1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

1. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    sssssht dat was ik voor mezelf aan het houden :9

2. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    Dan moet je me niet quoten Kevf :+

3. Sonny

Sonny Geiler dan neuken

Leuk Bevonden:
    24
    Ik heb de tw6000 en als je wilt kan je komen kijken of het wat is.

4. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Die staat bij mij op mn verlanglijst als mn eerste beamer.
    Ik ga m gebruiken in n gameroom die volledig verduisterd gaat worden.

Wat zijn jouw ervaringen?
    Hoe groot is je scherm?
    Hoe ervaar je inputlag?????? Merk je daar iets van?
    Wat vind je van de zwartweergave?
    Hoe is de motion resolution? Blijft het beeld zn scherpte behouden bij bewegende beelden?

Heb je een paar foto's van je set up terwijl je aan te gamen bent?

\o/

5. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Is alleen zo ver weg :+

financieel meevallertje gehad en twijfel nog steeds. Heb al een 50" plasma... maar een beamer. Choices choices. Er staat bijv een TW-4000 te koop voor een mooie prijs.

6. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Toch nog ff gekeken naar inputlag en daar hebben beamers flink last van.
    Er schijnt nu n beamer op de markt te zijn die n heel lage inputlag heeft...de Acer H6500.

Natuurlijk geen high end, maar dat kan ook niet voor €800. Hij schijnt wel n forse light output te hebben.
    Als dit klopt dan is dit n hele goede om op te gamen. Ben je niet van online fps en meer film, kan je beter n duurdere kopen.
    Ach, ik gooi er wel n calibratie tegenaan :)

7. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Er staat op het moment genoeg te koop op HTforum zag ik gisteren, voor best redelijke prijzen. 1080p beamers zijn iig een stuk goedkoper geworden zag ik.

8. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    Wel meerdere zelfs. Ik kwam gisteren alleen tot de ontdekking dat kerstverlichting in de stad op de hoogte van mijn woonkamer hangt en ik heb lichtdoorlatende witte gordijnen. Ik wacht dus nog even hoeveel licht die dingen gaan afgeven. Ze hangen er nu alleen nog maar :+

9. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Neem dan andere gordijnen! :+

10. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    ik vind deze wel nice eigenlijk :) Dan zou ik nog een tweede rails moeten bevestigen en weer voor een 5 meter muur + raam een gordijn moeten kopen. Dat naast een tv bevestigen aan de muur (dus nieuwe beugel), een oplossing om de beamer op te hangen, een lange hdmi kabel en nog een nieuw scherm, wordt me net te duur ;)

ik wacht eerst wel even af hoe fel de verlichting is.

En anders haal ik gewoon een 80" lcd :cool:

11. AnubisNefer

AnubisNefer Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.138
    neem nou gewoon die beamer Kevf!

Gisteren, Halo 4 :b:

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    70 inch lcd kost al 8000 euro. dat is voor mij de reden dat ik volgend jaar aan de beamer ga.

13. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Even een flinke trap. Ik ben aan het rondkijken naar een beamer voor m'n woning. Ik ga over een maand op mezelf wonen en sinds ik ook een paar keer bij een oud-collega op een beamer films had gezien en gegamed (Mirror's Edge _O_) is het altijd al een grote wens geweest. Mijn woonkamer is niet erg groot en van muur tot muur (vlak voor de ene wil ik het scherm bevestigen, de ander wil ik de beamer voor zetten/hangen) is 4 meter. Ik zat te denken aan de Epson TW3200. Alleen heb ik verder geen enkele ervaring met het bevestigen en plaatsen van zo'n ding.

Ik zat te denken aan een scherm van 106" (Optoma DS-9106PMG+). Op basis van de throw distance calc. van Epson moet dat lukken met die afstand (als ik die tool goed begrijp, haha). Ik wilde eigenlijk de Epson dan op een kast plaatsen ofzo, omdat hangen me weer de extra geld en moeite kost voor een beugel. Is dit heel dom? Zal dat stevig kunnen staan op zo'n kast (er van uitgaande dat de diepte en breedte van de kast in ieder geval dieper en breder zijn dan het ding zelf)?

Zijn er dingen waar ik verder op moet letten? Ik begreep in ieder geval dat deze beamer geen volledige verduistering nodig heeft om goed te presteren. Ik zal denk ik gewoon gordijnen ophangen die de bulk van het licht kunnen opvangen.

