1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Sticky Gamen met een gaming headset

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door scarluuk, 12 apr 2010.

1. OscarJ

OscarJ Hip-Hop.

Leuk Bevonden:
    0
    Hmm, ik heb een vraagje;

Een paar weken geleden deed mijn standaard MS headset het opeens niet meer en nu zit ik een beetje te kijken voor een andere headset. Een Turtle Beach headset lijkt me wel interessant en er is op mymemory.co.uk nu een actie waarbij je 20% korting krijgt. Nu zie ik de Turtle Beach EarForce XLC voor 21 pond en met die kortingsactie is hij ongeveer 20 euro. Ik weet dat er duurdere en betere headsets zijn van TB zoals de X11, maar die is out of stock en ik heb ook niet echt zin om 40 euro uit te geven aan een headset.

Heeft iemand nog tips of ervaringen met de XLC?

2. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    [yt]Kzim28-btAc[/yt]

wel een aardige review

Mja als je geen echte headset wilt, zou ik deze ook niet kopen maar gewoon zo'n chat-only ding voor 10 euro.

Laatst bewerkt: 13 jun 2010
  3. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Iemand hier ook last van White Noise bij de Turtle Beach x11, wordt er helemaal gek van.
    Denk ik zelf aan om hem dan maar te verkopen en dan een Sharkoon te kopen.

Dus als iemand interesse heeft kun je even pm'en

4. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    White noise? dus je kunt geesten horen?:+
    jij bedoeld wss Pink Noise;)
    Maar heb je hier altijd last van of alleen als je ook voice chat gebruikt?
    Ik heb er met mijn tritton alleen last van als ik mijn kabel voor live voicechat gebruik, maar dat komt gewoon vanwege dat stomme headset systeem van xbox!=(

5. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    White, Pink, het zijn allebei kleuren. :+

Maar ook als hij niet verbonden is met voice chat. Een constante ruis die ook nog duidelijk te horen is als het gamegeluid "vol" aanwezig is.

Ik heb hem maar op marktplaats en hier de bazaar gezet, want zo kan ik echt niet normaal gamen.

6. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Wit is geen kleur, dus die opmerking klopt ook niet.8)

7. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    zie opmerking lenny, en in de audio wereld is dit een wereld van verschil!8)

Maar weet je zeker dat dit aan je headset ligt en niet aan de stroomgroep waar je op zit? als je een grondlus hebt qua audio krijg je ook altijd ruis met headsets enzo.
    Ook als er te veel verschillende apparaten op een groep zitten kan dit voorkomen (vooral als deze apparaten met belichting te maken hebben en al helemaal als je een dimmer er op hebt zitten! een dimmer is het kwaad van het geluid:+)

8. jepzel

jepzel YEAH BUDDY!

Leuk Bevonden:
    0
    Zwart is geen kleur, wit is een mengsel van alle kleuren. (bij licht dan)

De headset is aangesloten via usb op de pc. Op de xbox 360 aangesloten is de ruis nog erger. Ik heb het ook al met een stopcontact -> usb convert ding geprobeerd maar dat werd er ook niet beter op. Met de x1 had ik geen last van ruis, het was wel heel zacht aanwezig als je het geluid vol opendraaide, maar dat deed ik toch nooit. Op internet zag ik ook meer berichten van dat er een heel erge hiss was.

Laatst bewerkt: 13 jun 2010
  9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Oké dan ligt het dus aan je headset.

Kleur:
    Zwart = afwezigheid van kleur
    wit = alle kleuren gebundeld

Maar white noise is alsnog erg verschillend van Pink noise:+

10. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    Voor mensen met een astro a40 mix-amp:
    Het schijnt dat de compi met de Turtle Beach HPX über schijnt te zijn!
    Daarom hier effe mijn post c/p vanuit www.oldskoolnl.nl

Heb ook een beetje gesnuffeld:
    En ben tot het volgende gekomen,
    De Turtle-beach HPA2 is wat je zoekt! en deze is gewoon in eu te krijgen hierzo.
    de HPX bestaat eigenlijk niet! Dit is een HPA2 icm "een astro a40 kabeltje"
    Check de uitleg
    HPX Series - FAQ General

The HPX series of headphones are not *Retail* products. They were put together as a courtesy, as combo packages using the HPA2 headset with various cable configurations to accommodate different applications as requested by
    "Advanced Competitive Gamers". This is why they are packaged in a plain white
    box and they are not available in Canada or in Europe. They are available only
    directly from us the manufacturer for a limited time while supplies last for
    US distribution only.

The HPX-1 takes the same headset as comes in the HPA2, but couples it with a special adapter cable that allows you to use it with the Astro A40 MixAmp. The Astro Mixamp employs Dolby Headphone encoding to play back the surround sound field in standard (stereo) headphones. The MixAmp also provides the interface between the headset's microphone and Xbox Live. In the end, the HPX-1 is essentially an upgrade to the stock Astro headset.

NOTE: The HPX headset can only be used with the Xbox 360 if you are already using the MixAmp from Astro. If you will not be using one of those, we recommend our X11, X31 or X41 headsets for Xbox 360.

