1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Gamen met een Beamer [deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Matrix, 22 dec 2007.

  1. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Je moet we "het oog" hebben dat de lichtopbrengst / kleuren meet

    Je kan wel settings overnemen, maar ook dat is niet 100%, omdat het per beamer/lamp/ruimte/projectiedoek/muur weer verschillend is.

    Kalibreren raad ik wel aan. Plaatje wordt echt zoveel mooier.
     
  2. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Die URL in mijn post is weg en in de quote staat 'ie er nog. :emo: Zie geen reden om dat weg te halen?

    Anyway, wat kost dat 'oog'?
     
  3. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Waarom direct de :emo:?
    Niemand heeft je post ge-edit.

    [​IMG]
    Dit is wat ik zie.
     
  4. Jorrie

    Jorrie ¯\_(ツ)_/¯ Moderator

    Berichten:
    18.430
    Leuk Bevonden:
    4.955
    Link is er nog gewoon, link is alleen wel dood.
     
  5. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    Ik heb iets minder dan 100 euro betaald op marktplaats, geloof ik.

    i1display 2

    i1display pro

    Vraag met niet naar de verschillen aub :9
     
  6. g of war

    g of war Active Member

    Berichten:
    182
    Leuk Bevonden:
    0
    @Looney:
    Thnx :)
    Soms zit ik in de stoel met gamen, maar meestal zitten of liggen op bed. ( bed is wel verstelbaar dus is wel te doen )

    Heb nu ook een deel van het plafond zwart geverfd.

    @Leis:
    Zal straks eens een paar foto's maken van het beeld
     
    Laatst bewerkt: 29 apr 2013
  7. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Niet zo op je teentjes. ;) Dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak. Ik ga hier nu toch ook al een tijdje mee maar heb nog nooit gehad dat een link spontaan is verwijderd (zo zag het er op mijn netbook uit, alsof de post ge-edit was) of wat je bij jou ziet (zit nu op mijn werk laptop en daar ziet het er ook zo uit). Extra vreemd dat er niks mis is met de link in de quote overigens.

    Ah, dure troep nog. Ik ga toch eerst maar even heel eigenwijs die settings uit die thread overnemen en zien hoe het beeld dan is. Thanks voor de info in ieder geval.
     
  8. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Zo, alles geïnstalleerd. Moet alleen nog subwoofer binnen krijgen maar daar wilde ik niet meer op wachten. Zit nu alleen al ruim een kwartier te loeren naar dat 'de installatie wordt voltooid' scherm van dat UPC ding...

    Het weekend maar even wat dingen instellen op de beamer (hij draait nu gewoon volledig out of the box op een wit behangtje en ik vind het nu al prachtig, haha) en opmeten hoe groot ik het scherm nu heb staan. Denk toch echt wel rond de 106". Dan kan ik ook scherm bestellen.
     
  9. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Mn verhuizing gaat beginnen en dus ook het maken van een nieuwe gameroom :thumbs:

    Deze kamer is een stukje groter dan mn huidige gameroom. Die was maar 2.09 bij 3.50 meter.
    Vooral de 2.09 breedte was een beperking voor mn komende beamer, maar dat wordt einde van dit jaar. Mn planning is om deze voor het eerst aan te sluiten op de xbox one, voor het wow-effect :9

    Deze kamer is 3.00 bij 3.50 meter.
    Vandaag is het behang erop gegaan en het plafond zwart geverfd.

    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]


    [​IMG]

    De luchtbellen gaan vanzelf uit het behang, de kozijnen en de deur moeten nog, lamp ophangen, afwerken.
    Dit weekend mn apparatuur oververhuizen en inbouwen.
    Eerst nog mn schamele 60 inch hdtv, maar er komt uiteindelijk een 100 inch spanscherm :9
    Oh ja, komt ook nog een dikke loungebank. Lekker chillen met blu-rays kijken!

    Nog iets bedenken voor de kabels, want dat wegwerken is best lastig.
    Gebruik nu een plastik goot, maar dat is heel lastig wanneer je iets eruit wilt halen.
     
    Laatst bewerkt: 21 jun 2013
  10. straathond

    straathond Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    10
    Na een tijdje te hebben meegelezen heb ik me ook aangemeld op dit forum. Zelf ben ik in het bezit van een 720p optoma beamer en een 106 inch kingpin scherm.
    Nu ben ik na jaren eindelijk eens van plan mijn beamer op te hangen aan het plafond en daar heb ik een vraag over. Bij de xbox360 is het beeld namelijk groter dan de pc output(die ik voor films gebruik) Dat word dus een probleem als ik de beamer een vaste plek geef. Hebben jullie dit ook en wat kan ik hieraan doen zodat beide netjes in het kader van het doek passen.
     
  11. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Output van de pc is zeker een VGA kabel?