EDIT: en ik begreep dat het ontbreken van keystone door de lensshift optie geen probleem moet zijn?

Laatst bewerkt: 13 mrt 2013
  14. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Really? Niemand?:'-(

Ik had nu trouwens ook een kastje gevonden van de IKEA dat groot genoeg zou zijn, maar helaas is 'ie niet zo hoog. Ik denk dat de het apparaat dan slechts iets hoger dan je hoofd staat en er ook nog eens vlak achter. Zal het geluid van de iris dan irritant zijn?

15. geertbargeman

geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

Leuk Bevonden:
    308
    Heb zelf de tw-3200 :)

Geen last van keystone
    Projector doet het redelijk bij licht maar kamer donker maken is echte wel pre
    Geen idee of je rekenwerk juist is lol. Zelf "op de gok" gekocht.
    Mijn beamer staat op de kast, gaat prima :thumbs:

edit:/
    Ik denk dat ik mijn kamer +/- 4,5 meter lang is. Ik projecteer op ongeveer 120" en kan eventueel nog groter.

Hieronder impressie

Gordijnen volledig open (2 grote ramen links)

En de gordijntjes dicht (goed donker)

Laatst bewerkt: 16 mrt 2013
  16. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Ja, dat begrijp ik wel (wat betreft donker maken). Het gaat mij meer om het verschil tussen 'normaal' gordijnen dicht doen die qua stof vrijwel geen of geen licht doorlaten t.o.v. een perfecte verduistering. Zoals je al aangeeft doet hij het gewoon zeer naar behoren met de gordijnen dicht. Waarom gebruik je eigenlijk geen scherm? Zelfs als je een perfect egale muur hebt is begreep ik een fatsoenlijk scherm altijd beter en in ieder geval prettiger door de zwarte rand.

Hoe hoog is je kast?

Verder, hoe zit het met aansluitingen? Kan ik als ik een geluidssetje erbij koop (versterker met blu-ray speler etc.) mijn 360 en PC daar gewoon met HDMI op aansluiten en dan via HDMI van versterker naar beamer? Ik zou het namelijk het mooiste vinden als ik gewoon een filmpje kan downloaden en deze direct van pc via versterker naar beamer zou kunnen doorsturen. Maar kan dat zo makkelijk via HDMI en pakt hij dan ook geluid mee (over de boxen bij de versterker uiteraard)?

Thanks.

17. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Scherm is enerzijds budget en anderzijds de wens om binnenkort te verhuizen. Wil daar een (elektrisch)rolscherm als er ruimte voor is :)

Kast is ongeveer 2 meter hoog. Klerenkast.

Geluid durf ik niet met zekerheid uitspraken over te doen. Zelf loopt mij geluid als volgt:

tw3200 HDMI <---> Dune HD <---> Z5500 (toslink)

18. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    En zit je vlak voor die kast? Zo ja, heb je last van het geluid van de iris?

Ik denk overigens dat ik het e.e.a. aan ideeën over die aansluitingen maar laat varen. Ik denk dat ik gewoon een home cinema setje koop van rond de EUR 400.00 (echt goed geluid vind ik vooral belangrijk met muziek en ik zal de set daar niet vaak voor gebruiken) en dan 360 (en later de opvolger) met HDMI naar het setje en vanaf daar met HDMI naar de beamer. Eventueel nog een mediaspeler kopen ernaast voor het makkelijk afspelen van films waar nodig (maar ik zal eerst aankijken hoe het zonder gaat). En dan maar geen tv omdat de set-up me dan echt te ingewikkeld wordt. Ja, of ik moet het tv signaal splitsen en bij gebruik van de tv alleen gebruik maken van de boxen op de tv zelf, maar dan komen er weer extra kosten bij voor een tv-kast etc.. Aaaargh, first world problems are a bitch.:mad:

Laatst bewerkt: 17 mrt 2013
  19. geertbargeman

Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb auto-iris geloof ik uit staan. Verder is het apparaat zeker niet stil, maar overstemt het geluid van games/films het apparaat wel. Tijdens stillere scenes is hij hoorbaar maar in mijn beleving niet storend.

20. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Klinkt goed. Nu nog even een 106" scherm en audio set uitkiezen en een hoop geld uitgeven.

Deel Deze Pagina