Dus die hpa2 bestellen met deze kabel en klaar is frank ;)

Voor de zekerheid nog effe dubbelcheck hiero url
    Product Descriptions on the Turtle Beach site

HPX-1 - HPA2 headset coupled with HPX-1 cable, for connection to Astro A40 MixAmp (or similar) and Xbox 360. Customer MUST have Astro MixAmp (or equivalent) to use this product. HPX-1 was designed as an upgrade to Astro headset, targeted at pro gamers competing in MLG. (Astro equips MLG game stations w/ MixAmp in competitions.) Not compatible with stock, standalone Xbox 360.

HPX-2 - Stereo version. HPA2 headset coupled with HPX-2 cable, with green plug for playback, pink jack for microphone. STEREO. Does not provide surround sound. Main feature is that Front and Surround speaker drivers are connected in parallel (both play same program material). That makes a big, honking 80mm of cone area in each ear! Use for PC with stereo output (green jack) and microphone (pink jack).

HPX-SS - Passive, surround version of HPA2. Basically is an HPA2 headset with passive "Medusa" cable ("snake") . Works the same as HPA2 except that there is no inline amplifier, and HPX-SS does not require power of any kind. Use for PC with separate green, black, orange outputs (and pink mic jack) ONLY.

(HPA2 uses same, exact headset as HPX, but designed specifically for use with surround-capable PC sound cards; includes an "active" USB powered in-line amp; not compatible with Xbox 360)

11. Zer0ch@0s

Zer0ch@0s Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Kan me niet voorstellen dat die headset betere geluidskwaliteit heeft dan de Astro, het kan wellicht wat ander geluid zijn. Maar veel beter? Misschien wat voor de toekomst een keertje, aangezien die headset niet echt heel duur is. werkt de voicechat dan nog wel gewoon goed?

12. rudeboy

rudeboy press play on tape

Leuk Bevonden:
    7
    Ja de voice chat werkt dan wel gewoon goed en via de mixamp ook in te stellen. Heb dit zelf met de trittonax720 ook wel eens gedaan.
    Enkel bij die hpa2 zit er dan geen mute op de mic. Omdat je juist dat stuk v/d kabel vervangt door die hpx-1 (astro-verloop-kabel).

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Vind de astro zoiezo niet zo'n denderend mooi geluid hebben hoor, vind ik trouwens van geen enkele surround gaming headset die ik inmiddels op heb gehad (en dat zijn er veel!)

Ik kijk voortaan alleen nog maar naar hoe goed het surround werkt en hoe goed het gevoel is (dynamisch bereik tussen hoog-mid-laag) maar het kwaliteit van alle gaming headsets vind ik zwaar onder de maat.

14. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Vond de Astro ook iets tegenvallen eigenlijk, vond het een beetje leeg aanvoelen. M'n TBx41 vind ik qua geluid toch beter. Helaas hoor ik dan wel weer licht geplop bij zware bassen.

Dus tja, het blijft afwegen ;)

Razer komt trouwens ook met een 360 headset, de Chimaera. Deze word samen met de Onza gelaunched als hun entree in de console wereld.
    http://press.razerzone.com/content/view/408/101/ --- http://www.razerzone.com/thenextchapter/

[​IMG][​IMG]

Ik verwacht er veel van iig, Razer maakt toch altijd zeer degelijke producten.

Laatst bewerkt: 2 jul 2010
  15. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Wat een lelijk ding.

16. MonkeyBrainsNL

MonkeyBrainsNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Indeed..:thumbs:

De HPX heeft iets meer bass, wat wel lekker is bij singleplayer games/muziek/films.. Ik zal zowiezo voor het online gebeuren de Astro blijven gebruiken.. De Astro heeft de beste combi vind ik niet teveel bass wat weer resulteert in beter omgevingsgeluid.. 75% pak ik op geluid bij MW2 HC.. Daar blinkt die set echt in uit..:thumbs:

ik wil de HPX alleen voor de heb erbij.. 8)

17. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Die razer is inderdaad erg lelijk maar ik verwacht er wel veel van!
    Razer maakt altijd erg professionele gaming gear en ik heb hun spullen altijd de voorkeur gegeven bij pc gaming.
    Hun controller ga ik zeker halen en misschien haal ik hun headset ook wel.

18. Dr0kz

Dr0kz Niet?

Leuk Bevonden:
    66
    Vond hem juist wel mooi :+ De TB/Astros zijn nog ff vele malen lelijker(lomper) als je het mij vraagt. Deze is lekker strak en stijlvol :)

Hij komt er dus ook in goud/bruinig en zwart en voor maar 109 euro, best te doen imo.

19. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    Ik ben benieuwd, eerst ffe een keer testen en dan misschien wel halen.

De controller ga ik zoiezo halen.

20. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Ik heb de Turtle Beach x4(discontunued) en nu is de Xbox Live Talkback cable(puck) kapot gegaan, bij het zoeken of ik aan een vervangend onderdeel kon komen zie ik alleen maar sites die het kunnen leveren in America zelf of in de UK, erg top dus. Heeft iemand enig idee waar ik zo'n kabeltje nog kan bestellen?

Laatst bewerkt: 3 jul 2010

Deel Deze Pagina