    Heeft je beamer geen 2 hdmi-kabel ingangen? Je pc?

    Output ratio van pc nagekeken? toevallig gezet op 1280x720 pixels?
     
  12. straathond

    straathond Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    10
    Het is beide via een HDMI kabel die ik omwissel want ik heb maar 1 poort. Resolutie in win7 staat automatisch op 1280x720 en hij geeft ook het juiste type beamer aan. En hij geeft 720p 60hz aan maar hij vult dus niet het scherm en het scheelt best een flink stuk aan alle kanten. Hogere resoluties werken ook niet goed, die zijn weer te groot. De xbox360 op 720p vult het scherm perfect en is net zo groot als het blauwe scherm wanneer er geen bron aangesloten is.
     
  13. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Vaag, welke beamer heb je en welke media speler gebruik je om een film te bekijken?

    Al daarin gekeken naar instellingen?
     
  14. straathond

    straathond Active Member

    Berichten:
    65
    Leuk Bevonden:
    10
    Nee het was het kader van win7 zelf! Het is nu gelukt door de resolutie op 1280x768 te zetten en vervolgens de (hd65) beamer in te stellen op superwide en dan weer op normaal. Om 1 of andere vage reden is het beeld dan precies binnen het scherm kader. . Wat dus raar is want hij staat nog steeds op 1280 breed. Maar goed het is dus gelukt op deze manier :) Computers he.. bedankt. Ik gebruik mpchc als player, die heeft gpu ondersteuning.
     
  15. Vaag

    Vaag Active Member

    Berichten:
    748
    Leuk Bevonden:
    2
    [​IMG]

    [​IMG]

    Mijn woonkamertje :b:
    Speelde altijd Xbox op mijn beamertje vroeger maar deze staat nu niet eens maar aangesloten lol. Films daarintegen blijft geweldig kijken!!
     
  16. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ah wat gaaf zeg. Wist niet dat er een beamer topic was. :)

    Zelf ben ik met beamers begonnen toen de 360 bijna zijn entree maakte. Nog Ghost Recon Summit Strike en Rallisport 2 op Xbox gespeeld via een Epson beamer. Uiteindelijk zag ik in de winkels een plasma televisie en merkte hoeveel scherper dat was en mijn beamer toen was niet eens HD. Met een 360 wilde je gewoon HD, simpel zat.

    Nu aardig wat jaar verder en ik had nog steeds een 60 inch plasma, totdat die het ineens nodig vond om kapot te gaan. Een goede vriend begon toen over beamers te spreken en hoe dichtbij het bij een HDTV was gekomen door de jaren qua beeldkwaliteit. Deel geld terruggekregen van de plasma en daar de Optoma HD131xe voor gekocht. Full HD 1080p 3D beamer. Ik had voorheen spierwitte muren in mijn woonkamer en het was duidelijk dat dit de contrast aan alle kanten verziekte...kortom...naar bouwmarkt gegaan en de woonkamer een verfbeurt gegeven.

    Op AV forums zeiden ze dat pikzwart de allerbeste kleur was voor een beamer, maar sorry..hoe deprimerend wil je je huiskamer hebben? Ben voor donkerpaars gegaan en het bevalt super:

    [​IMG]

    [​IMG]

    ^Ik kan niet lager op de muur projecteren, dus ik mis tijdelijk een stukje van de rechterbovenkant. Totdat er een scherm komt.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik moet zeggen...het komt in de avonduren absoluut zeer dichtbij de beeldkwaliteit van een 60 inch plasma en de ervaring is magnifiek. Ben terug bij het echte bigscreen gaming en there's no way back now, haha. 700 euro en het ding kan tot 7 meter projecteren, mocht je dat willen. Man als je kijkt wat een ziekelijke bedragen je kwijt zou zijn voor een 90 of 100 inch plasma...dan moet je gewoon rijk zijn, simpel zat. Wat een fantastische oplossing dit. Xbox One en PS4 hierop volgend jaar...oh my!
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2013
  17. osmgek

    osmgek Active Member

    Berichten:
    296
    Leuk Bevonden:
    1
    Ziet er idd erg mooi uit
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Maar om nou je hele huiskamer zo donker te maken... handiger was wellicht een aparte entertainment room voor games/films en in de huiskamer gewoon een klein tvtje voor wat social tv kijken :9. Maar ziet er erg tof uit!
     
  19. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik ben van plan nog twee plaffonaire's te halen voor in mijn huis. Ik ben van mening dat met de juiste verlichting, je een donkere huiskamer nog steeds sfeervol kan houden. Ik woon op mezelf, hoef met niemand rekening te houden en ik wil dat mijn games, films en series zo mooi mogelijk zijn. Hell yeah dat ik de muren en plafond donkerder ging maken. :D
     
  20. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    +1

    ;-)

    Ook paars hier....

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2013

Deel Deze Pagina