1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoor sinds afgelopen week ook bij de beamer fans haha.
    Heb de benq w7000 en het spanscherm van kingpin de 104inch.

    In 1 woord GEWELDIG!

    Heb helaas wel de Panasonic 65inch plasma in de doos gedaan omdat daar nu de spanscherm hangt, dat word een nieuwe plek zoeken waar ik em kan neerzetten
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    dat houdt mij een beetje tegen. Ik heb er nu een 50" scherm voor staan, daar moet het scherm dan voorlangs.... voelt toch een beetje zonde, dunno why.

    Daarnaast ben ik een beetje huiverig om de plasma aan de muur te hangen. Tis nl maar een gipswandje.
     
  3. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Ik heb nog ruimte in mijn beneden badkamer ;-)
     
  4. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    @ kevf:
    Ik had vorige week eerst het uitrol scherm gehaald van kingpin en liet deze voor de plasma komen, was niks mis mee! Maar wou uiteindelijk toch een groter spanscherm dus naar een paar dagen maar de andere gehaald.

    Voor gipswanden krijg je speciale pluggen en bouten(volgens mij van merk fischer) dan moet dat makkelijk kunnen! Is het een gipswand van 12mm ofzo of een volledig gemetselde muur van gas beton blokjes van 7cm?

    Als ik jou was zou ik gewoon een scherm halen wat voor het scherm komt en beameren maar haha.

    @ AnubisNefer:
    Haha kan geen afscheid nemen van de 65inch plasma, dus moet maar ergens een plekje zoeken haha
     
    Laatst bewerkt: 3 apr 2013
  5. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    gipswandje van 12mm...eigenlijk zou die dan op het hout moeten.
     
  6. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat word moeilijker ja, ik meen dat er ook voor gips wandjes speciale paraplu pluggen waren maar weet dit niet zeker, en als het is zou ik het zelf ook niet vertrouwen aan zo'n dunne wand.

    Wel kan je het scherm aan het houten framewerk bevestigen dit moet wel houden.

    Een beamer is toch wel een totaal andere belevenis van gamen en film kijken, gister avatar op blu ray gekeken op de 65inch en vandaag maar eens op de beamer opgezet voor wat te testen, heb de film niet meer afgezet, zat helemaal in de film :thumbs:
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Klinkt goed g of war:)
    Gefeliciteerd. Doe s wat foto's!

    Ik doe t over 4 maanden. Wordt een Benq met 100 inch waarschijnlijk.
     
  8. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje Ferry :)
    Welke benq ga je halen de w1070?

    Hier wat foto's
    Beamer: benq w7000
    Scherm: kingpin spanscherm 104inch

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Is nog niet helemaal ingericht speakers enz moeten nog terug op de plek


    Gr
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2013
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mooie foto's!

    Ja het wordt een benq 1070. Goed beeld, goedkoop en als t goed is een lage inputlag.
     
  10. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    Dankje :)

    De w1070 heeft idd ook een lage inputlag, is toch wel zo fijn voor te gamen.

    Je gaat voor een 100inch scherm? Span of elektrisch scherm?

    Over 150uur laat ik de beamer wel nog calibreren
     
  11. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Spanscherm, want ik maak weer een gameroom als ik ga samenwonen.
    Het mooie is: die kamer is een stukje breder dan mn huidige kamer.
    Nu is die 2,07 bij 3,10 meter.

    De nieuwe kamer is 3,00 bij 3,50 :)
    Alles donker behangen, plafond weer zwart verven.
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Morgen komt mijn Epson binnen als het goed is. Yamaha versterkertje kwam vandaag al. Heb er zin in. :)
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    En heb je al je kabels al? Scherm? Of projecteer je naar je muur?

    Wel foto's plaatsen he ;-)
     
  14. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Mja moet nog het e.e.a. binnenkomen. HDMI kabeltjes heb ik nog wel maar mijn speakers en sub komen waarschijnlijk pas over een week of 2.:{ Had niet goed naar levertijd gekeken van de sub op hificorner. Ik moet ook nog wat lange ethernetkabels scoren en van die plastic troep om de kabels een beetje weg te werken. Duurt nog wel even dus voor het allemaal af is, zeker ook omdat ik zit met een gebroken grote teen (ben dus minder mobiel en heb uiteraard wel andere verplichtingen). Schermpje bestel ik wanneer ik de beamer binnen heb en op de muur getest heb hoe groot ik hem wil hebben. Twijfel nog tussen 95 en 106 inch.

    Over kalibreren, dat kan toch het best na ongeveer 200 lampuren? Heb de beamer goedkoop kunnen scoren via een webshop (EUR 834.00) dus kon sowieso daar niet kijken voor een kalibratie. Ga denk ik hier in Alkmaar kijken of er een toko is die het kan doen voor me.

    Maar ik zal foto's plaatsen tegen die tijd. :)

    EDIT: 1 fototje dan omdat hij zojuist binnen kwam. Huge maar slick ding.
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2013
  15. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Wat voor speakers heb je erbij gekocht? Ben ook van plan om goede speakers te kopen maar wil dat wel afstemmen op mijn toekomstige woonruimte.

    Ik heb zelf een eye-one calibratie unit icm. een deze mehode
    Resultaten vond ik persoonlijk erg indrukwekkend.

    Ik heb nu iets meer dan 400 uur op de klok staan en vind het wel tijd om 'm weer eens opnieuw kalibreren. Weet nog niet precies wanneer ik daar tijd voor heb maar als dat is gebeurd, wil ik best die gegevens hier copy/pasten
     
  16. Looney

    Looney Active Member

    Berichten:
    2.129
    Leuk Bevonden:
    25
    Ziet er netjes uit... maar niet wat onnodig voor in je slaapkamer? lijkt me nou niet dat je lekker een film kan kijken of wat dan ook. Of lig je constant op bed? :)
     
  17. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Oh ik heb niet zo heel veel uitgegeven aan de speakers. Ik ga ook voor 2.1. Ik heb een woonkamer met keukentje van 6 bij 5 ofzo. Echte zitgedeelte is iets van 5 bij 3,5. Dus ik heb op basis van een recensie van Whathifi gekozen voor Boston Acoustics SoundWareXS SE speakers. Zijn kleintjes maar kennelijk verassend pittig en goed, zeker voor die prijs. Heb er een Yamaha sub en Yamaha receiver bij.

    EDIT: moet dat kalibreren zo vaak dan?
     
    Laatst bewerkt: 27 apr 2013
  18. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Nee, hoeft niet vaak maar ik heb de hardware en software paraat :) Omdat de lamp natuurlijk wel anders reageert na x-aantal uur, is het volgens mij wel verstandig om het na 120 uur ofzo (nog eens) te doen.

    Als je het door een zaak laat doen ben je waarschijnlijk een veelvoud kwijt voor hetgeen je betaalt voor een eye-one
     
  19. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik wilde in eerste instantie de settings gebruiken in [​IMG]. Kijken hoe dat gaat. Heb heel even naar de thread gekeken die jij opnoemde maar heb je echt hardware nodig? Kan het niet gewoon met laptop/netbook + software?
     
  20. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    @ g of war Heb je misschien ook werkende foto's? Ben eigenlijk wel benieuwd, hoe het op de doek eruit ziet. :D
     

Deel Deze Pagina