja!

    Berichten:
    2.119
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeft iemand ervaring met de Acer H5350? Hoe is ie?
     
  10. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    hallo,

    Na lang console loos te zitten ga ik mij opnieuw een XBOX 360 kopen.
    Maar ik wil geen tv meer, maar een beamer.
    Nu heb ik deze gezien in de Media Markt: Infocus IN1 Gaming projector
    Nu is mijn vraag: wat zal de kwaliteit zijn ten opzichte van een gewone beeldbuistelevisie?
     
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
  12. diablo85

    diablo85 Active Member

    Berichten:
    179
    Leuk Bevonden:
    0
    iemand ervaring met deze beamer?
    http://www.kieskeurig.nl/product/33C121CC90F6BE5CC1257410003667A8.htm

    Ik ben op zoek naar een niet al te dure full hd beamer en vond deze. maar het contrast is 10000:1 en de lichtopbrengst is 1200 lumen...
    In vergelijking met andere beamers is dit minder. De vraag is:
    Hoe donker moet je kamer zijn om fatsoenlijk te gamen in dit geval?

    alvast bedankt
     
  13. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Gisteren is er een 'pro' thuisbioscoop ontwerp / maker bij ons thuis langsgeweest (van HTforum) om een inventarisatie te doen van de ruimte waar we een HT en de ruimte waar we een studiootje (muziek / DJen) van willen maken. We krijgen binnen 4 weken een voorstel en als het doorgaat zou de verbouwing moeten starten medio November/December.

    Spannend! Ben erg benieuwd of hij onze plannen goed om kan zetten in een realiseerbaar concept. Zal in de toekomst af en toe wat updates geven hier, als men geinteresseerd is.
     
  14. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanaf mijn kant is er zeker interesse! Ik kijk zelf ook altijd op HTforum naar de 'private home theaters' en val soms van mijn stoel van verbazing. Er zitten echt schitterende meesterwerken tussen! _O_

    Bedoel je met de 'pro' GTdesign? Als dat zo is dan ben ik zéker heel, heel, heeeel erg benieuwd wat voor plannen hij bij jou in gedachten heeft en hoe de uitvoering in zijn werk gaat. Wat die man kan is echt geweldig! :thumbs:

    Dus kom maar op met de foto's. :+ Misschien alvast wat meer info over de ruimte, zoals afmetingen e.d.?

    -edit- Ik ga trouwens per 1 oktober ook op mezelf wonen. Natuurlijk wordt er dan ook een plekje gereserveerd voor de beamer e.d. :D Helaas duurt het nog ruim een maand...:{
     
    Laatst bewerkt: 18 aug 2008
  15. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Wie weet of het GTDesign is ;) Er is een eerste gesprek geweest waarin alles wordt ingemeten en de wensen en eisen worden besproken. Vervolgens volgt er een 3d concept tekening met zijn ideëen. Daarna mag ik erop gaan schieten en indien gewenst aanpassingen doorspreken. Daarna volgt het eigenlijke voorstel. Concrete info volgt dus pas over weken..

    Maar info over de ruimte en wensen kan ik wel geven:
    - HT ruimte is 7,70m x 3,30m. Schuin dak over de lengte, dus niet links en rechts schuin aflopend maar voor en achter. Hoogste punt HT ruimte is 3,80m. Na isolatie van de wanden gaat er zo'n 8cm aan weerszijden vanaf.
    - Er komt een akoestisch, verlaagd plafond (zwart).
    - Wens is een mini barretje achterin de ruimte, maar dat moet wel betaalbaar zijn. Anders zetten we gewoon een leuke drankkoeler neer.
    - Het thema zijn we nog niet helemaal uit, maar iets van een gecombineerde bios / loungebar vind ik wel vet. De ruimte moet zowel kijken als luisteren / relaxen uitstralen.
    - De ruimte naast het HT is 3,50 x 4,50m als ik het goed heb. Dit moet mijn studiootje worden voor DJ-en en evt wat productiewerk. Mijn mixes en muziek wil ik daarna makkelijk in het HT kunnen beluisteren, lekker onderuit gezakt midden in de soundbubble van het HT :)
    - Iets met LED-verlichting zou ik tof vinden. Ruimte kan volledig verduisterbaar gemaakt worden, voor de optimale filmbeleving moet het ook pikkedonker kunnen zijn. Maar óf door verlichting óf door kleurkeuze moet het niet de ongezelligheid uitstralen van een batcave. Lastige opgave, daar voor optimale filmbeleving muur, plafond en achterwand voor scherm zo donker mogelijk moeten zijn.
    - Op dit moment kijk ik naar de BenQ W5000 als 1080p projector, het is nog even afwachten wat later dit jaar goed, betaalbaar en evt nieuw is. Geluid zal niet direct high-end zijn ivm kostenplaatje, dat wordt een upgrade proces denkik. Akoestiek willen we wél direct aanpakken, zodat het later alleen upgraden van apparatuur wordt.
    - Scherm wil ik minstens 2.40m breed (met masking en velvet randen), misschien zelfs breder als het betaalbaar en praktisch genoeg is om een geluidsdoorlatend doek te nemen, met de speakers erachter.

