Ik heb nu een kleine 3 uur erop zitten met mijn headset en WOW wat een geweldige sound geeft deze headset! Allereerst de firmware geüpdate en daarna direct aan de slag met AC Origins en Battlefront 2. Zo standaard out of the box klinkt hij prima maar door gebruik te maken van de presets kom je er al gauw achter wat voor geweldige opties je hebt.
Je kunt heel gemakkelijk schakelen tussen settings door op de knoppen van je headset te drukken, maar als je zoals ik van gemak houd pak je je telefoon erbij en gebruik je de Turtle Beach app daar gewoon voor. Leuk detail is dat je vanuit je stoel zo je Xbox aan kunt zetten door op de On knop te drukken van je headset ;-)
Ik switch zo nu en dan tussen standaard en Extra Bass+ Treble. Maar daarna heb ik mijn headset in opties omgezet naar Dolby Atmos... en de TERING wat een verschil geeft dat! De demo's die de Dolby app je bied zijn al geweldig maar als je (30 dagen) trial inschakelt dan gaat het pas echt los!
Games als AC Origins klinken dan veel voller en gedetailleerder. Ik liep rond en ik hoorde van een flink afstand al dat er een beest achter me aanzat en jahoor even later werd ik aangevallen door een luipaard
Star Wars Battlefront 2 klonk ook weergaloos vet! Maar nu komt het... Dolby Atmos is geweldig met deze headset en ik geef zeker de 15 eur uit voor de techniek na de trial... Maar juist de games zonder officiele ondersteuning voor Atmos die klinken beter met de optie aan! Dit heb ik getest met Rainbow Six Siege en jeetje wat een verschil als je de Atmos optie aan hebt of uit
Voorheen gamede ik via de Sonos Playbar, maar als ik deze headset op zet dan hoor je zoveel meer kleine details die je simpelweg nog niet eerder gehoord hebt. Ik hoop dat er veel games gaan komen met support voor Dolby Atmos, en zo niet... bestaande games klinken geweldig met de optie aan!
Ik ben zeer te spreken over deze headset en voor de 129,99 die ik ervoor betaald heb, een prima prijs! En oh ja... Hij werkt ook prima op zowel de Switch als PS4(pro) mbv een minijack kabel
Klik om te vergroten...