    Wat en wanneer en óf bovenstaande realiseerbaar is gaat de komende tijd onderzocht worden :)


    Tof dat je op jezelf gaat wonen! Welke ruimte wil jij ervoor gebruiken, woonkamer, slaapkamer, of aparte ruimte? En hoe gaat het met je BR verzameling?
     
  16. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Jij gaat maar mooi allemaal foto's posten en een mooi verslagje maken :p
     
  17. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Als het zover gaat komen, graag :)
     
  18. Gdzr

    Gdzr Hmmm?

    Berichten:
    2.751
    Leuk Bevonden:
    62
    Meestal is het zo, dat als je al zo geintresseerd hier zon post maakt, met wat het zou moeten worden. Dan komt het er ook wel :)
     
  19. Marius

    Marius XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.125
    Leuk Bevonden:
    11
    Nou het is een flinke investering. De wil is er zeker, het HT gaat ook komen.

    Maar of we het later een keer zelf gaan doen (we verbouwen nu al 10 maanden en het einde is nog niet in zicht, terwijl we er al wonen), of het gaan laten doen is afhankelijk van meerdere factoren. Hoeveel moet het dan kosten, kan het gedeeltelijk vanuit de hypotheek bekostigd worden, is er dan fiscaal voordeel te behalen etc etc.

    Daarom duurt het even voor er hard antwoorden zijn.
    Dat er een HT komt is zeker, al sinds de eerste bezichtiging van het huis :D
     
  20. Aleko

    Aleko Niet? Nou, dan toch!

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Áls het GTDesign is, dan heb je een goede keus gemaakt!!! :b: We zullen zien ;)

    Ik krijg pas de sleutel op 1 oktober. Het is een 1-kamerappartement, niet groot, maar groot genoeg voor mij. Een aparte ruimte heb ik, helaas, niet. Ik ben van plan om het gewoon te integreren in de woonkamer. Foto's heb ik zo snel niet bij de hand. Kan in ieder geval neit wachten!!!

    Hoe het met mijn BR verzameling gaat? Van waar deze vraag eigenlijk, als ik vragen mag? Het gaat goed met de BR verzameling:

    [​IMG]

    Zoals je kan zien zijn het nu een dikke 20 films. Binnenkort komen er nog een paar bij, want dan verschijnen er weer een paar pareltjes. (band of brothers (_O_), Heroes S1/S2, Transformers, Iron Man, etc.) :9

    De HDDVD's links (heb er nog een paar) zijn trouwens te koop. Doe een bod via PM :+

    -edit-
    Heb trouwens wel een 'foto' van het appartement:
    [​IMG]

    Heb het een en ander al een beetje ingericht, maar is nog verre van zeker... De slaapkamer zit linksboven en de kamer linksonder, naast de keuken, is een berging met de wasmachine e.d. Totale oppervlak van de woonkamer is ~20 m2.

    Eén van de hoofdbrekens is hoe ik de beamer maar vooral het scherm ga ophangen. De beamer komt gewoon op een (boeken)plank. Het scherm wordt aan kettingen/touwen gehangen aan het plafond denk ik. Iemand nog een creatief idee voor het scherm? ;)
     
    Laatst bewerkt: 21 aug 2008

Deel Deze Pagina